Шалені показники переглядів, 10-річний досвід в інфлюенсер-маргентигу та місіце у ТОП-3 партнерів YouTube — усе це про міжнародну компанію AIR Media-Tech, що має українське походження. Редакція JS зутрілася з її СЕО Федором Скибою, аби дізнатися, як він досягає рекордних результатів у роботі та чим живе поза історіями успіху своїх підопічних блогерів.
Розкажіть про компанію AIR Media-Tech, в чому її головна перевага на ринку?
AIR Media-Tech — міжнародна компанія з офісами у Східній Європі та представництвами у Канаді та Великобританії та 3-й у світі за обсягами переглядів відео глобальний партнер YouTube. Ми займаємося створенням продуктів світового класу, що просувають креаторів і бренди на платформах YouTube, Instagram та TikTok. AIR Media-Tech розвиває найбільшу у світі екосистему для креаторів.
Це понад 100 продуктів, нічого подібного немає у жодного YouTube-партнера.
Головні переваги — експертиза і продукти. Наші партнери — найбільші канали у світі, що виросли з нуля до, приміром, 60 мільйонів підписників на 14 різних ринках. Вочевидь, ми дещо знаємо про розвиток на YouTube.
Знаємо, що ви не отримали вищу освіту та здебільшого навчалися самостійно. Розкажіть, чому обрали саме такий шлях та в чому найголовніші переваги самоосвіти?
Мій перший робочий день в офісі у Києві був за 2 тижні до мого 16-ти річчя. Після 10-го класу я почав шукати, як заробити. Через те, що я не мав київської прописки, не мав змоги навіть роздавати листівки або працювати кур’єром.
Раптово мене прийняли на роботу до веб-студії, що складалася лише з однієї людини.
Моїм завданням було продавати через «холодні» дзвінки. Мені дуже сподобалось працювати у малому бізнесі. Я мав змогу бачити всі деталі бізнесу та згодом на все впливати.
Така кар’єра дала можливість розвинути те, що наразі називають comb-shape toolbox — широку і водночас глибоку експертизу у великій кількості сфер бізнесу.
Адаптуючись до потреб кожної невеликої компанії, я розібрався в усіх основних складових бізнесу: фінансах, моделях, стратегії, операційному керуванні, HR, маркетингу, комунікаціях тощо.
З одного боку, такий шлях дав можливість багато чому навчитися, адже отримати досвід у великих корпораціях важко, там ти ростеш в глибину обраного напряму. З іншого боку — у маленькому бізнесі дуже важко заробити гроші. Окрім того, відсутність відомих брендів у резюме зменшує твою привабливість як кандидата.
Найголовніше — звичайно, самоосвіта.
Я дуже погано вчився у школі, де нічого не зрозуміло, самотужки інформацію не дістати, а учнівські запитання викликали роздратування. Самоосвіта дала мені можливість опанувати все, що я хотів у тому ритмі, який був зручним саме для мене. Це допомогло розвинути критичне мислення та закохатись у науки, які я б ніколи не вивчав у школі чи виші: квантову механіку, космологію, палеонтологію, епігенетику тощо.
Сьогодні самостійно отримані знання дозволяють мені займатися AIR Media-Tech та, якщо потрібно, на достойному рівні підтримувати дискусії на будь-які теми — від бізнесу до історії та мистецтва.
Все можливо, якщо ти достатньо голодний.
Вперше ви стали СЕО у 18 років. Це дійсно вражає. Розкажіть, чим обумовлений такий швидкий кар’єрний прогрес?
Є люди, яким постійно щастить. Мене, на жаль, це ніколи не стосувалося. Але якщо говорити про те, в чому мені пощастило в перші роки кар’єри, то це в людях, які розгледіли в мені потенціал і повірили настільки, що дали шанс себе проявити. В моєму житті було багато керівників, яких я вважаю своїми наставниками. Восени 2006 я вперше став арт-директором в невеличкій агенції при холдингу і вже за півроку, коли директор пішов, правління холдингу обрало мене керівником. Я думаю, це було пов’язано з тим, що я вже тоді багато вивчав менеджмент, відділ дизайну, яким я керував, був найбільш системним, а правління холдингу вчасно розгледіло амбіції.
Які основні етапи становлення AIR Media-Tech на ринку можете виділити? Які здобутки виокремлюєте ?
Насамперед, безумовно, підписання контракту про глобальне партнерство з Google майже 10 років тому. Період підключення й розвитку партнерів, які згодом стануть найбільшими YouTube-каналами у світі. Запуск масштабних індустріальних проєктів, таких як фестиваль «Відеожара» у 2016-2019 роках.
Від ідеї і до 15 000 відвідувачів – цей проєкт став найбільшою подією на ринку блогерів у всій Європі.
Набуття «антикрихкості» через адаптацію компанії до постійних змін платформи, фокус на ефективності, а не на кількості – 2017 рік. А також перезапуск і масштабування 2020 року з новою командою та глобальною стратегією.
Що стоїть за статусом топ-3 партнера YouTube у світі?
За цим статусом стоять цифри – більше 20 млрд переглядів у місяць або близько половини трильйона переглядів за рік. Ці цифри обумовлюють нашу позицію у глобальному рейтингу партнерів саме за цим показником.
Загалом нам належить приблизно 1% всього YouTube-трафіку у світі.
А за цими астрономічними цифрами стоїть робота команди із 200 експертів в Україні, Канаді, Великобританії, які щоденно допомагають 3000 креаторів розвивати свої канали.
Чого, на вашу думку, не вистачає стартапам, які так і гинуть на рівні ідеї?
Стартап приречений на невдачу, коли підприємець думає, що він найрозумніший і в нього «все не так, як у інших».
У кого не запитай, у кожного бізнес «не такий, як у інших».
Як наслідок, в нас половина бізнесу в країні – custom. Етапи створення продукту – custom. Дослідження ринку і попиту – custom. Фінанси (в цій сфері вже точно має бути міжнародний стандарт – три форми звітності), але й тут custom. Впевненість, що ваша ідея настільки унікальна, що тільки за саму ідею ви вже маєте отримати дуже багато грошей. У світі величезна кількість розумних людей. Почніть з питання: «чому до сих пір це ніхто не реалізував»?
Не слідування принципу done is better than perfect.
І найголовніша причина, чому гинуть стартапи – це, на мою думку, нерозуміння критичності інвестицій у масштабний маркетинг. Ви недооцінюєте інформаційний шум, через який потрібно донести цінність вашого продукту мільйонам потенційних споживачів.
За чиїми успіхами стежите у вашій галузі?
В першу чергу, ми збираємо й уважно аналізуємо абсолютно все, що можемо щомісяця знайти на кожного з глобальних конкурентів. Ми вчимося у наших колег з основних ринків США, Канади та Великобританії. Я також у дружніх стосунках з декількома CEO локальних медіа-компаній та YouTube-партнерів і активно вчуся, як будувати персональний бренд СЕО глобальної медіакомпанії.
Ваші головні корисні звички в бізнесі і в житті? І які особисті якості вам часом заважають?
Звички, що допомагають:
• Трансляція бачення;
• Критичне мислення;
• Хвалити людей та регулярно давати зворотній зв’язок;
• Приймати рішення, спираючись на дані;
• Запитувати: «Що робити з цією інформацією?»;
• Запитувати: «Що ми купили за ці гроші?»;
• Дивитися глибше;
• Done is better than perfect;
• Збирати та систематизовувати інформацію;
• Інвестувати час у знайомство з самим собою;
• Якщо вам щось здається – скоріше за все, вам не здається.
Звички, що заважають:
• Можу давати 3-й і 4-й шанс, де зрозуміло, що і двох достатньо.
• Я не дуже слідкую за тим аби подобатися людям, через це можу справляти не зовсім правильне враження, необхідне для побудови стосунків.
Хто із сучасних геніїв бізнесу вас надихає?
Як візіонер – Ілон Маск. Глобальність його бачення та ігнорування перешкод нагадують мені Леонардо Да Вінчі. Як менеджер – Джєк Велч. Як наставники – Брайан Трейсі та Джим Колінз.
Найбільше на мене як на лідера вплинув Олег Василевський – людина, що навчила лідерству декілька поколінь підлітків. Пишаюся тим, що працював з ним. Я дуже захоплююсь мудрістю своїх партнерів та засновників AIR Media-Tech – Сергія Білоусова і Степана Михайлова. Дуже багато вчуся в них у щоденній роботі і життєвому спілкуванні.
Особливо я надихаюся лідерською командою, з якою працюю зараз. Це найсильніші люди за всю мою кар’єру.
Увесь AIR Media-Tech – це об’єктивно унікальна команда, роботою яких я захоплююся щодня. Ми систематично вихваляємося у різноманітних чатах досягненнями наших команд. Це вау!
Заробити великі гроші в молодому віці — чи є в цьому мінуси?
Гадки не маю, бо я їх ще не заробив.
Якщо теоретизувати, то великі гроші – це як велика відповідальність, до них потрібно бути готовими характером.
Зазвичай у молодому віці (і що таке молодий вік? 16? 21? 31?) ти навряд чи готовий усвідомлено скерувати капітал. Для непідготовленої людини, що не пройшла шлях боротьби з нуля до власних статків, часто це стає випробуванням, яке рідко можна пройти гідно.
Ваш щоденний reading list (ЗМІ, блоги, телеграм-канали тощо), 5 треків в плейлисті, настільна книга?
З 2014 року я на інформаційному пості. Не читаю, не слухаю, не дивлюсь жодних суспільно-політичних новин. Я гадки не маю, хто в Україні прем’єр і не в курсі 90% подій, якими ЗМІ лякали нас останні 6 років.
Інформаційна гігієна є неймовірно важливою.
Як підприємець, який відповідає за розвиток міжнародного холдингу, я щоденно відслідковую: новини конкурентів (за цим слідкує вся лідерська команда), новини індустрії на Tubefilter, Socialblade, MediaKix, новини платформ (YouTube, Instagram, TikTok) та міжнародні tech новини на Techcrunch, Entrepreneur, Inc., Business Insider, Forbes. Протягом тижня я також переглядаю глобальну аналітику від McKinsey.
Що стосується музики, наразі в моєму житті такий період, коли я слухаю HAEVN.
Щодо книг, ми разом із усім топ-менеджментом зараз вивчаємо (саме вичаємо і адаптуємо до корпоративної культури дві книги): «Принципи» Рея Даліо та «Хто» Джеффа Смарта і Ренді Стріта.
Мої особисті книжки на всі часи: по-перше, як людина, що старається будувати життя і кар’єру на живих стосунках з Творцем – Біблія. Це фундамент для всіх життєвих цінностей та стосунків. Далі книги, що допомагають мені в роботі вже півтора десятиліття: Дейл Карнегі – «Як завойовувати друзів і впливати на людей», а також автори Джим Колінз та Брайан Трейсі.
Назвіть головні тренди інфлюенсер-маркетингу.
Головний тренд – розробка стратегій максимально нативних інтеграцій креаторів і брендів.
Якщо конкретизувати: соціальність (соціальна значимість). У період COVID і після важливо нести місію або робити щось корисне поза прямими бізнес-задачами; креативність (мало просто розповідати про товар, потрібно знайти спосіб зробити це цікаво); інтерес до мікроінфлюенсерів. Гонка за мільйонниками не припинилася, але багато хто усвідомив цінність і креаторів-тисячників; розважальні формати (розвиток TikTok виводить на новий рівень створення розважального контенту); щирість і близькість (збільшення живих трансляцій у блогерів під час COVID, готовність брендів ближче комунікувати з аудиторією).
Багато часу проводите в соцмережах? Яку користь сьогодні вони можуть дати?
Я вклав певний час у те, аби мої сторінки у Facebook та Instagram мали цінність. Я підписаний тільки на друзів, певних людей, чиї дописи мені цікаві та на бізнес-сторінки, що публікують корисний для мене контент. Основна користь Facebook та Linkedin – персональний бренд. Це допомагає у бізнесі, у побудові контактів, у пошуку людей.
Якщо правильно налаштувати сторінку у Facebook та регулярно публікувати корисний, цікавий контент – мережа буде другом, а не ворогом.
Instagram для мене – місце відслідковування конкурентів та більш приватна територія, де я можу ділитись моментами життя та бути собою.
Як зазвичай відпочиваєте?
Подорожі. Природа. Правильна компанія. Чим далі від цивілізації – тим краще.
Стежите за модою? Які бренди є у вашому гардеробі?
Мої смаки рідко співпадають з тим, що вважається модним. Про бренди – це більше про закриття гештальтів з дитинства. Є певні бренди, з якими в мене емоційний зв’язок. З одягу це – Helly Hansen, Lacoste, U.S. Polo Assn. Але найбільше я фанат годинників Tag Heuer та Seven Friday. Історія та емоція цих брендів захоплює мене.
Мрію стати офіційним амбасадором Tag Heuer.
Головна порада підприємцям: що робити, щоб інфлюенсер-маркетинг був ефективним?
Головна порада в інфлюенсер-маркетингу на всі часи – це побудова таких стосунків блогера з аудиторією, щоби незалежно від того, що радить автор, аудиторія знала – цей продукт дійсно вартий уваги. Це стосується саме бренда.
Припиніть продавати. Приносьте користь.
Зі сторони брендів – це не просто хаотична робота з блогерами за принципом «з ким змогли домовитись». Такі агенції, як AIR Brands – не просто посередники на ринку. Ми розробляємо складні стратегії інтеграції аби об’єднати три складові: цілі бізнесу, особливості блогера та потреби його аудиторії.
Назвіть свій топ-5 найкрутіших українських компаній, з якими ви хотіли б реалізувати креативні проєкти?
Я тішуся тим, що з більшістю найкрутіших українських компаній ми вже співпрацюємо. Частина холдингу AIR Media-Tech – найбільша в Україні агенція стратегічного influencer-маркетингу AIR Brands. Вона вже 5 років вирішує задачі для сотень національних компаній і представництв міжнародних брендів. Від «Нової Пошти» і «Розетки» до MasterCard і Coca Cola.
Щодо всієї групи AIR Media-Tech – як глобальна компанія, ми будуємо стосунки з глобальними компаніями. Серце AIR Media-Tech – розвиток креаторів.
Ми допомагаємо розвивати 3000 найбільших YouTube-креаторів світу і бачимо в цьому своє майбутнє.
Щодо проєктів для компаній, дуже цікаво зробити щось велике разом з Amazon, Discovery, Netflix, Tesla, Space X. Серед тих, з ким ми ще не працювали в Україні та тих, хто надихає – холдинг TECHIIA, IT – Softserve, Ciklum, EVO. Окрім того, цікавлять Gaming – Plarium, Gameloft, Wargaming, Microsoft, IKEA.
Сьогодні ми готові відповідати за розвиток контенту будь-якого інфлюенсера та для будь-якого бренда, чиї цінності співпадають з нашими.
Фото: Вероніка Монакова
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: