11 травня у культурному просторі МОТ медіасервіс MEGOGO провів дискусію про реалії українського кіно сьогодні з головними акторами двох сучасних фільмів — Андрієм Лідаговським з комедії «Мої думки тихі» та Маргаритою Бурковською, відомою за драмою «Бачення метелика». Модерував розмову Юрій Самусенко.
Під час зустрічі поговорили про акторську роботу в умовах війни та мовне питання в кіно, а також про діалект і суржик у кадрі, ставлення до дебютантів у касті, акторську репутацію та плани на майбутні проєкти. JS зібрав найцікавіше з події.
Чи стикалися ви з конструктивною критикою про свою акторську гру?
Андрій: В одному з коментарів я побачив, що мій персонаж в «Мої думки тихі» надто відморожений… І це стало образою для людини. Та я вважаю, що спрацювало підсвітлення проблеми в самій людині.
Маргарита: Аргументовану критику я сприймаю, а от неаргументовану скидаю в чатик нашої команди, де ми сміємось із «зашкварних» коментарів.
Чи не відбувається ретравматизації людей, коли вони бачать травму у фільмі?
Андрій: Так, інколи людям складно проживати емоції, які сидять дуже глибоко, та через рефлексію можна позбутися травмуючих аспектів. З людьми потрібно працювати. Через фільми, пісні та інші твори ми доносимо до них проблеми та способи їхнього вирішення.
Маргарита: Це найчастіший наш коментар — «мені боляче, мене прибило». Люди нечасто готові переглядати фільми про війну під час війни, стараються відмежуватися від цього досвіду. Але розповідати і не замовчувати — надзвичайно важливо.
Що можете сказати про непрофесійних акторів, які грають у сучасних фільмах?
Андрій: Думаю, інколи непрофесійні актори краще показують емоцію та сенс, ніж ті, які спеціально навчалися. Освіта — це лише маленька деталь. На мою думку, хлопці «Курган і Agregat» в стрічці «Люксембург, Люксембург» виглядають гармонійно і навіть сильнішими, ніж деякі професійні актори.
Маргарита: Я вважаю, що немає непрофесійних акторів. Кожен, хто постає перед камерою, вже певною мірою є актором.
Над чим зараз працюєте?
Андрій: Я зараз працюю над коротким та повним метрами. Короткий метр буде про контраст з реальністю, сюрреалістичний світ, а саме стик війни та побуту. Більшість військових фільмів про лінію фронту. Мені хочеться розказати і про інший бік — про життя цілої країни за цією лінією.
Ідея повного метру — про дівчинку, яка працює перекладачкою. Героїня не впевнена в собі і саме через переклад слів та емоцій інших людей стає більш експресивною, знаходить ту загублену впевненість.
Маргарита: Я працюю фіксеркою: організовую інтерв’ю з військовими та волонтерами. Я цим дуже захоплена. Щодо кіно, то в Каннах, на Cannes Market, презентують фільм, де я залучена. Це історія про журналістку та вигорання. Динамічний фільм. Я дуже сподіваюсь, що ми знайдемо кошти на зйомки.
Послухати роздуми спікерів прийшли журналістка Яна Метьолкіна, кінооглядачка Інна Гордєєва, актор Роланд Мішко, маркетинг-директорка MEGOGO Валерія Толочина, продюсерка кінофестивалів DOCUDAYS UA, KISFF та «Молодість» Катерина Янюк. Усі кошти із продажу квитків на подію спрямували у фонд на відновлення культурних інституцій, що постраждали внаслідок російської агресії.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: