Ірина Данилевська та Володимир Нечипорук у спецпроекті «Єврооптики»
Засновники UFW — про нові медіа, екосвідомість та проблеми толерантності в модній індустрії.

У моді важливі деталі, які формують стиль. Головним героєм модного образу сьогодні виступають окуляри — стильний аксессуар, який одночасно допомогає бачити світ чітко, до наймаліших деталей. Адже, як казав Мікеланджело: «Довершеність складається з дрібниць. А довершеність — це вже не дрібниці!». В рамках нового проекту засновники Ukrainian Fashion Week Володимир Нечипорук та Ірина Данилевська приміряли трендовi окуляри з нової колекції бутіка «Єврооптика».

Ірина Данилевська та Володимир Нечипорук у спецпроекті «Єврооптики»

На Ірині окуляри Prada 55 TVНа Володимирі окуляри Masunaga 058U 

Про новий сезон Ukrainian Fashion Week

І. Д.: Насамперед, ми б хотіли, щоби гості Ukrainian Fashion Week приділили увагу не лише подіумним показам, а й оцiнили новi формати шоу-руму та лекційної програми, яка в цьому сезоні трансформувалась у дискусійну платформу. Вважаємо, це правильно та об’єктивно — коли на одне питання ти можеш одразу почути відповідь не одного профі, а думки декількох фахівців одразу.

В. Н.: Це факт: нині дизайнери шукають нові формати для презентацій своїх колекцій. Це явище глобальне та стосується не лише української, а і світової моди в цілому. Саме тому ми бачимо, наприклад, міграцію брендів із Нью-Йоркського тижня моди до Паризького. Чи взагалі відмову модного дому від стандартного формату показів. 

І.Д.: Традиційне дефіле на подіумі не завжди може задовольнити потреби дизайнера показати якість своєї колекції, продемонструвати використані інноваційні технології або розповісти про важливі деталі. Тому логічно, що й ми збільшили частку презентацій у рамках Ukrainian Fashion Week, надаючи українським дизайнерам можливість представити колекцію в камерному форматі, а пресі та баєрам — більше і ближче ознайомитися із речами.

Ірина Данилевська та Володимир Нечипорук у спецпроекті «Єврооптики»

На Володимирі окуляри Massunaga Collins

Про місію Тижнiв моди

В. Н.: Головна перевага та зручність Ukrainian Fashion Week, з точки зору дизайнерів, — можливість в один час і в одному місці зібрати багато фахівців. Сам дизайнер, за рідкісним винятком, не може дозволити собі запросити таку кількість баєрів, акредитованих журналістів, блогерів на своє індивідуальне шоу.

І. Д.: Наше найперше завдання — привезти в Україну авторитетних журналістів, міжнародних баєрів або представників шоу-румів, які презентують дизайнерів на міжнародних сесіях. Наприклад, у цьому сезоні приблизно 20 брендів-резидентів UFW, після старту в Києві, будуть також представлені в Мілані та Парижі.

Ірина Данилевська та Володимир Нечипорук у спецпроекті «Єврооптики»

На Ірині окуляри Victoria Beckham; На Володимирі окуляри Cutler&Gross

Про проблеми української модної індустрії

І. Д.: Вітчизняній моді гостро бракує кваліфікованих спеціалістів із маркетингу та сейлз-менеджерів. Тих, хто може грамотно продавати речі бренду.

Також болісно для усіх нас відгукується нестача кваліфікованих кадрів у виробництві — хороших швачок, грамотних закрійниць. 15-річна прогалина в підготовці нових кадрів дається взнаки: дизайнери готові запрошувати на роботу навіть швачок без досвіду, навчаючи їх у процесі роботи.

В. Н.: Що стосується стилістів, ми вже виростили покоління професіоналів. Не дарма ж протягом 10 років ми прописували в контракті з дизайнерами обов’язкову наявність стиліста показу: це не лише підіймало планку шоу, але й одночасно стимулювало збільшення ринку праці для профі. До речі, ще декілька сезонів тому ми внесли пункт про необхідність PR- та кастинг-директора на показах!

Ірина Данилевська та Володимир Нечипорук у спецпроекті «Єврооптики»

Про тенденції fashion-бізнесу

В. Н.: Ukrainian Fashion Week як структура завжди уважно дослухається до глобальних віянь та намагається грати на випередження. Одне з актуальних сьогодні явищ — збільшення уваги до відеоконтенту в соцмережах. Маю на увазі як записане відео — сторіз в Instagram чи Facebook, так і прямі включення з події. Люди хочуть отримувати найгарячішу інформацію, факти в режимі онлайн. Наприклад, у «віджетів дня», впроваджених нами в минулому сезоні, була просто рекордна кількість переглядів.

I. Д.: Обговорюючи глобальні настрої «споживачів», я би виділила три домінанти. По-перше, це бажання купувати менше, рідше, але якісніші речі, та нарешті відійти від надмірного споживання, яке диктує fast fashion.

По-друге, це екосвідомість. Розуміння того, що наше майбутнє не тільки у високих технологіях, але й в етичному ставленні до ресурсів. Впевнена, що наше майбутнє — за ресайклінгом-апсайклінгом. Індустрія починає це розуміти. Поки що це малоприбутково, проте вже й великі корпорації інвестують у розвиток цієї галузі. До речі, зараз ми ведемо переговори з двома італійськими стартапами, які виробляють тканину з апельсинових шкірок та з виноградного жмиху. Ми плануємо познайомити гостей UFW з цими продуктами в просторі Fahsion Tech Art Ukraine. Але було б чудово привезти їхні технології в Україну. Можливо, і відходи від наших місцевих фруктів чи овочів можна вдало переробляти. Тож вважаю, цей напрям буде активно розвиватися найближчими роками. Не маю нічого проти того, щоби носити сукню, яка в минулому житті була сміттєвим пакетом 🙂

По-третє — це активізація життя брендів у діджитал-просторі. Сказати «Instagram продає» — це не сказати нічого. Для того, щоби соціальні мережі справді продавали, потрібно дуже добре розуміти потреби та смаки своєї аудиторії, її реакцію на фото, відео та кожен прояв бренду в мережі. Але це — найперспективніший шлях.

Ірина Данилевська та Володимир Нечипорук у спецпроекті «Єврооптики»

Про расизм і культурну апропріацію

I. Д.: Головний урок, який ми маємо винести з медіаскандалів останніх місяців (маю на увазі й ситуацію з H&M, і закидання Маші Реві щодо блекфейс, і скандал з Уляною Сергієнко), — у тому, що публічні люди мають завжди розуміти ступінь своєї відповідальності. Кожний меседж сприймається аудиторією як прямий. I у кожного в цій аудиторії свій бекграунд. І не всі жарти (а, наприклад, у випадку з Уляною Сергієнко — це, безперечно, був жарт) тобі будуть вибачати. Насправді люди дуже рідко мають на увазі щось дійсно погане. Вони думають, що це фан. Але треба розуміти, що це може бути фаном лише для близького кола оточуючих. Для інших — недоречність, нетактовність і прямий виклик. Тож якщо претендуєш на світову славу, think globally.

В. Н.: Насправді питання толерантності в моді й загалом у соціумі стоять гостро вже давно. І в рамках Ukrainian Fashion Week вже не раз порушувалися — як дизайнерами, так, власне, і нами, організаторами. Наприклад, згадайте наш минулорічний кампейн, у якому толерантність і варіативне розуміння краси були ключовими меседжами. Його головним іміджем стало фото з обіймами темношкірої дівчини зі світлошкірим хлопцем. У цьому ж кампейні знялась модель-трансгендер. Ми відчули, що таке висловлювання необхідне й на часі.

Ірина Данилевська та Володимир Нечипорук у спецпроекті «Єврооптики»

На Володимирі окуляри Masunaga Rigei

Про доречність провокацій у колекціях

І. Д.: У рамках Ukrainian Fashion Week ми ніколи нічого не забороняємо дизайнерам: вони є найкращими цензорами для самих себе. Проте в нашій офіційній угоді з брендами прописано, що їхні роботи не можуть містити закликів до насильства, провокацій на міжнаціональній, релігійній підставі та расової дискримінації. У нас з цього приводу була колись суперечка з Валерією Ковальською, у фешн-відео якої проскочила свастика. Що для одних — давній санскритський символ, для інших — нагадування про ідеї фашизму.

В. Н.: Ми справді ніколи не цензуруємо колекції. Треба розуміти: важливо не лише те, що каже дизайнер, а й те, якими засобами він це робить. Інколи провокація дозволяє по-іншому подивитися на гостре питання — і це круто. Звісно, бувають і нездорові «провокації заради провокацій» — у цьому разі на наступний сезон ми припиняємо співпрацювати з такими брендами. На щастя, таких прикладів майже не було.

Ірина Данилевська та Володимир Нечипорук у спецпроекті «Єврооптики»

Про роботу з новими медіа

I. Д.: Ще одна важлива хвиля останнього десятиріччя — поява блогерів та медіа-інфлюенсерів. У 2018-му важко уявити вдале просування бренду в соцмережах без їхнього залучення. Це розуміємо й ми, запрошуючи їх на всі заходи Ukrainian Fashion Week, і бренди, долучаючи лідерів думок до співпраці.

В. Н.: Єдине, що, на мою думку, не остаточно зрозуміли представники модних марок: нові медіа не мають запасу лояльності до молодих брендів, тому ситуація, коли вони з першого погляду закохуються в колекцію, малоймовірна. Співпраця з інфлюенсерами — справа стратегій. Брендам потрібно контактувати з блогерами не лише в момент показу, а задовго до початку модного сезону. Кампейни, прес-презентації, клієнтські дні — це все добре працює на репутацію, на силу бренду.

Співпраця з блогерами не буде ефективною, якщо вона зводиться до розсилання стандартних прес-релізів разом із запрошенням на показ. По-справжньому приваблюють ті бренди, які не бояться давати блогерам ексклюзиви, детальнішу та змістовнішу інформацію про колекції. Урешті-решт, співпраця з інфлюенсерами — чудовий шанс привернути увагу до «фішок», які може не помітити регулярна преса, для якої Тижні моди — величезний марафон.

Ірина Данилевська та Володимир Нечипорук у спецпроекті «Єврооптики»

Про улюблені речі сезону

І. Д.: У цьому сезоні мої «чергові» речі — блузи The Coat by SK і ArtemKlimchuk, пальто Litkovskaya і спідниця-олівець Poustovit, яка знову стала напрочуд актуальною. Щодо лейтмотиву зйомки: якщо мова йде про сонцезахисні окуляри, вибираю класичні, прямокутні, з важкою, темною оправою. Не так давно я почала носити окуляри з діоптріями, поки що встигла придбати лише одну пару — у тонкій золотистій оправі.

В. Н.: Оскільки я вже давно «в клубі», у мене зібралася чимала колекція окулярів. Є і футуристичні, яскраво-жовті (хоча Гаріка Корогодського мені не наздогнати), і класичні — у тонких малопомітних оправах. Хоча останнє моє надбання — окуляри в масивній роговій оправі. Щодо одягу, мої уподобання мало змінюються від сезону до сезону: я давній шанувальник тейлорінгу Сержа Смоліна. Люблю джинси UberNormal (це друга лінія Саші Каневського), а також трикотаж Rito.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: