Позаду справді історична подія для української модної індустрії та культури. З 1 до 4 вересня, вперше після початку повномасштабного російського вторгнення, Ukrainian Fashion Week відбувся у Києві. Місія надважлива — підтримати українську моду та підсилити голос України у світі.
«Серія вибухів, а не вітальна вечірка ознаменувала старт Ukrainian Fashion Week», — написав British Vogue про початок історичного сезону. Точніше і не скажеш, адже саме так і було.
Старт із потужними меседжами
1 вересня понад 50 найвпливовіших представників української fashion-індустрії об’єдналися на сходах Українського дому на Європейській площі у спільній заяві до міжнародної спільноти — OPENING MANIFEST, тримаючи гасла, серед яких «Brave to create the future» та «We design hope despite the war». Ця подія стала символічним відкриттям 55-го сезону Ukrainian Fashion Week SS25.
«Ми боремося за своє право залишатися українцями. Ми боремося за своє право жити у незалежній державі. Зі зброєю в руках, у цехах заводів, у творчих майстернях — ми боремося за свободу», — підкреслила Ірина Данилевська, співзасновниця та CEO Ukrainian Fashion Week.
Ukrainian Fashion Week SS25 у цифрах
Загальна кількість учасників — 61 бренд. Загальна кількість подій — 42. Події відвідали іноземні журналісти та представники міжнародних медіа — ELLE France, British Vogue, The Guardian, Metal Magazine, Fucking Young!, Service 95.
40+ публікацій у світових ЗМІ: BOF, WWD, Vogue Business, ELLE USA, Harper’s Bazaar UK, British Vogue, Vanity Fair Italia, CNN, BBC, The Washington Post та багатьох інших.
Новий погляд на інклюзивність у моді
55-й сезон Ukrainian Fashion Week гостро відгукнувся на сьогодення та втілив інклюзивність нової української реальності. Модні покази повернулися в Україну з потужною заявою: ветерани війни — як чоловіки, так і жінки — вийшли на подіуми із протезами кінцівок на показах ANDREAS MOSKIN, GASANOVA та NADYA DZYAK.
ПУМБ та UFW організували тихий перформанс з героями-військовими — напівтемний подіум без світла софітів, музичного оформлення, декорацій та аплодисментів публіки, у супроводі лише поетичних рядків Сергія Жадана. Проєкт «Ми однієї крові» перераховує 50 % прибутку на закупівлю засобів тактичної медицини, доставку компонентів крові у гарячі точки і врятував понад 126 тисяч життів.
Соціальна ініціатива
Спільною благодійною ініціативою всіх учасників Ukrainian Fashion Week SS25 став збір коштів на обладнання для паліативного відділення ветеранів у Реабілітаційній клініці Святенко (с. Циблі, Київська область).
Надзвичайні локації
Іван Фролов та театральний режисер Іван Уривський влаштували таємний показ-перформанс колекції SS25 у клубі K41 на Подолі. Бренд GUNIA Project відкрив для гостей двері тисячолітньої пам’ятки архітектури — Золотих Воріт. the COAT by Katya Silchenko відзначили десятиріччя бренду показом у сквері біля Національної Опери.
BOBKOVA представила колекцію у Митрополичих підвалах Софійського собору. Показ J’AMEMME відбувся на 30-му поверсі хмарочоса з панорамою на центр Києва. KSENIASCHNAIDER представили колекцію у форматі вуличного дефіле біля готелю Sofia.
Бренд сталої моди TG Botanical провів презентацію у залах Національного Музею Шевченка. RUSLAN BAGINSKIY відкрив курований артпростір RB Artisanal Journey у галереї The Naked Room. VOZIANOV представив перформанс in apocalypse у дворику своєї студії на вулиці Лисенка.
Нові виклики — нові формати
Сезон Ukrainian Fashion Week SS25 запам’ятався незвичними форматами. Колекції молодих дизайнерів NEW NAMES представили у форматі Open Shooting.
LITKOVSKA презентувала унікальний проєкт, що об’єднав минуле та сучасність у символічних «Жнивах». Сезон, що розпочався у Києві та продовжиться в Парижі, втілює збір урожаю зусиль бренду за майже двадцятирічну історію, переосмислення традицій листування у новому світлі, а також знакову частину ДНК бренду — дихотомію Kyiv — Paris.
У програмі Ukrainian Fashion Week SS25 зʼявився ще один новий формат — trade show, у якому цього сезону взяли участь 17 українських брендів одягу та аксесуарів.
Підтримка молодого покоління
Ukrainian Fashion Week, як і 27 років поспіль, продовжує відкривати та підтримувати молоді таланти України.
Благодійний фонд Ірини Адоніної United For Freedom вручив грант у розмірі 50 000 гривень дизайнеру-учаснику проєкту New Names, переможцем якого стала випускниця Schooll of Art × Craft Соломія Гриньків.
Український бренд взуття Kachorovska започаткував премію для молодих брендів — учасників Ukrainian Fashion Week. Першим переможцем премії у розмірі 100 000 гривень став бренд TONiА.
Подяка від команди UFW для партнерів
ПУMБ представив соціальний проєкт «Не просто речі: одяг, що рятує життя». Лекційний день від Ukrainian Fashion Week та School of Art × Craft підтримав бренд LENOVO. Perwoll провели лекцію «Як не втратити стиль під натиском fast fashion». MINI Fashion Drive: концептуальна мода на дорогах України представили повністю електричний MINI Cooper, що продемонструвало рушійну силу просування обох брендів у напрямку сталості. Kronenbourg, що є глобальним партнером тижнів моди у світі — London Fashion Week, Copenhagen Fashion Week та Ukrainian Fashion Week — розробив форму для волонтерів UFW цього сезону.
Ukrainian Fashion Week SS25 власним прикладом показав, що навіть у найтемніші часи мода має силу змінювати світ.
Фото: UFW
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: