Дубілет, Тігіпко, Сільченко та інші наші герої про Clubhouse: головні тези першого чат-руму JS Club
Враження та прогнози щодо розвитку нової соцмережі.
У

чора відбувся перший чат-рум JS Club у Clubhouse на тему «Кому і навіщо потрібен Clubhouse?». Дмитро Дубілет, Вікторія Тігіпко, Катя Сільченко, Ірина Горова та Картина Неклева обговорили переваги та підводні камені нової соцмережі. Зібрали ключові тези розмови.

Дмитро Дубілет

бізнесмен

У теорії цікаво, а на практиці?

У клабхаузі зареєструвався кілька тижнів тому. Після кількаденної паузи виявив велику кількість підписників. Ще не вивчав цей механізм. У теорії звучить цікаво — побачимо, як усе буде на практиці.

Плани щодо використання

Нещодавно виявив, що можна взагалі не вести активно соціальні мережі. Зараз веду їх достатньо спокійно, від чого отримую задоволення. Для підтримки українських стартапів у Clubhouse жодної активності поки не планується.

Неефективність прямих ефірів

Прямі ефіри менш ефективні у порівнянні з подкастами чи відео. І даються складніше. З іншого боку, безумовно, у такого формату є своя магія. Якщо чесно, з огляду на рівень корисності, я за подкасти.

Якби була можливість інвестувати у Clubhouse, я би цього не робив. Це портфельна інвестиція, я в них не зацікавлений.

Вікторія Тігіпко

венчурна інвесторка, президентка ОМКФ

Не «зависнути» на тому, що подобається

Тема у будь-якому випадку цікава, однозначно буде трансформуватися найближчим часом. Amazon.com, Spotify — хто тільки не працює нині з подкастами. Кожен обирає свою зону інтересів і рухається відповідним чином. Усе зрозуміло — можна перемотати, почитати скрипт, «зависнути» на тому, що подобається.

У Clubhouse дещо інший формат. На жаль, такі функції ця соцмережа не надає.

Тут потрібно сидіти й чекати, доки хтось чи щось з’явиться з того, що може вас зачепити. Аудіоформати будуть популярні. Зараз вони ще у стані доходження до свого маркетингового піку.

Конкуренти Clubhouse

Ми спілкувалися з розробниками, нашими друзями, Марком Андрессоном і Беном Горовіцом, із якими маємо спільні інвестиції. Існують схожі дорогі проєкти, зокрема в Німеччині. Усі такі клубні комунікації в аудіоформаті будуть розвиватися. Кожен для себе може вирішити, яку цінність це йому дає.

За який продукт варто платити

Я як користувач подкастів, відео та чатів із задоволенням платила би за такий ресурс, якби могла бачити транскрипт цікавих висловлювань, дво- або трихвилинні вирізки із записів спілкувань у Clubhouse. Також хочеться більше відфільтрованого контенту — лазерний підхід і точні топіки, які розкривали б спікери і які потім хотілося б переслухати або почитати у транскрипті. За такий продукт я платила би.

Коли такі функції стануть доступні, у мене буде більше інтересу заходити в Clubhouse та витрачати свій час.

На сьогодні Андрессон і Горовіц інвестували вже 110 мільйонів доларів — і я думаю, що це ще не кінець.

Клубні інтереси

Тема клубних інтересів буде розподілена на різні напрями. Наприклад, медична кімната, де будуть збиратися лікарі, психологи та слухачі з анонімних акаунтів. У перспективі — це буде розподіл на спеціалізовані клабхаузи по інтересах від тем про здоров’я до якихось футуристичних топіків.

Вплив постковідного синдрому

Слід не забувати, що зараз у нас дуже цікава ситуація, коли зросла кількість людей, у котрих проблеми з ментальним здоров’ям та самотністю — так званий постковідний синдром. Clubhouse налаштований на те, щоб люди соціалізувалися і більше перебували в контакті з цікавими людьми.

Також потрібно розуміти, що в усіх однаково мало часу.

Від того, як ми ці 24 години будемо використовувати й наскільки точно розподілимо свій час, залежить наша продуктивність. Сьогодні нас рятує спільний масовий чат, котрий лікує від синдромів постковіду, але це закінчиться. Завтра ми будемо тільки ефективно використовувати свій час, і тоді цей продукт однозначно буде трансформуватися.

Активності в Clubhouse для просування власних проєктів

Робимо кімнату від TA Ventures, її веде Олег Маяков. Тема — project&venture building, ми додали туди ще свою вертикаль B2C брендів. Крім цього, на Clubhouse робимо окрему кімнату для WTECH. Там будуть пітчі від венчурних інвесторів із Європи та Америки, до яких можуть приєднатися жінки, котрі займаються бізнесом із елементами діджіталізації.

Ми – прихильники того, щоб усі кімнати в Clubhouse були по точкових цікавих практичних темах нашої компетенції. Інші проєкти, зокрема ОМКФ, будемо представляти на цій платформі в модерації з режисерами, гостями й журі.

Катя Сільченко

дизайнерка 

Потреба у візуалізації

Моя сфера пов’язана з візуальною історією. Коли приходить артист, відразу зчитується інформація, наскільки він у темі, чи попрацював із брендами.

Молоді буде цікавіше побачити образ, який ми створюємо. Про нього можна поговорити, але без самого образу буде порожнеча. Я – візуал і люблю подивитися на те, у чому прийшов артист, яка стійка в комірця, які аксесуари, як сів, як пожартував, які зморшки біля очей.

Усе це дозволяє краще пізнати людину. Тут мені дуже не вистачає візуального ряду.

Завжди говорять мої речі, мої колекції, а я просто тихо стою в стороні.

Нова альтернатива Tinder?

Я потрапила до фешн-групи, знайшла кілька нових стилістів, фотографа. Clubhouse, безперечно, потрібен молодим людям, що хочуть познайомитися. Працюю у сфері, де навколо одні жінки, які говорять, що не вистачає толкових чоловіків. Заходжу до Clubhouse і бачу, що є кмітливі хлопці з класним мовленням.

Це прекрасне місце, щоб пригледіти собі бойфренда.

Час із рідними vs онлайн-спілкування

Увечері після роботи у нас залишається приблизно година якісного часу, щоб провести його з близькими або виділити для себе. Чи готові ми проміняти це все на онлайн-бесіду? Якось заходить мама, яку я не бачила десять днів, із важкими валізами, а я спілкуюся в кімнаті з Сабіною Мусіною та Андрієм Шабановим.

Таким чином я вкрала свою увагу в рідної людини.

Плани щодо активності в Clubhouse

Знаєте, кажуть, що на бізнес-ланч ходять ті, у кого немає бізнесу. Ймовірно, я не буду витрачати час, якщо це не обговорення важливих питань щодо української модної індустрії.

Ірина Горова

продюсерка і бізнесвумен

Плани щодо користування Clubhouse

Насправді ми тільки починаємо знайомитися із Clubhouse. Знаю, що Надя (DOROFEEVA — ред.) і Дантес були в якійсь кімнаті просто для фану. Буквально кілька днів тому почали активно розглядати цю соцмережу не тільки з боку артистів, а ще й із погляду, що ми – компанія, яка працює з поколінням Z, займається рекламою. Напевно, будемо створювати свої кімнати, у яких обговорюватимемо роботу з молоддю, що корисного ми можемо їм дати.

Як і в кожної соцмережі, є багато позитивного та негативного — і до цього потрібно ставитися з обережністю.

Перспективи трансформації

Трансформація однозначно буде, тому що зараз туди пішли всі — намагаються якось використати цю соцмережу, хоча, можливо, і не розуміють, у чому головна цінність. Усе розділиться на напрями, адже просто неможливо взяти для себе щось корисне з величезного потоку, особливо юзерам. Я підписалася на певні теми, які мене цікавлять.

Перелік десь із ста кімнат. Шукати й слухати для мене, як для доволі зайнятої людини, складно.

Як спікера мене вже підписали на 3-4 кімнати. Буду бачити, яку цінність для себе винесу. Щоб правильно використовувати свій час, потрібно говорити з користю, а якою вона тут буде, ще треба зрозуміти. Усе ж таки онлайн, та ще й без живого виступу, напевно, складний для сприйняття.

Постає питання, наскільки хорошими мають бути спікери, правильно побудованою тема, дотриманий певний регламент і правила, щоб була динаміка й було цікаво слухати.

Свобода артистів у соцмережах

Артисти зовсім не схожі на рабів чи найманців, які живуть у кайданах через контракт. Вони – абсолютно вільні люди. Багатьом здається, що в людини, яку продюсують, жорсткі контрактні обов’язки. У нашій компанії ми все закріплюємо згідно з певними цінностями й соціальними правилами.

Зрозуміло, що виконавці не можуть ходити й розповідати комерційні нюанси.

Вплив слухачів на процес

Така соцмережа буде збирати людей, які хочуть доторкнутися до знаменитостей. На мою думку, подкасти в Україні серед загального населення не дуже поширені. Коли ти слухаєш аудіо чи дивишся відео в записі, у тебе немає шансу зайти й «доторкнутися» до спікера, ти не впливаєш на процес.

А так у тебе є можливість, наприклад, зайти в кімнату й поговорити з Ілоном Маском. Це і є той гачок, на який зачепили всіх.

Здається, немає людини, котра не знає, що таке Clubhouse, і не ганяється за запрошеннями. Декотрі навіть платять гроші — інвайти можна купити в телеграмі або на OLX. Саме миттєвість, тут-і-зараз спілкування з тими, до кого складно достукатися, — те, що набирає обертів.

Концертне майбутнє Clubhouse і монетизація проєктів

Ми з Картиною пробували різні види онлайн-концертів, що досі не стали масовістю. Це неможливо, коли ти сидиш офлайн, а хтось підключається онлайн — зникає динаміка, зникає елемент присутності й живого обговорення. Однак якесь спілкування із зірками в онлайн-режимі, думаю, можливе.

Але як це монетизувати — відкрите питання.

Справжність — новий тренд

Необхідне візуальне доповнення. До того ж не всі селебритіс є класними спікерами. Є артисти, які всі змонтовані відео затверджують з PR-службою, бояться сказати зайве слово — це трішки силіконова штука, яку в Clubhouse прибрали.

Сказав — аудиторія почула. Справжність — тренд сьогоднішньої молоді.

Так відсіюються вдавані люди, котрі ховаються за фейковими масками. Соцмережа буде класною, коли прибере все непотрібне.

Використання Clubhouse для власних інтересів

Я не впевнена, що в потоці розмов зможу виловлювати цінну для себе інформацію. Швидше за все, буду спікером, а не юзером, або слухатиму розмови англійською мовою, тому що зараз активно її вчу.

Картина Неклева

засновник івент-агентства 

Синдром втрачених можливостей

Мені здається, що система Clubhouse побудована за зворотнім принципом аудіо в записі — fear of missing out, коли боїшся втратити щось цікаве, що відбудеться в момент твоєї відсутності. Напевно, через це він і «злетів». Щойно з’явиться запис, втратиться інтерес, адже ти подумаєш: «Ок, я послухаю це потім». Розробники категоричні противники запису.

Водночас звуковий контент — найскладніший для сприйняття, оскільки тобі потрібно все відкласти, щоб сфокусуватися.

Ти такий, як і насправді

До речі, Пол Девісон, який цим займається, дуже класний чувак. Колись він придумав інста-аналог Shorts, що завантажував фото без фільтрів, де ти такий, як і насправді. Думаю, цей хлопець спеціально зробив так, щоб розмову не можна було потім записати, переграти чи перемотати. Ось у цьому якраз і фішка.

Проблема Клари Боу

Тут існує певна проблема Клари Боу — зірки німого кіно It, звідки, до речі, походить вираз It girl. Коли акторка з’явилася у звуковому кіно, її всі зафукали і сказали, що вона дуже складно награно говорила, це виглядало жахливо.

На мій погляд, люди, які добре почувалися в інших соцмережах, можуть «загинути» в Clubhouse.

Адже тут потрібно чітко формулювати думки, швидко реагувати та думати, а не завжди так виходить.

Онлайн-івенти в Clubhouse

У майбутнє онлайн-івенів я не вірю. Інформація, що тут присутня, — умовно нове явище. Раніше, коли ти не вмів фотографувати, народився інстаграм із фільтрами, і ти ніби став фотографом. Щоб похизуватися знаннями, народився фейсбук.

А клабхауз для людей, які споживають аудіоінформацію, невеликий хайп, який згодом вирівняється.

Може, з’являться люди, які все життя хотіли стати радіоведучими і саме тут будуть набирати слухачів. Поступово зацікавлена аудиторія буде відсіюватися.

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: