Художниця Юлія Пекер-Моховікова створила серію робіт про те, як російська церковна верхівка маніпулює святістю.
24 листопада у «Храмі» за адресою Шота Руставелі, 11, відкрили унікальну виставку мисткині, яка у іронічній манері розповідає про смертельні злочини російської церкви та тих, хто нею керує.
Рупором іронії Юлія обрала іконки — маленькі носії коду російської церковної верхівки, які активно підтримують війну в Україні та називають її священною. Наративи схожі на послання священної інквізиції, яка під прикриттям божественного благословіння безнаказанно та беззаконно вбивала сотні тисяч безневинних у всьому світі.
Своїми роботами-іконками, як визнає сама мисткиня, вона звела російські наративи до найвищої точки абсурду, посиливши контраст між святістю і злочинами. Роботи художниця написала у стилі преренесансу, щоб додати ще більшої помпезності кровожерливим злочинам проти людства.
«На створення серії робіт вплинули жахливі події, які зараз переживає моя країна. Це — мій крик душі і моя рефлексія на несправедливість, і верхівкою її є роль російської церкви у пропаганді вбивств та насилля. Iнституція, яка має нести світло та добро, пропагує темряву та ненависть. Це оксюморон, в якому вони існують», — відзначає художниця.
Ікона, яка зазвичай несе богословсько-символічну, місіонерську, естетичну та богослужбову функції, у інтерпретації Пекер-Моховікової отримала абсолютно нові відтінки і набула ознак парадоксу. Червоною ниткою авторка пронизала любов російських церковних служків до грошей та відсутність найголовнішої цінності — цінності людського життя.
Вхід — вільний або за попереднім замовленням столика у барі HRAM.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: