Tax Free скасовано, а мандрувати ризиковано: чому наразі купувати в Україні вигідніше?
Закордонний шопінг не є фінансово привабливішим. І ми з'ясували, чому.

Пандемія коронавірусу змінила правила гри у багатьох сферах бізнесу. Легка промисловість і ритейл, звісно, не виняток. JS з’ясовує, де і як зараз купувати найвигідніше.

Карантин суттєво вплинув на пріоритети покупців: ціни на базові товари у гривні у 2020 році неминуче виросли. Водночас більшість великих брендів, намагаючись утримати прихильність покупців, зменшили свою націнку в Україні, зрівнявши її з європейською.

Міжнародні бренди з категорії люкс мають можливість йти на такі кроки — порівняння українських цін з європейськими суттєво не впливає на їхній глобальний бізнес, проте допомагає утримати лояльність українських покупців.

Тож можемо «подякувати» пандемії, завдяки якій сьогоднішні ціни на Gucci чи Prada у перерахунку на фунти, євро чи долари в Україні стали істотно ближчі до європейських, ніж це було торік.

Втім, придивившись до осінніх колекцій в українських бутиках, стає помітно: переживши наслідки весняного локдауну, ритейлери люксового одягу та аксесуарів воліють не ризикувати і робити ставку на більш базові речі, які гарантовано продадуться.

«Моделей високого ризику» — примітних хайпових речей, що будуть на піку популярності протягом одного, максимум декількох сезонів, цього разу серед асортименту одягу значно менше.

Фото: bulgari.com

Інша ситуація на преміальному ювелірному ринку, який менше прив’язаний до сезонності. Порівнявши українські ціни з європейськими, ритейлери люксових прикрас, навпаки, розширили асортимент у локальних бутиках.

Ювелiрнi бренди, які ще на початку року представляли в Україні переважно базові колекції, лише зрідка балуючи місцевих поціновувачів прекрасного лімітованими випусками, привезли нові колекції до київських бутиків тоді ж, коли вони з’явилися у паризьких чи лондонських флагманах.

Великий ювелірний бізнес оперативно зреагував на небажання туристів з Азії та країн CIS подорожувати під час пандемії, і зробив ставку на підсилення асортименту локальних бутиків.

Фото: tiffany.com

Так, наприклад, каблучка Tiffany & Co. T1 з рожевого золота з діамантами e київському бутику в Mandarin Plaza зараз коштує 64 000 гривень. Повна вартість цієї ж самої моделі у паризькому магазині бренда, з урахуванням поточного курсу і ПДВ, складає 77 500 гривень. Погодьтеся, пропозиція локального представництва видається вигідною!

Ще одна закономірна тенденція карантинного 2020-го року — рух у бік диджиталізації.

Тут і стрімке наповнення асортименту онлайн-версії Sanahunt, яка до цього року, здається, ледь жевріла, і постійні акції Helen Marlen та київського ЦУМ, що заохочують покупців до переходу на більш безпечний формат онлайн-шопінгу, і поява доставки по Україні та відображення ціни у гривнях на глобальних сайтах великих міжнародних марок.

Фото: montblanc.com

Тому сенс вирушати на закордонний шопінг на злеті 2020-го є не стільки заради сумнівної економії в магазинах, скільки заради задоволення від самого процесу.

Втім, враховуючи ризики, пов’язані з глобальним карантином, ми б радили поки що утриматися від поїздок, мотивованих виключно бажанням поповнити гардероб.

Фото: Global Blue 

Ще одна погана новина для тих, хто збирався відвідати (знову ж таки – за умови завершення пандемії) англійські розпродажі або поповнити гардероб в британських онлайн-магазинах.

На початку 2021-го року уряд країни планує скасувати tax free — повернення ПДВ на товари, куплені в країні іноземними туристами.

На сьогоднішній момент tax free (20% від вартості придбаного) можна отримати з покупок, вартість яких починається від 30 фунтів. Представники місцевого бізнесу очікували, що британське казначейство в умовах Брекзиту не тільки збереже схему оподаткування, але й розповсюдить її на мешканців країн ЄС після того, як Великобританія остаточно вийде з Євросоюзу.

Проте в умовах скасування tax free Королівство недоотримає прибутків на суму 3,5 мільярда фунтів стерлінгів — і це тільки з галузі ритейлу, без підрахунків збитків туристичної галузі.

«Це серйозний удар для економіки Великобританії, наш уряд фактично закликає міжнародних гостей їхати де інде або залишатися вдома», — зазначається в колективному зверненні керівників корпорацій до керівництва країни.

Фото: Liberty London

Скасування tax free позначиться і на міжнародних онлайн-ритейлерах з пропискою у Великій Британії (серед них, зокрема, Matchesfashion, Endclothing та Yoox Net-A-Porter Group, до якої належать TheOutnet, Yoox, Net-A-Porter та Mr.Porter), в яких в ціну речі для покупців поза межами ЄС та Британії автоматично закладається знижка у 20% на ПДВ.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: