Ukrainian IT-stories: кейс «Коронавірус_інфо» від Інституту когнітивного моделювання
Головні постачальники інформації щодо Covid-19 в Україні про досягнення, труднощі, реалізовані проєкти та стратегічні плани.

Із самого початку карантину в Україні команда Інституту когнітивного моделювання тримає руку на пульсі ситуації щодо Covid-19. У межах проєкту «Коронавірус_інфо» вони щодня інформують багатомільйонну аудиторію, а також долучають інфлюенсерів, зірок та великий бізнес до боротьби із пандемією, зокрема, задля підтримки лікарів. Редакція JS поспілкувалася із представниками ІКМ та розпитала про їхню ініціативу, досягнення, труднощі та плани на майбутнє.

Віктор Березенко, співзасновник ІКМ

 

 

Розкажіть, звідки взялася ідея проєкту «Коронавірус_інфо» та як ви налагоджували цю комунікацію?

Ми розуміли, що після першого хворого на COVID-19 країну охопить паніка, і навряд чи одразу з’явиться системна й зрозуміла комунікація від державних органів, якій можна довіряти. Ми вирішили не гаяти часу й долучитися до цієї справи. Тому запропонували свою допомогу Міністерству охорони здоров’я. Команда нашого інституту розробила загальну стратегію комунікаційного проєкту, бачення того, як має виглядати ефективне і зрозуміле інформування людей під час пандемії.

Ми поставили перед собою конкретне завдання: створити надійний інформаційний майданчик для українців.

Наші ідеї отримали відгук у міністерстві, і ми досить оперативно включилися в роботу. Вже 5 березня «Коронавірус_інфо» з’явився в месенджері Telegram, і буквально за півтора місяці ми опинились на 4-му місці в світі за кількістю підписників.

У Viber ми створили свій канал 20 березня, і вже через кілька днів на нас підписались кілька мільйонів користувачів. «Коронавірус_інфо» входить у топ-10 ресурсів, які українці читають найчастіше. І це при тому, що ми не великий медіахолдинг чи новинний сайт. Над проєктом працює мала група людей. Менше з тим, ми випереджаємо за охопленням навіть деякі національні телеканали.

Швидка та прозора комунікація з Мінцифрою на чолі з Михайлом Федоровим дозволила охопити ще більшу аудиторію українців, також її значно посилила допомога мобільних операторів Life, Київстар, Vodafone, наприклад, перед Великоднем ми розіслали близько 32 мільйонів SMS-повідомлень. 

Світлана Павелецька, СЕО ІКМ

 

У нашої команди велика кількість досягнень, проте буде справедливо розповісти і про труднощі, з якими ми зіткнулися. Коли робиш щось уперше, важко передбачити абсолютно все. А коли створюєш щось справді велике за масштабами, будь готовий до критики! І критика була. Комусь не сподобались наші ранкові привітання, метою яких є підбадьорити всіх, хто стежить за оновленням інформації про COVID-19, комусь не подобаються наші опитування, що мають на меті отримання зворотного зв’язку та подальше формування максимально релевантного контенту, комусь забагато інфографік, а комусь — новин з міністрества. 

Важливо, що ми реагуємо, у кожному випадку дослухаємось і враховуємо побажання своїх підписників.

Також варто відзначити й те, як непросто було збудувати ефективну та швидку комунікацію всередині великої структури МОЗ, а ще складніше — з іншими структурами та міністерствами. Проте великий досвід нашої команди саме у комунікаціях стався у пригоді та дозволив навести мости між усіма учасниками формування інформаційної сітки і прискорити отримання актуальних даних. 

Які плани щодо проєкту та подальшої діяльності у разі завершення карантинного періоду та зменшення панічних настроїв у суспільстві?

Ми не маємо наміру зупинятися ні зараз, ні після карантину.

Бо насправді епідемія й досі триває, і ніхто не знає, як будуть далі складатися обставини.

Не хочеться дуже зосереджуватись на негативних сценаріях, але треба бути готовими і до того, що можливі нові хвилі захворювання. Маємо тримати руку на пульсі. Після карантину ми також плануємо зосередитись на розвитку свого Інституту. В нас великі плани щодо нього.

Є стратегічне бачення майбутнього — формувати в Україні ринок послуг у сфері соціальних технологій.

Формувати цю культуру. Щоб було зрозуміло, що це таке, як працює, щоб і соціальні, і політичні технології були зрозумілими, а не залишалися, як зараз, «сірою зоною». 

Олександра Новікова, керівник напрямку «Соціальні технології» ІКМ

 

Які кейси в межах проєкту для вас є найбільш цінними та результативними? 

Окремим великим напрямком роботи Інституту когнітивного моделювання в межах проєкту  «Коронавірус_інфо» стало залучення зірок і лідерів думок. Інфлюєнсерів, блогерів часто слухають уважніше, ніж чиновників, і ми цим скористалися. Таким чином вдалося донесли важливу інформацію до багатомільйонної аудиторії, яка стежить за українськими селебріті. 

Крім цього, нам вдалося досягти гарних показників не тільки в онлайні, а й в офлайні. На наш заклик підтримати лікарів відгукнулись великі компанії, такі як Uber, UPG, WOG, Socar та ОККО, Сільпо, Епіцентр, ROZETKA, Opti Taxi, Мафія та багато інших. 

Величезну інформаційну підтримку надали Google та Facebook. Неоціненний внесок у всю кампанію зробили Червоний Хрест України та Unicef. 

Наша інформаційна кампанія #ПідтримуюМедиків стала прикладом взаємодопомоги між українцями, бізнесом та державними установами.

Така всебічна синергія, коли всі працюють над вирішенням однієї спільної проблеми.

Ми тримаємо контакт з усіма аудиторіями, тому верифікований МОЗ контент є також і в Instagram, і на ТікТок (@coronainfoua). Зараз на цих майданчиках у нас 42,5 тис. і 12,4 тис. підписників відповідно.

Спартак Суббота, науковий керівник ІКМ

 

Над якими ще проєктами, крім «Коронавірус_інфо», зараз працює Інститут когнітивного моделювання? 

Окремим напрямком роботи Інституту є платформа «Розкажи мені» tellme.com.ua — це великий мультиканальний проєкт безкоштовної психологічної допомоги українцям під час пандемії, карантину та економічної кризи.

Його мета — допомагати всім, хто потребує емоційної підтримки, консультації у зв’язку з поширенням COVID-19.

Команда платформи працює за методом когнітивно-поведінкової терапії (КПТ), яка є однією з найпоширеніших форм психотерапевтичної допомоги людям з різними психологічними проблемами.

Ми розуміємо, як важко пристосуватися до нових умов існування, а ізоляція дає поштовх до негативного сприйняття реальності, тому, аби попередити психоемоційну кризу в українців, вирішили створити мультифункціональну платформу «Розкажи мені» та надати допомогу всім, хто її потребує. Кожен охочий може звернутися по безоплатну допомогу до справді кваліфікованих спеціалістів і отримати професійний фідбек.

У нашій країні немає культури користування послугами психотерапевтів, усі звикли радитися з друзями, родичами, а це не завжди допомагає розв’язати проблему.

Тому ми хочемо це змінити і надавати саме кваліфіковану допомогу у складних життєвих ситуаціях. Проєкт об’єднує ресурси МОЗ та Інституту когнітивного моделювання, Червоного Хреста України, Мінцифри, а також широкий пул волонтерів, лікарів та психологів. У команді працюють лише фахівці з відповідною сертифікацією та необхідним досвідом роботи,  які пройшли відбір провідними спеціалістами Інституту когнітивного моделювання.

ЯК ОТРИМАТИ ПСИХОЛОГІЧНУ ПІДТРИМКУ?

  • Перейти на сайт tellme.com.ua та натиснути на кнопку «Звернутися за підтримкою»
  • Заповнити анкету з контактними даними 
  • Коротко описати свій запит та вибрати комфортну дату для сеансу
  • Крім цього, на сайті є зворотний зв’язок для тих, хто хоче долучитися до команди експертів.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: