«Масштаб події вражає»: режисерки TRI.DIRECTION про залаштунки «Євробачення–2023»
Дівчата працюють над виступом Alyosha та британки Ребекки Фергюсон, який ми побачимо вже сьогодні.

TRI. DIRECTION

За лічені години розпочнеться перший півфінал «Євробачення–2023». Українська режисерська група TRI.DIRECTION та американсько-українська ентертеймент-компанія Freckled Sky цьогоріч готують номер для української співачки Alyosha та британської виконавиці Ребекки Фергюсон.

Режисерки Наталія Лисенкова, Наталія Ровенська та Марія Григоращенко розповіли JS про залаштунки конкурсу, складнощі підготовки номерів в інтернаціональному форматі та кого з українських фахівців вже встигли побачити на майданчику.

Про різницю між підготовкою звичайного виступу та виступу саме для «Євробачення»

Глобальної різниці для нас майже немає. Ми би виділили те, що ти маєш брати до уваги мультинаціональність глядача, тобто номер має бути зрозумілим й універсальним для сприйняття. Звичайно, є також тиск відповідальності, бо це головний пісенний конкурс — «Євробачення»!

Про стрес та хвилювання під час підготовки номерів для прямих ефірів

Це завжди стресово і хвилююче. Ти щось довго готуєш, тестуєш та проводиш репетиції, а коли починається прямий ефір, майже ні на що вплинути більше не можеш. Бували різні випадки, коли у прямому ефірі відбувалися незаплановані ситуації.

Наприклад, на Brit Awards у номері Pink, побудованому на цілковитій темряві та проєкції, з’явилося додаткове джерело світла. Виявилося, що хтось за кулісами вирішив увімкнути лампу для своєї зручності, а за 2 хвилини до початку ми взагалі не розуміли, увімкнуться проєктори чи ні, тому відчули стрес на повну. Узагалі, чим більше експериментуєш, тим більше непередбачуваного отримуєш, але тим приємніше, коли все спрацьовує. До прикладу, стілець Тіни Кароль горить, а всі, хто поруч, — ні (сміються).

Про основні етапи підготовки виступу

На першому етапі ми з командою Freckled Sky отримали креативний бриф й основу історії від BBC та команди «UA Суспільне». Після цього засіли за сценарій, розкадровку та стилістичні рішення. На етапі затвердження сюжету та посекундника ми були вимушені змінити сетап.

Номер за голографічною сіткою був неможливий (технічні складнощі). Довелося його переробити і взагалі по-іншому подивитися на це.

А за день до постановки хореографії нам змінили трек, та нас це не налякало: з ним номер став навіть потужнішим. Загалом підготовка проходила в чудовій творчій атмосфері та синергії з командою «Євробачення», бо все готувалося заздалегідь і часу на всі допрацювання було вдосталь.

Про відбір режисерів для участі в «Євробаченні»

Найцікавіше те, що до наших партнерів — американської компанії Freckled Sky — звернулися продюсери британського BBC. Ми співпрацюємо з Freckled Sky вже багато років як креативна команда, і в такий спосіб нас залучили до створення інтермедійного виступу для першого півфіналу.

Про головні складнощі підготовки виступу в умовах війни

Найголовнішою була складність взагалі почати креативний процес, через те що головою ти завжди «в умовах війни». Потім переробити лють і розпач на візуальні образи так, щоб це не було занадто документально й реалістично. З «організаційних» моментів, звичайно, — зараз планувати і виробляти контент в Україні доволі складно.

Ти ніколи не знаєш, у який момент під час репетиції тебе застане повітряна тривога чи атака безпілотниками.

Були навіть припущення переносити репетиції до Польщі для підстраховки. Дякувати ЗСУ: усе обійшлося! Усі репетиції минули в Києві, та жоден перформер не постраждав. З Америки в Україну приїхав один із продюсерів команди Freckled Sky, щоб усе минуло належно.

Про враження від локації

Якщо говорити саме про місто проведення, Ліверпуль — неймовірне та дуже атмосферне місто. Тут із кожного куточка лунають пісні легендарних «Бітлз» — гурту, створеного саме в Ліверпулі. Тому де, як не тут, проводити наймасштабніший пісенний конкурс?

Коли ми вперше зайшли на майданчик, здалося, що сцена невелика, менша за наш «Палац спорту», але коли бачиш її на моніторах камер, усе змінюється. З’являються глибина, масштаб, потужний світловий дизайн. І ти розумієш, яку неймовірну роботу зробила професійна телевізійна команда.

Про поєднання української та британської культур у номері

У цьому номері поєднано два надпотужні голоси — української співачки Альоші та британської співачки Ребекки Фергюсон. Сплітаються дві мови — англійська та українська, тож він про об’єднання двох культур.

Але попри те що ця історія розкривається в діалозі України та Великої Британії, вона ширша і розповідає про поміч, яку Україна в особі вимушених переселенців отримала та отримує від Європи, від всього світу. Завдяки цій підтримці мільйони людей знайшли безпечний прихисток і сили продовжувати боротьбу. Наші серця б’ються в унісон, об’єднані силою світла.

Про залаштунки

Звичайно, масштаб події вражає, як і масштаб усього, що відбувається за лаштунками та на бекстейджі. Найкрутіше — це люди, професіонали, з якими ми зустрілися на майданчику. Комунікація чітка, усі питання вирішують напрочуд швидко і легко. Було приємно, що до наших побажань та зауважень дослухалися і поставилися з повагою. Наприклад, у комунікації з режисером телезйомки, навіть попри маленький мовний бар‘єр.

Взагалі весь організм «Євробачення» працює, як годинник і чітко за розкладом: якщо щось має розпочатися о 8 ранку і закінчитися о 9:37, то так і буде.

Неймовірно приємно було побачити на дверях гримерних кімнат велику кількість імен українських артистів, таких рідних. Малесенький образ того, як багато інтеграцій українського в цьогорічному конкурсі.

До речі, першими, кого ми побачили за лаштунками, була українська команда «Операторські технології».

Вони вже багато років працюють на «Євробаченні» зі своєю спецтехнікою і найкращими у світі операторами. Ми були дуже раді їх бачити та поспілкуватися. А ще частиною команди художників по світлу став відомий в Україні художник Євген Костира, з яким ми дуже багато працювали в Україні. Ми знали, що попрацювати на «Євробаченні» — його давня мрія. Дуже приємно, що навіть у такі важкі часи вони збуваються.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: