Locals: межа між марнославством та глибинним аналізом сучасного суспільства у картинах Ольги Абросімової
М

истецтво вміло провокує до аналізу сучасних тем. Залишаючись осторонь самого конфлікту, воно лише інтерпретує потреби і крайнощі суспільства. Духовність чи матеріальне збагачення, надмірне споживання, кероване швидкоплинними трендами, чи, врешті, консервативна відмова від матеріальних благ заради так званої вищої мети? А як щодо балансу духовного і матеріального, і як цей баланс виглядатиме зі суб’єктивного погляду кожної людини?

Українська мисткиня Ольга Абросімова, що пише у стилі POP Art і захоплюється фешн-ілюстрацією, крізь власну творчість зображає ненаситне бажання до збагачення та насолоду люксовими атрибутами сучасного суспільства, проводячи тонку межу між істинною насолодою і залежністю, справжнім багатством і тимчасовим везінням. Жодного знецінення в тому чи іншому виборі — лише візуальна насолода та аналіз, що залишається виключно для глядача і спонукає відшукати власний баланс посеред крайнощів.

Про власну творчіть, яскравий образ героїнь своїх картин, а також молодшого брата на передовій — у розгорнутому інтерв’ю мисткині.

«Мої картини є відображенням потреб сучасного покоління, але також вони запрошують кожного задуматися над тим, яке місце в цьому світі він обирає для себе. Через мистецтво я прагну стимулювати діалог про те, що означає жити в сучасному світі, де кожен з нас є одночасно творцем і споживачем, активно формуючи та бувши сформованим суспільними нормами та очікуваннями». 

 У якому віці ти вперше відчула потяг до живопису і в який момент визначилася, що бажаєш займатися мистецтвом професійно?

Моя пристрасть до живопису пробудилася зовсім рано, але це було не миттєве відкриття, а шлях самопізнання та експериментів. Як і багато дітей, я любила малювати, але мій інтерес переріс у глибоку пристрасть у підлітковому віці. Малюючи, я втікала від буденності та знаходила особливий світ, де могла виражати себе без слів. Вирішення зайнятися мистецтвом професійно прийшло пізніше, після закінчення університету. Право дало мені чудовий інструментарій для розуміння світу, але саме мистецтво дозволило відчувати та виражати його. Цей перехід не був раптовим. Це був результат років пошуків і саморефлексії, протягом яких я все більше усвідомлювала, що моє справжнє покликання — живопис. Моментом усвідомлення стало, коли я зрозуміла, що без малювання моє життя було б неповним. Тоді вирішила, що мистецтво стане моєю професією, не просто хобі або утечею від реальності, а справжньою пристрастю та життєвим шляхом.

 Як би ти охарактеризувала свій стиль?

Мій стиль можна охарактеризувати як сучасний попарт, проте він не обмежується лише цим напрямком.

Мої роботи — це симбіоз класичної художньої майстерності та сучасних тем, які резонують зі свідомістю мого покоління.

Я використовую яскраві кольори та відверті образи для висловлення емоцій та коментування соціальних та культурних явищ.

Натхненна фламандськими натюрмортами, приношу елементи цього класичного жанру в сучасний контекст, використовуючи темні фони, що дозволяють яскравим об’єктам й акцентам справді вирізнятися. Мої картини — це не просто зображення. Вони є вибухами почуттів та моментів на полотні, які викликають роздуми та емоції.

Мене завжди цікавило поєднання традиційних технік з інноваційними ідеями, що дозволяє мені створювати роботи, які відображають моє бачення сучасного світу. Кожна картина розповідає історію, закликає задуматись, і, я сподіваюсь, залишає слід в душах тих, хто їх бачить.

Якою була твоя перша мистецька робота, яку придбали ?

Моя перша продана мистецька робота була несподіванкою та важливим кроком на шляху до визнання мого мистецтва. Це був міський пейзаж рідного Харкова. Я старалася передати не лише зовнішню красу міста, але й вловити його внутрішню атмосферу, динаміку життя та емоційну насиченість.

На тому етапі життя ще не вважала себе професійною художницею, тому продаж цієї картини був для мене і великою радістю, і підтвердженням того, що моє мистецтво може викликати відгук у людей. Вона була втіленням моїх роздумів про красу рідного міста, його архітектуру та ту неповторну атмосферу, яку відчуваєш, блукаючи старими вулицями Харкова.

Ця картина стала символічним початком мистецької кар’єри. Вона заохотила мене продовжувати працювати над своїм художнім стилем і досліджувати різні жанри — від абстракції до портрету, що з часом дозволило мені знайти власний, унікальний шлях у мистецтві.

В основі більшості твоїх картин — світський лайфстайл та тонка грань між матеріальним благополуччям і відчуттям, що ти жертва маркетингу. У такий спосіб розкриваєш потреби сучасного покоління, чи радше прагнеш до самоіронії ?

У моїх роботах я прагну розкрити складність та багатогранність сучасного світу, де світський лайфстайл і матеріальні блага відіграють важливу роль, але також де існує тонка грань між справжнім благополуччям і відчуттям, що ти жертва маркетингу. Я не ставлю за мету критикувати чи осуджувати. Натомість моя мета — викликати роздуми і саморефлексію.

Моє мистецтво — це дзеркало, у якому відображається сучасне покоління з усіма його контрастами та парадоксами. Я використовую елементи самоіронії як інструмент, щоб зробити роботи доступними та зрозумілими, дозволяючи глядачам відчути зв’язок із зображеним. Самоіронія допомагає пом’якшити критику суспільства, зробити її менш прямолінійною та більш обгортковою, водночас дозволяючи глибше зануритись у тему та відчути її зсередини.

Твої персонажі — це збірні образи чи перейняті з конкретних людей?

Мої персонажі є унікальною сумішшю, збірними образами, які виникають на перехресті власних спостережень, уяви та культурних впливів. Вони не перейняті безпосередньо з конкретних людей, а скоріше є втіленням різноманітних людських досвідів, емоцій та характеристик, які я спостерігаю в суспільстві та черпаю з досліджень різних аспектів людського буття.

Кожен персонаж у моїх портретах — це своєрідний мозаїчний візерунок, зібраний з фрагментів ідей, символів та архетипів.

Вони є дзеркалом для глядача, у якому можна розгледіти не лише відображення самих себе, але й глибше зануритись у роздуми про сучасну культуру, соціальні ролі та ідентичності.

І хоч кожен образ є вигаданим, вони всі мають велике значення, оскільки через них намагаюся передати універсальні історії та емоції, які резонують з багатьма людьми. Так, мої роботи стають своєрідним мостом між особистим та універсальним, дозволяючи кожному глядачу знайти щось своє в кожному портреті.

Чи близька тобі фешн-ілюстрація як напрямок?

Абсолютно! Фешн-ілюстрація для мене не просто напрямок, а один з головних джерел натхнення та спосіб виразити свою креативність. Моя пристрасть до моди та історії брендів глибоко впливає на творчість, дозволяючи мені переосмислювати та втілювати естетичні ідеали через роботи. Від давньої мрії стати дизайнером та створювати власні колекцій до реалізації ескізів для лондонського бренду одягу — кожен етап моєї подорожі в мистецтві та моді відкривав переді мною нові горизонти та можливості для самовираження.

Фешн-ілюстрація дозволяє гармонійно поєднувати захоплення модою та художньою творчістю. Через неї я можу досліджувати красу людської фігури, текстиль, кольори та форми, перетворюючи це все на унікальні артоб’єкти. Мої масляні картини та акварельні скетчі з модних показів є відображенням глибокої поваги до моди як мистецтва, а також способом взаємодії зі сучасними тенденціями та культурою. Співпраця з брендами, створення дизайну одягу та принтів для тканин дозволяє мені реалізувати себе не тільки як художницю, але й як творця, який може впливати на модну індустрію.

Тож фешн-ілюстрація — це не просто ще одна сфера моєї діяльності, це ключова частина мого мистецького і професійного ідентитету, яка дозволяє постійно розвиватися та відкривати нові грані у своїй творчості.

Ти майстер деталей на полотні. Чи маєш конкретний план щодо кінцевого результату кожної нової роботи? Чи імпровізуєш вже в процесі?

Мій творчий процес стоїть на перехресті планування та імпровізації. Хоч я починаю кожну роботу з певної візії кінцевого результату, саме процес малювання відкриває простір для експериментів та несподіванок. Я дозволяю собі імпровізувати та вносити нові елементи в процесі створення, бо вважаю, що саме вони надають роботі глибини та багатогранності. Кожен новий об’єкт на моєму полотні не є випадковим; він несе в собі частину історії або символіку, яка сприяє розумінню загальної концепції роботи. Це своєрідний діалог між мною та полотном, де кожна деталь важлива та має своє місце в композиції. Можливо, це суперечить традиційним академічним правилам композиції, але саме такий підхід дозволяє моїм роботам бути живими та емоційно насиченими. Я вірю, що кожна картина повинна мати простір для еволюції протягом творчого процесу, тому я відкрита до змін і готова йти за тим, куди веде мене моя інтуїція та художній запал.

 Нині ти із дітьми живеш за кордоном. Як сприймають твою творчість не вдома? Можливо, вже мала запити на картини в іноземної аудиторії ?

За майже два роки життя та роботи у Варшаві я відчуваю, що мій професійний шлях набрав нових обертів. Продаж робіт онлайн з Європи дійсно виявився зручнішим та відкрив нові горизонти для діяльності. Утім, цікаво, що, попри моє фізичне перебування за межами України, більшість моїх клієнтів — це українці. Це дозволяє мені відчувати непреривний зв’язок з рідною країною, а також підтверджує, що справжнє мистецтво не знає кордонів і здатне знаходити відгук у серцях людей незалежно від їхнього розташування.

Мені дуже приємно, що моє творчість цінують, навіть якщо я не в Україні. Моя робота у Варшаві відкрила переді мною нові можливості для міжнародної співпраці та дозволила наблизити українське мистецтво до світової артспільноти. Це, звичайно, крутий досвід, попри всі події, які відбуваються в рідній країні.

І ще в мені знову прокинулося бажання викладати живопис. Ще до коронавірусу я мала свій курс «Сучасне мистецтво для дітей» в одній з приватних артшкіл. Й ось у Варшаві в мене знову прокинулось бажання викладати, тож практикую індивідуальні заняття у своїй майстерні.

Зазвичай клієнти цікавляться вже готовими роботами чи мають персональні запити?

Більшість моїх клієнтів звертаються до мене з персональними запитами, особливо коли йдеться про індивідуальні портрети. Ця частина моєї роботи є особливо цінною для мене, оскільки кожне замовлення — це унікальна історія, довірена моєму вмінню втілити її в мистецтво. Я вдячна за довіру, яку мені висловлюють клієнти, дозволяючи не просто зобразити їх або близьких на полотні, а й відтворити світ їхніх почуттів, мрій та побажань.

Мої роботи — це не лише портрети, але й візуалізації мрій моїх клієнтів.

Кожен штрих на полотні несе глибокий сенс, а кожна деталь відображає щось важливе для людини, яку я зображую. Мені особливо подобається слухати відгуки клієнтів через деякий час після завершення роботи, особливо коли вони діляться тим, як здійснились їхні мрії та бажання, які ми разом візуалізували на полотні.

Звичайно, є клієнти, які цікавляться вже готовими роботами, бо вони впізнають себе у моїх персонажах.

Нині твій молодший брат захищає країну на передовій. Як вдається згармоніювати власний емоційний стан і продовжувати нести легкий і чарівний настрій крізь творчість?

Це справді важке випробування для мене. Він моя гордість, і моє серце переповнене почуттями поваги та вдячності за його мужність та самовідданість. Емоційний тягар та постійне занепокоєння за його безпеку величезні. Однак саме у ці моменти мистецтво стає для мене не лише способом самовираження, а й своєрідною терапією, яка допомагає знаходити рівновагу та зберігати внутрішній мир.

Євгеній Абросімов

Моя творчість — це віддушина, де я можу перетворити свої переживання, страхи та надії на щось красиве, що може надихати та приносити радість іншим. Я намагаюся зберегти легкий і чарівний настрій у своїх роботах, адже вірю, що мистецтво може слугувати промінчиком світла в темні часи, нагадуванням про красу життя та важливість збереження надії.

Також через свої роботи я намагаюся підтримати ідею миру та єдності, відображаючи у своєму мистецтві мрію про краще майбутнє для нас усіх. Це моя форма підтримки не лише мого брата, а й усіх, хто стоїть на захисті нашої країни.

Згармоніювати власний емоційний стан допомагає розуміння того, що кожен з нас вносить свій вклад у загальну справу, чи то через мистецтво, підтримку близьких, чи будь-яку іншу діяльність. Моє мистецтво — це й моя робота, яка приносить прибуток, тож, продовжуючи малювати, я маю змогу донатити та допомагати захисникам та захисницям. І саме наші зусилля, згуртованість та віра у мирне майбутнє є тим фундаментом, на якому зможемо побудувати кращий світ.

Твоя мистецька мрія?

На цьому етапі мистецької кар’єри моя мрія полягає у створенні нових викликів для себе, подальшому розвитку творчості та акценті на розширенні співпраці з різними брендами. Це також означає більш активну участь у проєктах, що несуть суспільне значення та впливають на громадську думку.

Моя професійна діяльність виходить за межі просто малювання в майстерні. Я прагну бути частиною важливих ініціатив, які здатні змінити світ на краще через силу візуального мистецтва. Співпраця з брендами надає унікальну можливість втілити цю мрію в життя, дозволяючи не тільки розширити аудиторію моїх творів, але й впливати на свідомість людей, піднімати актуальні теми та спонукати до діалогу щодо важливих суспільних питань. Так, моя мистецька мрія на цей момент — це внесок у розвиток суспільства та культури через мистецтво, здатне надихати на зміни, підтримувати важливі ідеї та сприяти створенню нової реальності, де кожен акт творчості має свій глибокий сенс і цінність.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: