Сакральне вічне коло: лукбук NADYA DZYAK FW24-25
Колекція, натхненна трипільською культурою.

NADYA DZYAK представляє колекцію FW24/25, натхненням для якої стали прадавні символи трипільської культури — коло і спіраль, які можна часто зустріти на українських писанках, посуді і старовинних прикрасах. Ці елементи відображають Сонце як символ Відродження, яке поборює темряву і є основою життя. Часи та покоління з’єднані між собою у вічності: ми завжди повертаємося до наших витоків.

«Уже багато років у наших колекціях присутня тема кола. Я заплющую очі (занурююсь у свій космос), і в мою уяву приходять саме кола та спіралі. Коли викладаю візерунки воланів на виробі, рука сама собою робить ці лінії, ніби її веде щось згори.

Я почала вивчати цю тему детально. Коло та спіраль — найдавніші символи у житті нашого народу.

Вони були у трипільській кераміці, а також їх використовували при оздобленні писанок, вишиванок, прикрашали посуд та предмети побуту. Це те, що записано в нашому генокоді. Я перенесла ці кола і спіралі на викладання воланів із плісе і на малюнок плетіння гіпюру і вирізи на ньому», — розповіла дизайнерка Надя Дзяк.

У новій колекції Надя Дзяк вдалася до експериментів із матеріалами і вперше використала нову фактуру — гіпюр. З нього створено сукні, зручні боді, комбінезони та рукавички. Кола та спіралі інтегровані в малюнок на гіпюрі, вони також зчитуються у вирізах та сформованих воланах-плісе, знакових для бренду. Поєднання декількох видів гіпюру та сітки з асиметричним лініями розрізів нагадують комбінації орнаментальних блоків на виробах трипільської доби.

Прозорі фактури є складовою ДНК бренду. У новій колекції вони контрастують із обʼємними силуетами бомберів, жакетами оверсайз та рукавами-буфами на сукнях. Новий для бренда принт, клітинка, довершує асоціативний ряд із гранжевою модою 80–90-х, коли альтернативні культурні течії взаємодіяли з темними проявами людської природи та утворювали маніфест бунту, самостійності та пошуку витоків власної трансцендентної суті. Проте гранж у виконанні Наді Дзяк набуває романтичності, на спідницях міні і на жакетах розкриваються об’ємні пелюстки квітів.

З принту клітинка в колекції (у кількох різних фактурах — бавовні та вовні) виконані сукні з асиметричним низом та об’ємними рукавами, а також відомі вже стьобані бомбери з об’ємними квітами, блузи та спідниці — мікроміні і трапецієвидні мідігоде. Також у новій колекції є речі із чорного деніму.

Головними кольорами колекції NADYA DZYAK сезону FW 24/25 стали чорний та червоний. Це поєднання також є одним з найбільш вживаних в українських автентичних техніках вишивки та розпису. Бренд вкладає сьогоденні сенси у цю палітру, де чорний є нашою родючою землею, яка зараз потерпає від болю, і є відображенням нашого стану, а відтінки червоного — від глибокого темно-рубінового до бордового та кармінового — нагадують про нашу кров, пристрасть, жагу до життя та любов.

Як і раніше, NADYA DZYAK працює з плісованою тканиною, яку виробляють на підприємстві в Харкові, не зупиняючи процес, попри регулярні обстріли міста росіянами.

Прозорість — теж частина ДНК бренду. Цього разу для створення ілюзорного оптичного ефекту дизайнерка використовує різного розміру сітку, гіпюр і фатін чорних відтінків. Волани, викладені у геометричні візерунки, якими Надя ніби малює кола і спіралі.

«05:50 ранку, ми сидимо в кав’ярні на залізничному вокзалі в Києві. Я приїхала зі своєю командою із Дніпра на зйомку нового лукбуку. Ми чекаємо на модель, яка також приїхала нічним потягом з Харкова… У ті речі, які вона нам розказала про своє життя, неможливо повірити людині з мирної країни в сучасному світі… Але ми маємо працювати і боротися, поки наше життя триває в новій спотвореній реальності. Ця дівчина вміє перевтілюватися в неймовірні образи, і, можливо, зможе забути хоча б на якись короткий час про ті жахи…» — згадує Надя Дзяк.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: