Ukrainian IT-stories: геймер і революціонер ігрової індустрії Влад Панченко

Співзасновник та CEO компанії DMarket про пристрасть до комп'ютерних ігор та свій унікальний бізнес, який народився з улюбленого хобі.

DMarket – це платформа для торгівлі внутрішньоігровими товарами та технологія ігрової монетизації для ігрових розробників, брендів, кіберспорту і гравців. Цьогоріч компанія залучила $7.2 млн від венчурних інвесторів Кремнієвої долини. Штаб-квартира DMarket розташована у Лос-Анджелесі, але офіси є й у Лондоні, й у Києві. Засновники компанії – українці Влад Панченко та Тамара Сланова. Редакція JS «спіймала» Влада на батьківщині та розпитала про його унікальний бізнес, залежність від геймінгу та речі, які надихають на великі звершення в ігровій індустрії. Багато натхнення та лайфхаків до вашої уваги!

Розкажіть про свою компанію, в чому її головна перевага на ринку?

DMarket спеціалізується на віртуальних предметах у відеоіграх. Якщо просто – то це те, як виглядає ваш персонаж у грі. Не тільки капелюхи та чоботи, але й, наприклад, стікери на зброї та броні.

Наша компанія – це маркетплейс, де гравці торгують, обмінюються віртуальними предметами із різних ігор, такий собі гібрид Saks Fifth Avenue, Amazon, Asos та eBay для речей із відеоігор.

А ще DMarket – технологія, яка дозволяє гравцям, розробникам ігор, підприємцям, інфлюенсерам кіберспорту заробляти на віртуальних ігрових предметах. 

Чи довго виношували ідею і скільки часу пішло на реалізацію, як швидко монетизувати стартап?

Ідея народилася тоді, коли я почав грати у ігри з віртуальними предметами. Захотілось по-справжньому ними оволодіти (досі предмети, які гравці купують інколи за шалені гроші, належать ігровим розробникам. – ред.). Ідея пройшла кілька ітерацій через декілька бізнесів – Suntechsoft, SkinsCash. Зараз – це DMarket. Для її реалізації через DMarket ми залучили понад $19 мільйонів у 2017 році від ігрової спільноти, а згодом $7,2 мільйонів від венчурних інвесторів із Кремнієвої долини. У 2017 році ми запустили альфа-версію маркетплейсу, у 2018-му – робочу бета-версію, а ще за рік – оновлену платформу з нинішнім функціоналом.

Зараз у DMarket понад мільйон користувачів, але це лише початок.

Швидка монетизація зазвичай не характерна для такого стартапу. Його першочергове завдання – побудувати мільйонну кількість користувачів. 

Монетизація приходить згодом.

Подивіться на Twitch, який запустили ще у 2011 році. Масштабна його монетизація почалась лише зараз. При цьому, компанія варта мільярдів доларів.  

У чому секрет успішної реалізації, на ваш погляд?

Це золотий трикутник: команда, наполегливість та удача.  

Чого, на вашу думку, не вистачає стартапам, які так і гинуть на рівні ідеї?

Не вистачає однієї із перерахованих вище складових.

За чиїми успіхами стежите у вашій галузі?

Стежу за всіма великими проєктами в ігровій індустрії. Якщо виділяти когось окремо, я у захваті від Roblox.

Особливо пишаюся продуктами, що роблять українці.

У стримінгу дуже цікавим є проєкт Restream, поза індустрією – Reface.

Ваші головні корисні звички в бізнесі і в житті? І навпаки, які особисті якості гублять бізнес-починання, на ваш погляд?

Головна звичка – регулярно грати у відеоігри, тестувати нові та бути у тренді. 3-4 рази на тиждень займатися спортом. Важливо також відпочивати – кілька років тому я виділив собі один обов’язковий вихідний на тиждень. Це дає мені заряд енергії на шість робочих днів. 

 Хто з сучасних геніїв бізнесу вас надихає? 

Мені імпонує Тім Суїні з Epic Games – він робить круті речі і змінює індустрію назавжди. Подобається також і масштабність задумів Ілона Маска. Я також радий можливості безпосередньо переймати досвід у однієї з легенд ігрової індустрії Тріпа Хокінса, засновника Electronic Arts і одного з найвпливовіших людей в історії відеоігор. Зараз Тріп є незалежним членом правління DMarket, для мене його досвід – джерело практичних порад і підходів.

Чим мріяли займатися в дитинстві/юнацтві?

Хотів стати космонавтом, ця ідея мені і досі подобається. Мама завжди говорила, що стану академіком.  

У якому напрямку ще хотіли б себе спробувати?

Я точно збираюсь летіти на Марс, а поки отримую ліцензію пілота літака. Мені дуже подобається годувати людей – запрошувати у гості та влаштовувати великі вечері, постійно пробую себе у ролі шефа. 

Я за те, щоби постійно пробувати щось нове, експериментувати.

Нещодавно закінчив курс іспанської, зараз підтягую німецьку. Можливо, колись таки навчуся грати на фортепіано. 

Влад Панченко та Юлія Лазнюк, голова відділу зовнішніх комунікацій

Заробити великі гроші в молодому віці — чи є в цьому мінуси?

Мені важко оцінити, адже власного досвіду у мене не було. Коли мені було 20 років, я вчився та працював на телебаченні. 

А відносно великі гроші я заробив ближче до 30 років завдяки власному бізнесу.

Найдивніші, на вашу думку, міфи про Кремнієву долину та її мешканців. 

Не найдивніший, а просто міф – у Кремнієвій долині усі стартапи рівні з точки зору можливостей, і все залежить виключно від тебе. На практиці все трохи інакше.

Щоб твій продукт перемагав у локальних стенфордських хлопчиків, він завжди має бути на дві голови вище.

Ваш щоденний reading list (ЗМІ, блоги, телеграм-канали тощо)?

Читаю VentureBeat, TechCrunch, Discord канали, Bloomberg, Economist, Twitter, геймерські Kotaku, dtf, Republic. У літературі фаворити – наукова фантастика: від Айзека Азімова до Дена Сіммонса.  

Ви – геймер зі стажем. Скажіть, чи є геймінг залежністю? Та чи вважаєте себе залежним?

Ігри стають соціальними мережами та частиною життя, тому я би не називав це залежністю.

Ігри – це лайфcтайл.

Опишіть ваш звичайний робочий графік.

Спорт зранку, а далі – зустрічі з командою та партнерами. Через присутність компанії на декількох континентах – мій робочий день розтягується на багато годин. Коли я в Україні – це може бути 18 годин. 

Багато часу проводите в соцмережах? Як зазвичай відпочиваєте?

Не так багато, як потрібно, адже соціальні мережі – це частина повсякденної роботи. Я сам веду свій Twitter, Інстаграм, Facebook. Це, зокрема, інструменти спілкування з ігровою спільнотою, потенційними партнерами, джерело для відстежування важливих подій та ідей в ігровій сфері.

Плани на найближчу перспективу — рік, два, як бачите особистий розвиток і розвиток проєкту?

Спочатку — знайти маркет фіт для продукту, масштабувати його та запустити у повному обсязі нашу технологію разом із партнерами — розробниками ігор, інфлюенсерами, кіберспортсменами, мільйонами гравців. 

Наскільки сильною вважаєте Україну на світовому IT-ринку? 

Дуже сильною. Якщо раніше ми були лише центром IT-аутсорсингу, то зараз велика кількість продуктових ідей реалізується в Україні та масштабується на весь світ.

Інтерес та повага до українських стартапів у інвесторів Кремнієвої долини значно виросли за останні роки.

Стежите за модою? Які бренди є у вашому гардеробі?

Не стежу, але намагаюсь відповідати моменту хоча б на вихідних. Мені подобаються речі у стилі Burning Man. Люблю футуризм Yojhi. Нестандартні речі роблять українські Syndicate та Riot Division.

Головна порада починаючим підприємцям.

Крутий продукт — це насамперед магія для користувача. Буде відчуття магії — тоді все закрутиться. 

Фото: Вероніка Монакова

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: