Клінфлюенсери: зірки Instagram, що перетворили прибирання на фетиш
Важлива складова життя в умовах #stayathome — порядок в домі. Надихаймося разом!

В соціальних мережах новий тренд — клінфлюенсери (cleanfluensers). Люди, які на камеру прибирають власну оселю та розповідають, як підтримати ідеальний порядок (водночас рекламуючи засоби для чищення), щодня збільшують армію своїх багатотисячних шанувальників в YouTube та в Instagram.

Різноманітними теоріями оптимізації прибирання суспільство захоплюється з завидною періодичністю: в 2004-му адептки «флай леді» Марли Сіллі отримували розсилки з рекомендаціями, як найефективніше використати щоденні 15 хвилин хатнього прибирання. Потім були хюґе з його речовим мінімалізмом, шведська «теорія передсмертного прибирання», на меті якої — мінімізація зусиль тих, хто прибиратиме оселю у випадку раптової смерті її власника, та японська теорія постійного вдосконалення — кайдзен.

Фото: instagram/mariekondo

Найвідоміша clean-гуру сьогодення — японка Марі Кондо. Всесвітній успіх прийшов до неї у 2014-му, після публікації англійського перекладу її книги «Магія прибирання, що змінює життя». А власне шоу, що вийшло минулого року на Netflix, тільки закріпило її в цьому статусі. Втім, КонМарі не єдина, хто за допомогою ганчірки й власної системи сортування речей проклала собі шлях до популярності.

Фото: instagram/mrshinchhome

Приміром, Софі Гінчліф, 29-річна перукарка з Сассексу, відома завдяки своєму 3,2-мільйонному акаунту @MrsHinchHome. Софі з однаковою жвавістю ділиться з підписниками фотографіями свого ідеального будинку і відео, на яких вона дезінфікує відра для сміття. Шанувальники Гінкліф, або #HinchArmy, мають власний сленґ: прибирання – це гінчинг (hinching), шопінг – трюк гінча (hinch haul), а комору для зберігання засобів для чищення вони називають Нарнією.

Фото: instagram/lynsey_queenofclean

І звісно ж, Гінкліф в цій ніші не одинока. Не менш відомі британські клінфлюенсерки — Лінсі Кромбі, чий акаунт Queen Of Clean налічує майже 180 тисяч послідовників, та Джемма Бреї, за якою стежать 190 тисяч. Спільні риси їхніх профілів — «глянцеві» інтер’єрні фото в стрічці та детальні туторіали з прибирання — в сторіз та хайлайтах.

Фото: instagram/the_organised_mum

«Секрет популярності клінфлюенсерів — у їхній відвертості. На відміну від ідеальних профілів лайфстайл-блогерівклюінфлюенсери виводять на перший план буденні справи — не соромлячись показати в прямому ефірі процес чищення вбиральні чи нальоту на склі у ванній, — відмічає Сара Оуен, старша редакторка агентства з прогнозування тенденцій WGSN, — клінфлюенсери обирають зручний домашній одяг, тож глядачам простіше себе з ними асоціювати. Вони, на відміну від б’юті-блогерів, рекомендують відносно бюджетні засоби для прибирання, які доступні кожному».

Фото: instagram/melissamaker

Більшість популярних клінфлюенсерів — жінки. Проте деякі з них регулярно записують відео разом з партнером, наголошуючи на важливості рівноправного розділення обов’язків. Серед них і Мелісса Мейкер, яка ще у 2006-му почала знімати навчальні відео для реклами свого клінінгового сервісу в Торонто. У 2013-му її канал на YouTube Clean My Space стрімко почав набирати популярність, зокрема, завдяки відео, що допомагали чоловікам у декреті та самотнім батькам оптимізувати процеси прибирання. Наразі, паралельно з керівництвом трьома клінінговими компаніями, Мелісса випустила книгу та заснувала власну лінію аксесуарів для прибирання.

Фото: instagram/fromgreatbeginnings

Найпомітніший клінфлюенсер зеленого континенту — мешканка австралійської Аделаїди й етнічна українка Ірина Фредеріко. 29-річна дівчина називає організацію побуту та прибирання «своїм хобі, яке їй пощастило вдало монетизувати», і наголошує, що основна її робота — менеджмент в енергетиці. Втім, це не заважає їй писати колонки на тему домогосподарства для австралійського Vogue, давати практичні поради читачам британського Daily.Mail та вести ідеальний Instagram, за яким слідкують майже 110,000 читачів.

Фото: instagram/fromgreatbeginnings

«Це все завдяки ідеї мого чоловіка, — розповідає Фредеріко про свій блог @fromgreatbeginnings, — ще на етапі будівництва нашого будинку я планувала все — від розташування кухонних полиць до схеми розміщення посуду. Мені хотілося, щоб все виглядало ідеально. Тож мій чоловік запропонував мені вести блог у форматі щоденника. Спочатку я відповідала щось на кшталт: «Кому це буде взагалі цікаво?», але згодом здалася». А вже через рік акаунт Фредеріко прогримів: про дівчину, яка з невеликим бюджетом (більшість меблів та аксесуарів в домі Ірини — з IKEA та KMart) облаштовує ідеальні інтер’єри, написали найпопулярніші видання країни.

Фото: instagram/cleanmama

Серед американських блогерів найпопулярнішою є Беккі Рапінчук: у її світі Clean Mama немає місця для пилу, будинок завжди готовий до прийняття гостей, ліжка заправлені, а діти змалечку навчені завантажувати одяг у пральну машину та користуватися щіткою для одягу.

Фото: instagram/mariekondo

«Клінфлюенсери використовують ті ж самі тактики, що й їхні колеги зі сфер моди та краси: просувають комерційні продукти, організують спільноти за спільними інтересами, — резюмує Сара Оуен. — Наше захоплення прибиранням і догляданням за будинком є звичайною людською реакцією на життя в час економічних, політичних і соціальних потрясінь. Закономірно, що найближчим часом ми побачимо ще більший сплеск популярності подібного контенту».

Обкладинка: instagram/mrshinchhome

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: