Навчальна програма Fashion Film Festival Kyiv 2021
Коментарі переможців FFFK 2020 Анастасії Лисенко та Антона Ванчака.
F

ashion Film Festival Kyiv 2021 проходить уже вчетверте й уперше в статусі міжнародного майданчика. Цьогоріч фестиваль отримав рекордну кількість заявок із 55 країн світу. Програма FFFK 2021 складається з конкурсної частини, навчальної програми та практичного сегмента.

4 серпня відбулась завершальна лекція фестивалю. Навчальна програма FFFK 2021 налічує 3 лекції від провідних спікерів медіаіндустрії та Q&A live сесію переможців FFFK 2020.

Перша лекція «Чарівна епоха: front row Апокаліпсису і трохи про fashion-фільми» програмного директора Fashion Film Festival Kyiv та члена журі міжнародних фестивалів fashion-фільмів Петра Мамчича була присвячена особливостям fashion-фільмів, історії їхнього розвитку і трансформаціям жанру.

Концепція fashion-фільмів закладена у 1990-ті роки, відтоді сталися значні зміни у жанрі та його сегментуванні.

Завдяки короткій формі fashion-фільми активно відгукуються на актуальні проблеми та реалії сьогодення. На ранньому етапі розвитку fashion-фільмів провідним форматом були рекламні ролики, націлені на продаж продукції брендів. Такі відео мають свою специфіку — це коротка історія, яка запам’ятовується і містить product placement. Зараз цей напрямок існує поряд з іншими, такими як експериментальні формати проєктів, ігрові фільми та документалістика.

У межах FFFK найактивніше представлені рекламні ролики та експериментальні формати проєктів.
Загалом сучасна фестивальна карта досить широка. У Європі це Мілан, Лондон, Дубровник, новий цікавий фестиваль у Амстердамі, у Північній Америці —фестивалі у Сієтлі й Торонто, у Латинській Америці — у Домінікані та Аргентині, існують і локальні івенти — як Челсі під Нью-Йорком. У цьому переліку Fashion Film Festival Kyiv посідає гідну позицію.

Під час Q&A live сесії «Де живе натхнення. Як придумати і зняти fashion-фільм без команди та бюджету» переможці FFFK 2020 Анастасія Лисенко (премія Best Fashion Story 2020) та Антон Ванчак (премія Best Production 2020) розповіли, з яких етапів складається робота над fashion-фільмом, у скільки обійдуться зйомки fashion-фільмів та що робити, коли не можеш дозволити собі дорогу техніку. До того ж з’ясували, чи можливий компроміс між творчістю та заробітком. Декілька ключових відповідей подаємо далі.

Чи можна зняти фільм без бюджету? Який бюджет був у вас?

Антон: Взагалі креатив не залежить від бюджету. Можна мати багато бюджету, не придумати нічого цікавого і фільм просто вийде ніяким. Хоча бюджет дає більше можливостей, наприклад, якщо потрібно більше людей або треба краща локація, світло… Але, як на мене, креатив — це зовсім інша штука, протилежна до бюджету.

Як зробити, щоб ідея не нагадувала пародію у разі відсутності бюджету?

Анастасія: Комунікація дуже важлива. Ми звикли приховувати та зберігати ідею, щоб її ніхто не вкрав. Але коли я переїхала в Київ, то зрозуміла, що це дуже класно: ділитися своїми планами, оскільки люди часто хочуть допомагати і бути причетними.

Як працювалося у жанрі fashion-фільмів? У якому жанрі найбільше відчували свободи?

Анастасія: Мені ця сфера більше подобається, для мене це політ фантазії. Те, до чого я хочу далі йти — це знімати fashion-ролики та кампейни. Якась глобальна мрія — це фільм, але, думаю, це теж буде fashion-історія.

Що таке fashion-фільм? Чим він відрізняється від звичайної реклами?

Антон: Саме так я колись сприймав fashion-фільми, думав це просто реклама бренду. Але ми не намагаємося продати бренд, ми намагаємося розказати історію певної колекції.

Третя лекція у межах навчальної програми фестивалю «Не тільки текстом і фото — fashion-фільми у візуальній мові брендів» продюсерки та керівниці контент-відділу українського бренду Sleeper Юлії Коробки засвідчила погляд та розуміння fashion-фільмів крізь призму бренду.

Лекторка зазначила, що нині відео — це потужний інструмент комунікації.

Контент сьогодні має бути легким для сприйняття, «catchy», якщо можна так сказати, і відео — той формат, який для цього підходить.

Бренд створив fashion-фільм до свого п’ятиріччя, а також низку fashion-фільмів на соціальні теми. Фільм до п’ятиріччя українського бренду Sleeper — це ода кожному члену команди та жіночій праці в цілому. Соціальні fashion-фільми створювали у співпраці з благодійними фондами «Квітна» та «Happy today». Під час зйомок цих відео автори намагалися абстрагуватися від драматизму, залякування, натомість мали на меті спростувати міфи, подати адекватну інформацію та підвищити обізнаність про рак молочної залози та аутизм. Обраний соціальний напрямок fashion-фільмів органічно поєднався з естетикою бренду Sleeper. Юлія зазначила, що була впевнена у знімальній команді та розуміла, що картинку створять у їхній естетиці, тож головною метою залишалося фокусування на суті.

Завершальною лекцією навчальної програми FFFK 2021 стала лекція «Новітні технології у виробництві візуального контенту» керівника Департаменту досліджень та інновацій FILM.UA Group Євгена Саннікова, яка цілковита занурює у світ ультрасучасних технологій. Лектор пояснив принципи роботи нейронних мереж, особливості їхнього застосування та можливості у медіаіндустрії. Компанія OpenAI, співзасновником якої є Ілон Маск, займається популярними нейронними мережами: GPT-3, Dall-E, JukeBox, ImageGPT. Євген Санніков розповів про роботу з діпфейком та навів приклади, який вигляд має діпфейк у фільмах та відео. У виробництві контенту за допомогою сучасних технологій можна не лише моделювати та корегувати візуальну частину, а також змінювати або створювати аудіо, розділяти мелодії та голоси. Jukebox — це нейромережева модель, яка генерує пісні, і в результаті видає аудіозапис із згенерованою піснею. Можливості нейромереж — уже вражаючі, але це лише початок. Пік розквіту їхніх можливостей та популярності очікують до 2040 року.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: