Стиль кандидатів: як одягається Ірина Верещук і що це може означати
Роздивляємося образи та розмірковуємо над стилем «пані-мер».

25 жовтня в Києві буде гаряче – за прихильність киян змагатимуться 20 кандидатів у мери столиці. При цьому жінок серед майбутніх обранців — лиш троє. Ірина Верещук, кандидатка від «Слуги народу», в минулому — кадровий військовий й міський голова прикордонного міста Рава-Руська, йде на вибори під лозунгом «Києву потрібна пані-мер».

Зізнаємося, пильніше придивитися до того, у що саме вдягнена одна із лідерів мерських перегонів, ми вирішили ще після появи у мережі фото зі зйомок промо її передвиборчої кампанії. Ролик, в якому Верещук літає над містом в образі Мері Поппінс, у мережі так і не з’явився, проте яскравий лук, який всі добре запам’ятали — жовтий дощовик в парі з зеленою парасолькою політикиня одягла в іншому відео, яке її команда намагалася створити за всіма принципами вірусного контенту. «Ми не мали на меті жодної провокації: лише використали в одязі кольори, які значаться в бренд-буці партії — жовтий і зелений».

Виявилося, що власний гардероб депутатки, на відміну від іміджу у відео, різнобарв’ям похвалитися не може.

«Діловий стиль» в її інтерпретації виглядає максимально просто і функціонально – особливо на тлі колежанок та численних помічниць депутатів, що вибрали поєднання «міні + декольте + високі підбори» за парламентську уніформу. На більшості сесійних засідань Ірина була помічена в однотонних светрах з високим коміром і брюках в тон. Завершували образ лаконічна зачіска – низький хвіст або розчесане на косий проділ подовжене каре і нейтральний макіяж.

У спадщину з періоду головування у Раві-Руській Ірина залишила закриті міді-сукні, вдало позбавившись надмірного декору й замінивши затонкий трикотаж, що не був компліментарним навіть для підтягнутої фігури Верещук, на більш цупкі матеріали.

На урочисті заходи Верещук одягає одні й ті сами речі з різницею в декілька років: з’являється у парламенті у 2020-му в тому самому кардигані, в якому позувала фотографам у 2012-му, вдягає на вручення премії в 2020-му ту ж сукню, яку вдягала на церемонію за п’ять років до того. Профільні ЗМІ іронізують, що не все, що підходить для Рави-Руської, підійде для Києва, проте коментатори допису влучно помічають — маловірогідно, щоб чоловіку-кандидату стали докоряти віком одягу.

До адаптування українських мотивів – своєрідного must для українських жінок при владі — Верещук поставилась досить формально: вочевидь, барвисті розшиті речі не числяться у фаворитах депутатки. Помітили в її гардеробі досить спокійну вишиту синім візерунком вишиванку, яку вона вдало врівноважила спідницею-олівцем з завищеною талією та жакет (неідеальної, скажімо так, посадки), розшитий квітами.

Верещук любить підкреслювати свою незалежність від конкретних стилістів чи дизайнерів, проте зовнішній вплив на її стиль помітний. З виходом в перевиборчі перегони гардероб депутатки став спокійнішим та красномовнішим — вона почала вибирати лаконічніші речі, обмежені блакитно-сірою гамою.

Очевидний новий акцент — на холодно-білі та блакитні приталені сорочки, доповнені темними штанами або брючними костюмами.

Для менш формальних виходів — ті ж сорочки в компанії джемперів з V-образними вирізами і штанами довжини 7/8. Так стилісти з команди кандидатки в мери (припускаємо, що вони таки є) намагалася вибудувати для неї власний uniform dressing — на подобі впізнаваних однотонних костюмів Ralph Lauren у Гіларі Клінтон чи жакетів Bettina Schoenbach на трьох гудзиках в Ангели Меркель.

Проте його представниця «Слуги народу» лишила в якості канви, відвівши центральну роль елементам мілітарі, з якими вона вочевидь почувається більш органічно – сорочкам з комірцями-стойками, жакетам, стилізованим під уніформу й приталеним пальтам, оздобленим погонами.

Навіть жіночні сукні по фігурі в її інтерпретації — максимально закриті, стилізовані під двобортні воєнні шинелі.

При цьому сама Ірина зізнається, що сукні вона хоч і любить, але носити почала лише після 23 років, адже «раніше ніколи й нікуди було».

Бушлати з накладними кишенями та міді-сукні, прикрашені декоративними погонами, дуже схожі на Victoria Beckham, хоча в одному з відео на своєму каналі Верещук зізнається в абсолютній лояльності до українського виробника.

Вона зазначає, що половина її одягу пошита у кравчинь за індивідуальним замовленням, адже шопінг вона не може собі дозволити через брак часу.

Та й не так важливо, яка назва значиться на бірці, коли річ відсилає до бекграунду особистості та сприймаються як елемент самовираження. У випадку мілітарі речей з гардероба Ірини Верещук — збіг стопроцентний.

Помітно, що до вибору аксесуарів політикиня ставиться з обережністю — вочевидь, хоче уникнути зайвих медіа приводів, маючи приклад колег по Раді, які «погоріли» на luxury-аксесуарах на кшталт сумок Hermes, Prada та годинниках з діамантами. «Газетна» сумка нейтрального кольору, невеликі шовкові хустинки (жодних Hermes — тільки made in Ukraine), окуляри у прямокутній чорній оправі відповідають стереотипному уявленню про гардероб жінки-політика, проте водночас гармонійно перекликаються з медіа-іміджем самої Верещук.

Образи Ірина зазвичай доповнює мінімалістичними сережками-пусетами або смарагдовими «краплями» в оздобленні білого металу.

Проте улюблена (судячи з частоти використання) прикраса кандидатки в мери — пін, прикрашений кулькою бурштину. Виглядає вінтажним — подібні бурштинові мінімалістичні булавки були популярні в 70-ті роки.

Що ж маємо у підсумку? Політикиня, яка знає, що таке інститут репутації, і водночас дає зроруміти оточуючим, що відносить себе не до еліти, яка змінює дорогі аксесуари, як рукавички, а радше до середнього класу, який, хоч і заробляє достатньо, добре вміє рахувати власні гроші.

Тим більший подив викликає серія відео з YouTube-каналу Ірини Верещук: в одному вона розповідає невидимій співрозмовниці про власний стиль у форматі вогівських 73 запитань, а в іншому – копіює вогівські ролики «Що у сумці зірки». При цьому вона явно почувається скуто, ніби дивуючись про себе, що комусь насправді може бути цікава розповідь про санітайзери, гребінці або бренд її помади (до речі, це Chanel).

Складається враження, що команда кандидатки щосили намагається розіграти «жіночу повістку» і робить ставку не на її сильні сторони — армійський досвід, розуміння принципів роботи міської адміністрації, амбіційність чи (за відгуками однопартійців) вміння відстоювати власні позиції, а на стереотипно «жіночі» формати, які, як нам здається, досить далекі від інтересів самої Ірини Верещук.

Можливо, команда «пані-мера» не зовсім вірить, що без розповідей про шопінг, сукні та зачіски жінка-політик буде зрозуміла електорату?

Але давайте хоча б у 2020-му грати по-чесному: якщо Ірина Верещук не переможе у мерських перегонах — це станеться зовсім не через колір помади чи фасон її сукні.

Фото: fb/vereschuk.iryna

Текст: Юлія Солницька 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: