Потяг на першій колії: розкішна подорож «Східним експресом»
Разом із Alterego travel вивчаємо легендарні залізничні маршрути. Без Еркюля Пуаро, але із естетичним задоволенням.

Тревел-експерти компанії Alterego travel, що спеціалізується на індивідуальних подорожах класу люкс, абсолютно переконані, що подорожувати залізницею варто, особливо якщо йдеться про розкішні потяги із романів Агати Крісті.

Історія світових подорожей знає безліч знаменитих вітрильників та декілька пароплавів. Але лише один легендарний поїзд. Уже понад століття після свого народження він катає безтурботних пасажирів Великобританією, Шотландією, Ірландією, Італією, Францією, Південно-Східною Азією та Перу. Й усюди зберігає родове ім’я — Orient-Express.

    Однак класичним для Orient-Express завжди залишиться знаменитий маршрут Париж —Стамбул, прославлений іменитою Агатою Крісті. Якби геніальній письменниці не довелося придумати «Убивство в «Східному експресі», а талановитому Сідні Люмету зняти за романом однойменний фільм, не спливли б на поверхню ті самі раритетні вагони, які спершу з’явилися в кіно, потім на аукціоні, а згодом і на рейках.

      Кадр з фільму «Убивство в «Східному експресі», 1974

      Вагонів було два, 1920-х років випуску, обидва курсували до 1939 року між Лондоном і Венецією. Звичайно, вагонів навіть у найпершому такому поїзді було більше, але лише ці два — спальний і ресторан, — знайшов Люмет, аби розмістити у них своїх геніальних вбивць, ролі яких він віддав виключно зіркам: Інгрід Бергман, Джону Гілгуду, Лорен Беколл, Ванессі Редгрейв та Шону Коннері.

        Кадр з фільму «Убивство в «Східному експресі», 1974

        У 1977 році, коли стрічка вже давно вийшла на екрани, антикварні вагони були продані на аукціоні Sotheby’s у Монте-Карло Джеймсу Шервуду. А той витратив ще чотири роки та 16 мільйонів доларів на те, щоби зібрати з усієї Європи та відновити 35 оригінальних вагонів — спальних і ресторанів.

          25 травня 1982 року, майже через 99 років після свого народження, оновлений Venice Simplon-Orient-Express вирушив у дорогу. Краса цього поїзда полягає не лише в «рідних» вагончиках, декорованих у стилі ар-деко, і не в ошатних стюардах, готових метнутися на один лише погляд клієнта, і навіть не в комфорті, яким обдаровує цей готель на колесах своїх гостей. Але насамперед в оригінальному маршруті, який стільки років ніхто, окрім цього поїзда, не наважувався повторити. Саме всі ці приваби в сукупності породжують унікальне коло мандрівників — поціновувачів. А що відрізняє справжнього мандрівника від заштатного туриста?

          Як сформулював цю принципову відмінність американський класик Пол Боулз: «Турист, приїхавши на місце, думає про те, коли поїде назад, а мандрівник не знає, чи полишить це місце взагалі».

            Grand Suite

            Venice Simplon-Orient-Express завжди був поїздом для мандрівників. Відтоді, як у 1881 році молодий бельгійський інженер Жорж Нагельмакерс заснував свою компанію з виробництва залізничних вагонів класу люкс La Compagnie Internationale des Wagons-Lits, а 5 жовтня 1883 року він сам і 40 його гостей занурилися у вагони, які стояли біля платформи Страсбурзького вокзалу в Парижі, і вирушили у свою першу справжню подорож до Стамбула. Доїхали вони, щоправда, лише до Бухареста, там пересіли на пором і морем добиралися до Босфору. Але перший залізничний маршрут, який з’єднав Захід зі Сходом, був відкритий.

              Ініціатива була прийнята та зрозуміла сучасникам. До 1889 року стараннями Нагельмакерса та Джорджа Пульмана Venice Simplon-Orient-Express був перетворений на найсучасніший та найрозкішніший засіб подорожування королів, політиків, кінозірок та шпигунів. І незрозуміло, хто кому робив більшу славу, — поїзд їм чи вони поїзду.

                Свого часу в його надрах погойдувалися в такт ритму вагонних коліс Мустафа Кемаль Ататюрк, Єлизавета II, Шарль де Голль, Микита Хрущов, Марлен Дітріх, Мата Харі, Жан Маре, Агата Крісті, Жюль Верн, Альфред Хічкок, імператор Австрійської імперії Франц Йосиф та його ерцгерцог Франц Фердинанд. Ці панове та прекрасні дами в шовках та смокінгах вдихали коньячні пари й насолоджувалися шампанським. А спритний стюард тим часом перетворював їхнє купе з вітальні з кришталем Lalique на спальню й ставив коло ліжка гаптовані нічні туфлі. І покинути цей затишок було просто неможливо: навіть зійшовши «на берег», щасливі мандрівники поспішали повернутися «на борт», щоби знову зникнути через день, два, тиждень.

                  Так, це нестерпне задоволення — прокидатися щоранку на накрохмалених простирадлах, насолоджуючись новим неймовірним видом із вікна вашого купе. Тим часом вишколений стюард сервірує для вас вишуканий сніданок та розповідає, які цікаві місця ви відвідаєте сьогодні за маршрутом. А ось повеселитися ввечері в одному із вагонів-ресторанів, сподіваємося, ви зможете не гірше, ніж у найкращому барі, де вам доводилося бувати. Адже вечірки там що треба, ми перевіряли!

                      Навряд чи інший вид транспорту чи будь-який із гранд-готелів може так відтворити золоту епоху гранд-вояжів, яку символізує «Експрес». Ця історія про мистецтво жити та мистецтво подорожувати. Історія, яку, ми впевнені, ви зможете гідно оцінити.

                        Команда Alterego з радістю організує для вас залізничну подорож, після якої вам захочеться написати власний роман із захоплюючим сюжетом.

                        Адреса: Київ, Льва Толстого, 39

                        Телефон: +380 (66) 777 74 72

                        www.alterego.travel

                          Повідомити про помилку

                          Текст, який буде надіслано нашим редакторам: