Українські it girls про свідоме споживання, рисейл та майбутнє шопінгу в люкс-сегменті

Аліна Долініна, Катерина Кузьменко, Марія Маслій та Аліса Ілієва дбають про майбутнє планети і змінюють споживацькі звички.

Усе, що ви хотіли знати про свідомий шопінг, — із перших вуст світських дівчат у спільному спецпроєкті JS та The Originals, першої в Україні онлайн-платформи для продажу і покупки pre-owned брендових речей класу люкс. Розпитали Катерину Кузьменко, Марію Маслій, Аліну Долініну та Алісу Ілієву про їхні еко-звички, ставлення до рисейлу та зміну споживацької поведінки в контексті глобальних проблем планети.

Аліса Ілієва, блогерка

Що для вас усвідомлене споживання? Назвіть топ-3 ваших звичок у контексті цього принципу.

Для мене усвідомлене споживання — брати те, що дійсно потрібно, те, що буде зі мною не один сезон, і речі повинні поєднуватися між собою, утворюючи капсулу мого стилю.

Яким, на вашу думку, буде шопінг майбутнього, як зміняться споживчі звички людей, що купують товари в люкс-сегменті?

Шопінг майбутнього перейде в онлайн. Багато речей перестануть бути речами. Ми купуватимемо в форматі digital те, що реально не існує, але викликає вау-ефект. Сукня з вогню, сумка з бетону тощо.

Люкс-сегмент найшвидше адаптуватиметься до нових віянь, оскільки саме від нього і залежать тренди.


Бренди дедалі частіше використовують слово «еко» у своїх колекціях. Чи впливає на ваше споживацьке рішення такий підхід?

На моє — так. Я люблю бренди, які намагаються стати більш усвідомленими. Цього від нас вимагає сама планета.

Згідно з глобальними прогнозами вже за 2 роки ринок рисейлу перевищить ринок фаст-фешн у півтора раза. Як вважаєте, чи можлива така динаміка в Україні?

Я дуже сподіваюся, що Україна буде близька до цих показників. Загалом люди у нас дуже осмислені, думають, піклуються про себе і про навколишній світі. Упевнена, ми наздоженемо в найближчому майбутньому.

Чи є у вас досвід рисейл-споживання? Якщо так, поділіться враженнями.

Не бачу сенсу перенасичувати простір новими речами. Головне, щоб енергетика у речі була хороша. Я це відчуваю.

Я часто купую речі на рисейлі. Можу купити щось у подруг.


Найбільші стереотипи про рисейл, на вашу думку?

Рисейл — це як секонд, страшне б/у. Насправді секонд також буває різним. Стереотипів багато, вони будуть руйнуватися, коли у людей буде більше інформації та досвіду в цій сфері. Для цього потрібно просто трохи часу.

Катерина Кузьменко, співзасновниця спортклубу Smartass

Що для вас усвідомлене споживання? Назвіть топ-3 ваших звичок у контексті цього принципу.

Свідоме споживання для мене — це вміння використовувати тільки необхідний ресурс, цінувати речі і продовжувати їхнє життя. Цьому мене навчив тато на прикладі їжі. Коли ми вперше потрапили на шведський стіл в готелі, тато попросив взяти тільки те, що ми зможемо з’їсти. Якщо я нагребу більше, то мені доведеться все поглинути.

Чи варто говорити, що я не послухалася його і була змушена зі сльозами доїдати три тарілки, що ломилися від наїдків?

Цей урок я запам’ятала на все життя.


Мої топ-3 звички: планувати свій тиждень перед походом за продуктами (ненавиджу напханий холодильник і викинуту їжу); раз на півроку чистити гардероб і віддавати непотрібні речі; не забувати свою ємність для води на тренування, адже купа використаних стаканчиків у смітнику наганяють на мене депресію.

Яким, на вашу думку, буде шопінг майбутнього, як зміняться споживчі звички людей, які купують товари в люкс-сегменті?

Багато брендів прагнуть використовувати матеріали, які можна пустити по другому циклу. Це продовжує життя речі.

Крім того, є тенденція до використання перероблених відходів. Adidas, наприклад, випускають кросівки, які виготовляються з перероблених пластикових пляшок.

Деякі бренди, приміром Bettter, займаються апсайклом — вони купують на стоках чоловічі костюми та перетворюють їх на круті жіночі речі.
Мені здається, що для споживача стає дедалі важливішим, щоб речі, які вони купують, були нетоксичними і безпечними для довкілля. Тож мені дуже імпонує тема з рисейлом.

Замість того, щоб викидати одяг, який спалять, ви можете подарувати йому друге життя і продовжити його цикл.

Бренди дедалі частіше використовують слово «еко» у своїх колекціях. Чи впливає на ваше споживацьке рішення такий підхід?

Так. Я з більшим задоволенням купую щось із колекції H&M, тому що знаю, що вони заморочені на ресайклі.

Згідно з глобальними прогнозами вже за 2 роки ринок рисейлу перевищить ринок фаст-фешн у півтора раза. Як вважаєте, чи можлива така динаміка в Україні?

Думаю, що Україна буде відставати. У нас поки не вироблена культура вторинного споживання. Усім хочеться чогось нового і ексклюзивного. Для цього має пройти трохи більше часу і окультурення. Тоді люди будуть більше цінувати вінтаж і речі з історією.

Чи є у вас досвід рисейл-споживання? Якщо так, поділіться враженнями.

Так. Я іноді купую використані книги. Це разова річ і круто не ставити їх припадати пилом на полиці, а давати працювати за призначенням. Також я часто купую предмети декору та меблі на блошиних ринках.

Найбільші стереотипи про рисейл, на вашу думку?

Що це тільки секонд-хенд із запахом нафталіну.

Рисейл — це крута інвестиція. Погоджуєтеся чи ні та чому?

Так, абсолютно згідна! Часто це можливість купити круту річ за зниженою ціною.

Аліна Долініна, засновниця бренда smart-валіз Have A Rest

Що для вас усвідомлене споживання? Назвіть топ-3 ваших звичок у контексті цього принципу.

З початку цього року я всерйоз замислилася над розвитком свого бізнесу, бренда валіз та аксесуарів для подорожей Have A Rest, у напрямку sustainable.

Так, готуємо до запуску валізу з корпусом із переробленого пластика та фурнітурою зі стоків.

А ще — чекаємо на поставку тканини з перероблених ПЕТ-пляшок, яка піде на пошиття органайзерів.

Щодо особистих звичок, змінився мій підхід до шопінгу. Я стала раціональніше обирати одяг у стилі кежуал. Що ж стосується вбрання для вечірніх виходів, то вже давно віддаю перевагу сервісам оренди.

Яким, на вашу думку, буде шопінг майбутнього, як зміняться споживчі звички людей, що купують товари в люкс-сегменті?

Мені здається, події останнього року змусили багатьох переглянути свої споживацькі звички. Багато моїх знайомих стали купувати речі більш усвідомлено, спочатку питаючи себе, чи дійсно їм це потрібно. Маю надію, ця тенденція буде розвиватися далі, особливо — в сегменті речей люкс.

Бренди дедалі частіше використовують слово «еко» в своїх колекціях. Чи впливає на ваше споживацьке рішення такий підхід?

Нещодавно побачила таку фразу: «А це дійсно sustainable?».

Звісно, багато брендів намагаються спекулювати на важливих темах, при цьому не несучи жодної відповідальності за свою роботу.

Тому важливо проводити своє власне маленьке розслідування перш, ніж зробити покупку.

Згідно з глобальними прогнозами вже за 2 роки ринок рисейлу перевищить ринок фаст-фешн у півтора раза. Як вважаєте, чи можлива така динаміка в Україні?

Звісно, я вважаю, що за кілька років ця тенденція буде дуже актуальною як в Україні, так і за кордоном.

Чи є у вас досвід рисейл-споживання? Якщо так, поділіться враженнями.

Наразі ні — я більше користувалася сервісами оренди суконь. Але радію, що в Україні з’явилася платформа, де можна підібрати такі круті речі і навіть цілі образи! Тож скоро неодмінно спробую і поділюся своїми думками.


Найбільші стереотипи про рисейл, на вашу думку?

Один із найбільших стереотипів, як на мене, що рісейл — це аналог секонд-хенду, де ми шукали модні речі, коли були підлітками. Але це точно не про The Originals: тут зібрані абсолютно нові речі, які просто жодного разу не одягнули. Упевнена, такі є у кожній шафі, і здорово, що вони можуть отримати друге життя і порадувати ще когось.

Рисейл — це крута інвестиція. Погоджуєтеся чи ні та чому?

Так, погоджуюся. Фактично, ти можеш повернути гроші за річ, яку придбав, але не користуєшся.

Марія Маслій, засновниця бренда Marsala

Що для вас усвідомлене споживання? Назвіть топ-3 ваших звичок у контексті цього принципу.

Усвідомелене споживання — це думати про наслідки. Це точно знати, що тобі потрібно і навіщо. Це розуміти, який шлях проходить річ, перш ніж потрапити до мене у руки.

У мене майже немає речей, якими я не користуюся.

Осмислюю необхідність кожної покупки, хоча є речі, які хочеться мати як витвір мистецтва — настільки вони особливі. Важлива звичка — намагатися давати речам друге життя: дарувати іншим, перешивати або реставрувати.


Яким, на вашу думку, буде шопінг майбутнього? Як зміняться споживчі звички людей, що купують товари в люкс-сегменті?

Вірю, що товари будуть змінювати сервіси, а шопінг стане більше про інформацію та знання, аніж про одяг.

Бренди дедалі частіше використовують слово «еко» у своїх колекціях. Чи впливає на ваше споживацьке рішення такий підхід?

Я намагаюсь дослідити їхній підхід доволі глибоко, тож у випадку, коли це справжні зусилля, — це викликає в мене повагу, а коли йдеться просто про greenwashing — це відвертає мене від бренда. Проте, насамперед на моє рішення впливають дизайн, якість та доцільність у моєму гардеробі. Я вважаю, що тривалість життя одягу найбільше впливає на екологічність у довгостроковому результаті.


Згідно з глобальними прогнозами вже за 2 роки ринок рисейлу перевищить ринок фаст-фешн у півтора раза. Як вважаєте, чи можлива така динаміка в Україні?

Сумніваюся в такому прогнозі, навіть глобально, але вірю в саму тенденцію як для світу, так і для України. Раніше за всіх цю нішу в світі вже зайняв eBay, а зараз топ-ритейлери також додають на свої поверхи цю категорію.

Чи є у вас досвід рисейл-споживання? Якщо так, поділіться враженнями.

У мене більше досвіду продажу своїх речей, але я неодноразово робила покупки на вінтажних ринках. У цьому є особлива магія!

Найбільші стереотипи про рисейл, на вашу думку?

Думаю, що через радянське минуле нашої нації ми ще не відійшли від прагнення всього нового, однак, це лише справа часу.

Мабуть, для багатьох це питання довіри, проте впевнена, що маючи надійного посередника, можна бути спокійними.

Рисейл — це крута інвестиція. Погоджуєтесь чи ні та чому?

Це точно дуже свідоме використання ресурсів. А з точки зору інвестування, так, ціни на брендові речі на вторинному ринку майже не падають. Зазвичай ця інвестиція набагато надійніша, аніж золото!


Photo: Катерина Ніколайчук

Style: Лукерія Покровська

Produсer: Діна Проценко

Макіяж: Ляна Яригіна 

Зачіски: Ана Тенне

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: