Стилістка інтер’єрів Марина Ковчежнюк та її ТОП-6 світових luxury-вітрин, що змусять вас затамувати подих
Еконастрої, феєрія, меланхолія та затишок. Які ще прийоми використовують бренди, щоб звабити свого клієнта?
Я

кщо магазин і його асортимент — це книга, то вітрина — обкладинка і водночас її зміст. Саме за наповненням вітрини перехожий розуміє, тягне його забігти всередину і щось вибрати, а чи хочеться пройти повз. Ось чому вітрину називають «вікном у продаж»: вона покликана налагодити емоційний зв’язок із потенційним клієнтом і нативно або, навпаки, хльостко підштовхнути до покупки.

Аматорський підхід «манекени плюс постери» часто має (у кращому разі) непрезентабельний вигляд, у гіршому — безглуздий. Що працює, то це запаморочливий дизайн, яикй інтригує, захоплює та миттєво закохує. Марина Ковчежнюк, стилістка інтер’єрів і засновниця компанії CO.DE complectation & design зібрала ТОП-6 унікальних luxury-вітрин і розповіла про їхні секрети.

Різдвяна вітрина універмагу Harrods

Лондон, зима 2012

Казка — одна із найпопулярніших декораторських тенденцій. Її і взяв на озброєння легендарний Harrods для своїх новорічних мультибрендових street-вітрин. До речі, саме цей універмаг першим став робити з різдвяного оформлення один із головних інфоприводів сезону і головну міську пам’ятку.

Так було й у 2012 році. Керуючись слоганом «Кожна дівчина — принцеса», ритейлер запросив іменитих дизайнерів обіграти образи діснеївських героїнь.

Сучасне прочитання отримали Попелюшка, Білосніжка, Жасмин, Аріель, Мулан, Покахонтас та інші знайомі змалечку принцеси. Тільки це вже не персонажі з мультика, а стильні, впевнені в собі жінки, як ті, котрі одягаються в Harrods.

Зауважте, кожен вітринний комплект має різне підсвічування. Справжній шедевр дизайнерського задуму, який можна розглядати годинами, а ще фотографувати, публікувати в соцмережах, описувати у блогах — загалом створювати універмагу безкоштовний рекламний контент.

Ековітрина універмагу Rinascente

Мілан, весна 2019

Для street-вітрин цього найстарішого торгового центру голландська дизайнерка Сабіна Марселіс (Sabine Marcelis) підготувала проєкт «Зелене життя», який висловлював трепетне ставлення до довкілля.

Тут підхід до оформлення зовсім інший, ніж у Harrods, — мінімалістичний. Жодного нагромадження реквізиту, мініатюрної деталізації, експериментів із кольоровою підсвіткою.

Лише великі іміджі, проста геометрія та акцентні плями (соковитий зелений, градієнт жовтого і помаранчевого, як під час заходу сонця).

При цьому використано всього три види лаконічно згрупованого реквізиту: декоративні елементи з оргскла і заливальної смоли, а також вазони з живими рослинами. Все це на бездоганно білому тлі, який ні на секунду не відволікає від інсталяцій. Так само, як і світло (без чітко виражених джерел) рівномірно заповнює весь простір.

Фактично вітрини Rinascente нічого не продають, однак формують певні асоціації: з гармонією, чистотою, свіжістю і природністю. Оазис посеред метушливого міста. Вітрина заспокоює та надихає — це і є емоційний зв’язок із потенційним покупцем.

Феєрична вітрина бутика Versace

Лондон, осінь-зима 2019

Така вітрина не є скромною, а пронизливо заявляє про себе. Її головний рупор — колір. І майстерність дизайнерів у тому, що — при всьому хизуванні — воно не нагадує несмак. Секрет простий: навіть такі ультраяскраві відтінки підібрані гармонійно, у правильних колористичних пропорціях.

Наприклад, рожевий, блакитний і салатовий співвідносяться як 5:3:1, точно за правилом золотого перетину.

Неонове підсвічування по периметру вітрини підтримує примхливість загальної картинки. До того ж рамка чітко окреслює контури вторинного простору, відокремлюючи його від сірої буденності.

Сміливо обігрується різна фактурність (вигнуті колони, сумочки, тканини одягу), поєднання однотонних елементів і помітних візерунків. До речі, помітили, що жакардовий принт на задній стіні та підлозі складений із відмінних букв V? Це працює схоже на 25-й кадр.

Загалом вітрина влучно відображає ядро модного бренду та ідею колекції Донателли Версаче. Видно, що розробник цієї візуальної концепції — студія Chameleon Visual, яка за 20 років набила руку у співробітництві з luxury-компаніями.

Креативна вітрина бутика Hermès

Беверлі-Гіллз, осінь 2013

Атлантида не загублена! Ось же вона, на вітринах luxury-магазину на Родео Драйв. Дизайн-студія Zim & Zou створила вражаючу художню концепцію, щоб відродити легенду про місто, що зникло. Хлопці використовували свій фірмовий прийом — скульптури з паперу.

Об'ємні, багатошарові декорації у вигляді міфічної бібліотеки, підводного човна, океанських мешканців і водоростей є стійкою для моделей із сезонної колекції.

Така філігранна робота, безсумнівно, вкрай дорога. Однак це чудовий приклад того, що найцінніше у вітринному просторі — ідея, реалізувати яку можна навіть підручними засобами. Включаємо уяву — і тоді будь-який доступний матеріал (гофрокартон, одноразові стаканчики, стікери, дари природи тощо) заграє свіжо і неординарно.

Окремих оплесків заслуговує освітлення. У Hermès ми бачимо темні вітрини із задуманим художнім ефектом — яскравими променями, спрямованими на декорації.

Здається, вони проникають крізь чорну товщу води, відкриваючи найпотаємніші скарби океану. Завдяки цьому (при порівняно скромних габаритах вітрини) створюється ілюзія глибини.

Меланхолійна вітрина бутика Gucci

Нью-Йорк, осінь 2015

Комусь ця вітрина може здатися досить непривабливою, але саме вона дотримується безлічі канонів візуального мерчендайзингу. Насамперед, чудово зчитується настрій концепції. У загальному дизайні вітрини, як і в самій колекції, трохи ностальгії за 70-80-ми.

Одним із головних візуальних прийомів став виразний контраст патернів. Флоральний принт об’єднує всі площини, ніби порушуючи звичну систему координат «верх-низ», і повторюється навіть на стільцях та манекенах. На контрасті з цією рябиною — яскраві однотонні предмети гардероба. Так вони не губляться, а стають першим елементом, що бачить потенційний покупець.

Наступний прийом — ритм. У «жіночій» вітрині стільці, манекени і предмети гардероба розташовуються в чітко заданому порядку і рівновіддалені один від одного.

У «чоловічий» — загальна картинка збалансована, хоча ритм трохи змінений. Це необхідно для того, щоб здалеку обидві вітрини видавалися асиметричними і не здавалися нудними.

Вишенька на торті — грамотне світло. Тут виконаний непорушний закон вітринистики: манекен в жодному разі не можна висвітлювати одним світильником, адже в такому разі на його фігурі утворюються некрасиві тіні, що спотворюють реальну посадку моделі і фактуру тканин.

Якщо придивитися, у Gucci на кожного манекена направлено кілька джерел освітлення, завдяки чому сформовано правильні силуети.

Затишна вітрина шоурума CO.DE complectation & design

Київ, весна-літо 2021

Автор вітринної концепції, дизайнерка Катерина Коваленко, врахувала основи основ візуального мерчендайзингу: і симетрію, і закони колористики, і нюанси світлодизайну, і зв’язок між вітринними комплектами через кольорові акценти, і угруповання елементів декору.

Завдяки цьому вітрина, попри 13 метрів довжини, розподіл на функціональні зони та виразну мультибрендовість, має абсолютно цілісний вигляд.

Що ми бачимо, то це стильний і водночас затишний простір, у якому ніби хтось живе й ось-ось повернеться, щоб після метушливого дня вмоститися у кріслі і провести годину-іншу за улюбленою книгою.

Стильність досягається завдяки оригінальним предметам меблів із останніх колекцій, статусній фактурності тканин і глибоким відтінкам бронзи, золота, граната, божоле, геометричним декораціям та ексклюзивним вазам у стилі Казимира Малевича з витіюватими гілками. А затишок створюють м’які силуети, плавні лінії, рожеві хмари квітучої сакури і тепле світло.

Місія вітрини виконана: у потенційного покупця формується правильний настрій, розуміння концепції та асортименту.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: