Мода, мистецтво, поезія, навчання: нові ініціативи від культурного фронту
Благодійній проєкт FROLOV HEART, грузинський стартап для українських брендів, NFT-намисто та «Буремні вірші» у виконанні українських медійників.

Культурний фронт України не припиняє свою роботу. JS зібрав нові ініціативи, які можуть врятувати чиєсь життя. 

Благодійній проєкт FROLOV HEART

Із моменту створення бренду FROLOV його лого є анатомічне серце людини. Воно найкраще відображає те, що ми вважаємо найбільшою цінністю — людське життя, сповнене любов’ю.

FROLOV HEART — лімітована колекція чорних та білих світшотів із вишивкою нитками або бісером. Кожне серце вишите вручну, що робить його несхожим на жодне інше. Саме тому на світшоті є персональний номер, який буде відображатися поряд із унікальним серцем власника на віртуальній стіні проєкту.

Учасник може обрати один із наявних варіантів вишивки серця або ж довіритися творчості та натхненню майстра. На сайті поряд із власним номером також можна залишити своє текстове послання для дітей.

Увесь прибуток від продажу світшотів буде переданий «Фонду Маша». А також завдяки проєкту бренд зможе підтримати українську економіку, забезпечивши роботою майстрів.

Послання світу в Міжнародний день захисту дітей команда візуалізувала у власному пластиліновому мультику. Його створила Анна Мєшкова — художниця-аніматорка, яка навчає дітей мультиплікації, живопису та рисунку.

Проєкт 4UA від грузинського стартапу Phubber для українських брендів

Грузинський sustainable-fashion стартап Phubber, заснований у 2019 році в Тбілісі, — маркетплейс з елементами соціальної мережі, який має понад 150 000 активних користувачів у Грузії. Після початку повномасштабного вторгнення росії засновники запустили проєкт 4UA, метою якого є підтримка української fashion-індустрії.

Проєкт значно спрощує шлях fashion-бізнесу до нових ринків. Серед переваг: покриття логістичних витрат з України, реклама за рахунок стартапу, адресна доставка покупцям.

Свої колекції для продажу через додаток завантажили вже 38 українських брендів. Серед них:

  • Ksenia Schnaider;
  • Litkovskaya;
  • Guzema Fine Jewelry;
  • Kachorovska;
  • The Coat by Katya Silchenko;
  • Gunia Project;
  • Wonder;
  • CULTNAKED;
  • Mashsh;
  • Oh my Look;
  • Have a rest;
  • BEVZA.

Gunia Project

Guzema Fine Jewelry

«Як правило, ми створювали дві повноцінні колекції на рік та розбавляли їх капсулами чи дропами. Ми працюємо із 25 фабриками по всій Україні, тому перед початком війни на них було розміщено нашу нову колекцію. На жаль, багато з них й досі не відкрились, тому що вони в епіцентрі бойових дій. Однак, деякі — в більш безпечних містах, як і ми, після виступу президента про заклик до роботи, почали відновлювати виробництво.

Я з командою вирішила, що стратегічно важливо змістити основний фокус на дропи, тому повноцінної колекції весна-літо цього року у нас не буде. Журба, смуток та біль нікуди не зникають.

The Coat by Katya Silchenko

Ти або не дієш, або знаходиш важіль тиску, рухаєшся далі і працюєш. 4UA — чудова ініціатива, що об’єднує українських дизайнерів та митців задля збереження української культури під час війни. Ми повинні говорити голосно про війну в Україні та підтримувати економіку своєї держави», — поділилася Катя Сільченко, засновниця The Coat by Katya Silchenko.

Ksenia Schnider

Bevza

Команда 4UA вже розпочала запуск продажів приватних продавців із України, які хочуть розвантажити гардероб та заробити кошти. А згодом — створення need-list, де кожен українець матиме змогу написати про конкретні потреби у взутті та одязі, а будь-який користувач додатку — придбати їх у подарунок або віддати власну одиницю товару.

Українські медійники взяли участь у поетичному артпроєкті Павла Шилька «Буремні вірші»

Маша Єфросиніна, Володимир Остапчук, Алла Мазур та Олег Панюта стали першими учасниками нового поетичного артпроєкту «Буремні вірші» продюсера Павла Шилька, у якому вони озвучили та «оживили» силою свого голосу твори молодих та досвідчених українських поетів, що були написані впродовж перших трьох місяців повномасштабного вторгення росії під впливом почуттів, переживань та страждань, завданих війною.

Відеовірші покладено на музику, доповнено асоціативним відеорядом та опубліковано на Youtube-каналі. Згодом до артпроєкту також долучаться MONATIK, Юлія Саніна, Артем Пивоваров, Ольга Горбачова та інші.

Вірш «Страта» Ігоря Дрижчаного у виконанні Маші Єфросиніної

На своїй сторінці у Facebook Павло Шилько звернувся до українців із проханням надіслати йому свої вірші, написані в буремні часи, — під час повномасштабної війни. На його звернення відгукнулися десятки авторів з усіх куточків України. Вірші надходили навіть із міст Європи, де зараз вимушено перебувають українці. У своїх творах люди розповідають власні історії, виливають душу, діляться потаємним та розказують про пережите під час бомбардувань або евакуації.

Вірш «Доктор» Тоні Кузьмич у виконанні Павла Шилька

Вірш «Коли закінчиться війна» Ангеліни Дрьомової у виконанні Володимира Остапчука

Режисером першого та усіх наступних за ним відеовіршів став Макс Охрім, якому разом із родиною під вогнем вдалося вирватися зі зруйнованого Ірпеня. Завдяки його неповторному баченню вдалося відтворити глибину буремних часів та «буремних віршів», що увійшли до проєкту. Національним партнером також виступила всеукраїнська мережа міських сайтів CitySites.

Вірш «Заспокой мене, милий» Оксани Волошиной у виконанні Алли Мазур

Артпроєкт отримав своє продовження за участі та підтримки продюсера та медіаексперта Сергія Затули, його також підтримала Національна рада України з питань телебачення та радіомовлення, завдяки чому відеотвори невдовзі з’являться в телепросторі України.

Вірш «Тут ходили колись трамваї» Олени Татьянченко читає Олег Панюта

Артпроєкт ще продовжується і продюсери закликають українців приєднуватися до ініціативи, та надсилати свої роботи на електронну пошту: [email protected].

NAMYSTO — NFT-проєкт аукціонного дому GOLDENS

Метою GOLDENS завжди була популяризація української культури та мистецтва, а особливо зараз, за умов військового стану, така місія набуває особливого змісту. Об’єднавши понад 200 авторів — художників, дизайнерів, ілюстраторів з різних куточків України — аукціонний дім створив NFT проєкт NAMYSTO на OpenSea.

Колекція NAMYSTO складається з безлічі оригінальних NFT-намистин. Намисто — невід’ємна частина національного вбрання та одна з найдавніших жіночих прикрас на території України. Відомі ще з доби палеоліту, ці прикраси мали різну форму та виготовлялись із різних матеріалів, що свідчить про їх довгу історію та велику роль у культурі нашої країни. Для організаторів проєкту — це сучасний підхід у популяризації України та її історії серед світової NFT-спільноти.

Учасники проєкту створили понад 500 намистин з різною історією та зображенням, що відображають як актуальну тему війни, так і українські міста, пейзажі, національну символіку та сучасне українське мистецтво.

Спеціально для репрезентації проєкту NAMYSTO організатори створили сайт, де всі намистини розташовані на мапі України відповідно до походження автора намистини. Там можна ознайомитися з історією кожної намистини, біографією автора та безпосередньо придбати її через посилання на OpenSea.

Частину виручених від продажу намистин коштів організатори спрямують на підтримку ЗСУ, іншу частину — на підтримку учасників проєкту.

Пісня MONATIK стала саундтреком освітнього проєкту Олександра Педана «УніверCheck»

«Мріяти не шкідливо. Мріяти так важливо», — співає MONATIK. І хоч сьогодні це дається нелегко, українцям потрібно візуалізувати своє щасливе майбутнє у своїй країні — переконана команда «УніверCheck». До масштабного вторгнення вони відзняли дванадцять українських вишів, щоб ознайомити молодь із сильними та слабкими сторонами університетів. Нині шоу набуло нових сенсів.

«Ми вагалися у доцільності проєкту. Але той факт, що через війну країна може втратити ціле покоління освічених, культурних, інтелігентних українців, переконав видавати «УніверCheck».

Мета — показати гідний рівень української освіти, познайомити з прекрасними ініціативними людьми, які навчаються у наших вишах, і спробувати переконати молодь вступати саме в Україні.

Тому що ми віримо: після війни на країну чекає піднесення. І ті, хто вирішать залишитися, матимуть великі перспективи», — переконаний Олександр Педан.

«Я вдячний, що «Мріяти не шкідливо» стала невіддільною частиною такої цікавої та корисної для всіх нас мандрівки.

У ці надзвичайно важкі часи для нашої країни я — як батько — дуже вдячний особисто Олександрові за мотивацію для нашого наступного покоління. Ми вистоїмо, обов’язково переможемо і разом відбудуємо нашу рідну країну. Я дивитимуся проєкт разом із синами, обиратиму, створюватиму, мріятиму і придумуватиму своє майбутнє», — поділився MONATIK.

«УніверCheck» покаже 12 вишів у 10 містах України. Серед них будуть університети Львова, Києва, Ужгорода, Вінниці, Одеси, Полтави, Дніпра, а також Сум, Харкова та навіть Маріуполя. Розпочнуть з регіонів, де зараз спокійніша ситуація, зокрема зі Львова. А випуск про Маріуполь присвятять спогадам про це місто.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: