Віч-на-віч із хижаками: екстремальний відпочинок Катерини Кухар на Шрі-Ланці
Про сусідство із дикими звірами, святкування шрі-ланкійського Нового року та життя у будинку-коконі. А також ексклюзивний фотозвіт.

Черговий тревел-гайд від героїв JS. Катерина Кухар та Олександр Стоянов розповіли про свої екзотичні пригоди на Шрі-Ланці та поділилися яскравими фото.

Чому вирішили відвідати Шрі-Ланку?

Олександр: Нам хотілося чогось екзотичного та нового.

Катерина: У більшості країн, які зараз відкриті, ми вже були, хотіли відвідати іншу сторону Індійського океану, оскільки вже бачили його у Тайланді та на Мальдівах. І справді на Шрі-Ланці він зовсім інакший.

Маршрут подружжя, визначні місця острова та розваги

Катерина: Спланували подорож так, що її умовно можна поділити на дві частини. Перша — це пляжі, де ми набиралися сил після тяжкої праці в театрі й училищі, організації гастрольних турів та продюсерської діяльності. Тому спершу були на південному березі у Cape Weligama Resort, а друга частина нашої поїздки минула ближче до сходу, в готелі Wild Coast Tented Lodge, розташованому на території знаменитого дикого заповідника Яла.

Олександр: Зі зміною готелю релакс закінчився й почався адреналін та справжні пригоди.

Катерина: Тут ми вже їздили о 5:30 ранку на сафарі. Оскільки різниця у часі із Києвом 2,5 години, то ми фактично прокинулися заради цієї поїздки о 3 годині ночі — і воно того вартувало. Як кажуть місцеві, ми із Стояновим —щасливчики, тому що побачили і леопардів, і цейлонських слонів, і крокодилів, і буйволів, і оленів та інших звірів.

Тут вони поводяться на власний розсуд: якщо захочуть, то вийдуть, а не буде в них бажання — вибачте, не пощастило. Тут вони — господарі, а ми — гості.

Олександр: Ще ми з Катрусею хотіли відвідати стародавнє місто Полоннарува — покинуте місце в джунглях, яке знайшли англійці під час колонізації. Це давня столиця Цейлону, де розміщено цікаві історичні пам’ятки, одна з яких — гігантська статуя Будди, єдина у світі, на якій він лежить, а не сидить. Через ситуацію з ковідом практично все зачинено. Та це не завадило нам весело провести час.

Святкування шрі-ланкійського Нового року

Олександр: Для нас це був сюрприз. Ми прийшли на сніданок, а працівники готелю розповіли, що сьогодні Новий рік, і дали нам підпалити лампадки, які висіли на так званій ялинці у вигляді пальми. Потім пригощали нас своїми солодощами. Із десяти десертів найбільше сподобалися три на основі кокосового молока.

Їхня традиція святкування Нового року не схожа ні на українську, ні на китайську, ні на будь-яку іншу. Ми не чули й не бачили жодних салютів, якихось шоу зі спецефектами.

Катерина: На Новий рік до нашого пляжу прийшли буйволи, і ми знімали з ними сторіз, куштували найсвіжіших крабів та лангустинів. А ще в цю ніч двічі зустріли змій. Одна приповзла до нас на пляж. Саша, як справжній Тарзан, намагався її зловити. Другу — зустріли на терасі.

Небезпечна фауна Шрі-Ланки

Катерина: У першому готелі був максимальний пляжний релакс та жодних диких звірів, окрім варанів. А от у другому, що в у Національному парку Яла, під час заселення нас відразу попередили: у будь-який момент можуть зателефонувати і попросити не залишати територію свого будинку-кокона, бо туди може прийти слон, леопард або ведмідь.

Олександр: Між готелем та заповідником немає жодних парканів, тому по нашій території вільно могли пересуватися буйволи, мавпи, змії, варани. Після 7-ї вечора нас скрізь супроводжував співробітник готелю із ліхтариком, щоб перевіряти, чи ніде не причаївся дикий звір. Тур був екстремальним, але безпечним, ми постійно перебували під наглядом рейнджерів. Якщо порівнювати із тваринами Латинської Америки, то на Шрі-Ланці спокійніше.

Катерина: Олександр і в перший, і в останній день відчував себе тут вільно та спокійно, ця подорож була йому до вподоби. А от мені… (усміхається). У першу ніч було некомфортно. Хоча зранку приємно було споглядати за красою світанку, смішно спостерігати за мавпами та іншими тваринами, які заглядали у наші вікна. На деякий час трохи заспокоїлася.

Звикла до багатьох речей і почала сприймала як норму, але після атаки буйволів на пляжі та змій, які були зовсім поруч, мене перемкнуло.

Олександр: В останню ніч Катя вже не спала, разів 5-7 будила мене та просила переглянути кімнату, щоб упевнитися, що в ній нікого немає. Змусила перевірити весь будинок: під ліжком, у валізах, у туалеті, у шафі. Насправді сервіс готелю побудовано так, що всередині безпечно, тому немає чого боятися. Навіть якщо десь причаївся дикий звір, є спеціальний рейнджер, який або відганяє його, або виставляє перепони зі світла чи вогню, якого вони бояться.

Катерина: У мене почалася параноя. Я зрозуміла, що подібний trip не для мене, у дикому заповіднику більше жити не буду. Не можу залежати від рейнджерів, які мене скрізь супроводжують.

Некомфортно, коли сиджу в диких джунглях, а навколо мене горять факели, які відлякують хижаків. Не хочу думати під час вечері про те, чи звалиться на мене з дерева кажан або змія.

Я все ж людина кам’яних джунглів. Як не дивно, до мене такі відчуття прийшли не у першу ніч, не у другу, а саме в останню. Стоянову навпаки такий спосіб життя сподобався. Там були люди з дітьми, а я своїх на такий екстрим ніколи не взяла б. Це місце для дорослих людей, яким подобається жити в адреналіні. Однак рада, що отримала такий цікавий досвід.

Про колоритну кухню та гастрономічні рекомендації

Катерина: Не люблю карі, тому мені не подобається індійська кухня, у якій багато цієї приправи. Через це навіть не куштувала їхні національні страви, окрім солодощів. Проте із задоволенням їла надзвичайно смачні наїдки з морепродуктів.

Індійський океан славиться різноманітними крабоподібними, тому смакували ними у найсвіжішому вигляді. Я насолоджувалася.

Олександр: Мені сподобалося практично все. Хоч нас не пригощали своєрідними національними стравами Шрі-Ланки, одного разу я замовив їхню яєчню — млинці у кокосовому молоці в формі чаш, де її, власне, і розміщено. Було дуже смачно.

З морепродуктів відкрив для себе філе риби барамунди — божественний смак.

Враження від 18-годинного діджитал-детоксу

Катерина: Насправді його треба робити частіше й на довше. Люблю влаштовувати собі такі діджитал-детокси — найкращий лакшері відпочинок XXI століття. Важливо просто дозволити собі вимкнути Wi-Fi та відпочивати від соціальних мереж. У такі хвилини релаксує і серце, і мозок, і душа.

До того ж маєш можливість «бути саме там, де ти є» і зосередитися на своєму внутрішньому стані, відшукати справжнього себе.

Олександр: Коли потрапляєш у таке місце — з ігуанами, варанами, які ходять у тебе по території, з пальмами, теплим басейном та океаном, чудовим меню, — діджитал-детокс не є проблематичним.

Поради для тих, хто планує відвідати Шрі-Ланку

Олександр: Шрі Ланка — місце, яке обов’язково треба побачити. Воно — пречудове. Недарма кажуть, що тут жили Адам і Єва. Острів із цікавою історією та древніми спорудами, теплим океаном, гарною природою та смачною їжею.

Катерина: Раджу відключити інтернет, насолоджуватися життям й відчувати палітру смаків незалежно від того, де ви перебуваєте.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: