Тимчасово безробітні: головні івентери країни поговорили з JS про майбутнє світського життя
Картина Неклєва, Євгенія Скибіна, Олександра Дергоусова, Ірина Турбаєвська та інші розповіли про перспективи у сфері організації заходів.

Сфера організації подій, від локальних презентацій і концертів до весіль та масштабних шоу чи не одна із перших припинила функціонування на невизначений термін часу. Чим наразі займаються найвідоміші українські event-агенції, як долають кризу та коли планують повернутися до справ? Редакція JS вивела на щиру розмову Ірину Ковальчук, Картину Неклєву, Олександру Дергоусову і не тільки!

 

Ірина Ковальчук

 

Ірина Ковальчук, керуючий партнер агенства Ultra Promotion

1. Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину?Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

Я щиро вважаю, що всім цей час піде на користь, кожен задумається про своє, економічна криза неминуча, але в нашому сегменті, я думаю, одразу після карантину почнеться висока активність — люди скучать за живим спілкуванням, організовуватимуть навіть більше заходів, ніж колись планували, хоча й меншими компаніями, мабуть, і з більшою відстанню між гостями за столом. Також я впевнена, що зростуть вимоги до якості надання послуг (за що ми завжди боролися), а також до якості продуктів і органічності їжі, будуть більше використовувати локально вирощені квіти і продукти. Ми зі свого боку вже готуємо нові брифи та вимоги для наших підрядників, щоби бути готовими до вимог часу.

Я оптимістично дивлюся на майбутнє.

Зуміємо підлаштуватися до того самого zeitgeist— духу часу.

2. Який перший івент плануєте після карантину?

У нас дуже багато планів, багато з них «on hold». Подбачимо, коли він закінчиться, і почнемо з першого. Begin at the beginning, як казав кролик Алісі.

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували, а скільки перенесли?

Всі заходи були поставлені «on hold» — скасовано тільки 2 заходи за кордоном з очевидних причин, тож у нас близько 15 заходів в роботі.

Найочікуваніший не можу озвучити, це буде фантастичний культурний захід для всієї України, обов’язково розкажу, коли визначимося з деталями. Я впевнена, що він відбудеться, бо має неабияку культурно-мистецьку цінність.

4.  Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

Взагалі, для мене особисто — це час відпочити від усіх заходів, які були організовані минулого року (їх було близько 60). Очевидно, багато людей, у яких є можливості, через зайнятість не займалися побутом на такому рівні, щоб їм вдома було так само затишно, як у готелі чи ресторані.

Зараз росте попит на якість перебування вдома.

Ми підбираємо вже для деяких клієнтів до Пасхи посуд, скатертини, серветки — все для святкового і буденного сервірування вдома. Для одних замовників формуємо «правильний» домашній бар — з посудом вінтажним і сучасним, для інших — пишемо на замовлення вірші, наприклад, чи робимо портретні ілюстрації.

5. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта, прокрастинація тощо)?

Я займаюсь роботою 10% дня максимум, багато сплю, готую двічі на день, відповідно —прибираю. Займаюся садівництвом — за кілька років зібралося багато насіння з різних країн, яке було недосаджене. Вже майже все посадила цього року, щодня спостерігаю, як сходить. Найулюбленіше заняття — інспекція кожного ранку того, що встигло розцвісти чи вирости в городі. Це моя особиста медитація. Стратегії найкраще вибудовуються на свіжу голову.

6.  Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Знайти собі точку заземлення і вже точно не хвилюватися через те, на що не можеш вплинути. Оберіть щось одне. Дивитися всі майстер-класи і вивчати всі теми, на які йдуть лайви, — нереально, я, наприклад, сконцентрувалася на своїй улюбленій темі квітів у мистецтві і займаюся вивченням квіткової творчості, зокрема, віденської школи художників. Мій улюблений герой модернізму Егон Шиллє писав віртуозні букети і  флоральні ландшафти. Мій абсолютний фаворит — «букетист» Ян ван Хуйсум, який, до речі, надихнув згодом австрійців і їхню школу флористичного живопису в еру бідермайєр. У Відні, на приклад, були дві відомі художниці — Pouline von Koudelka-Shmerling і Rosalia Amon, вони досягли неабияких висот у еру, коли жінкам не можна було навчатися в академії мистецтв. А ще, я захоплююся творчістю сучасного голландського художника Willem de Rooij —погугліть його букетні серії flower bouquets Or: How to deal with the exotic — натхнення для багатьох не тільки флористів.

7.  Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату?

Вже зробили кілька «віртуальних» заходів — знімали фільми, писали вірші.

У нас чудова авторка, поки не дуже відома, але фантастично талановита поетеса і письменниця. Окрім того, записували пісні на авторські тексти, наприклад, Мар’яна Головко у своїй домашній студії писала нам пісню на наш текст, а ми поверх її аудіо і відео треку анімували фото сім’ї як презент для іменинниці. Також написали казку із ситуаціями з життя справжньої дівчинки, потім проілюстрували і анімували іі — на все життя залишиться пам’ять і особистий мультфільм. Звичайно, робили на замовлення торти і таке інше.

Щодо онлайн-концертів — мені розповідали, що російські артисти беруть від 1,5 до 10 мільйонів рублів за онлайн-концерт. Нашій агенції лише раз робили такий запит, проте поки не зійшлися з артистом на сумі. Я також цікавилася у своїх друзів артистів і ведучих — в принципі, вони готові розглядати пропозиції онлайн-привітань, хоча про ціни на таке ще не думали, в залежності від запиту, будемо припрацьовувати.

8. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Я буду збирати свій урожай і заведу міні-ферму. Я завжди знайду собі заняття!

 

Євгенія Скибіна

 

Євгенія Скибіна, співзасновниця агентства Public Kitchen


1. Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину? Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

Аби повернутися до звичного режиму, нам знадобиться, ймовірно, півроку, можливо, й більше. Щодо кризи — вона, на жаль, вже торкнулася практично кожного і, вочевидь, тільки посилиться.

2. Який перший івент плануєте після карантину?

Поки не плануємо події зовсім, адже переконані, що в кризові часи потрібно мислити тактично і не будувати далекосяжні плани.

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували, а скільки перенесли? 

У нас у другій половині березня і в першій половині квітня мали відбутися десять івентів, всі вони класні й на всі ми чекали в однаковій мірі. Події не скасували, а перенесли до більш передбачуваних часів.

До слова, сім подій березня перенеслися за одну добу, опісля й усі квітневі івенти.

Але, ймовірно, усе, що перенесли, буде скасовано.

4. Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

Ми PR-агентство, тому ми робимо ставки на основний напрямок бізнесу зараз: PR-супровід проектів. Зокрема, ми запустили свою онлайн-школу PR і комунікацій — PUBLIC KITCHEN SKOOL. Роботи у нас, чесно кажучи, сила-силенна.

5. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта, прокрастинація тощо)?

Ми активно займаємося розвитком PUBLIC KITCHEN SKOOL. Це нова велика історія для нас. Окрім того, продовжуємо працювати в нашому основному фокусі — PR, щодня проводимо ZOOM з командою і клієнтами. На карантині не вдалося прочитати всі книги і подивитися всі фільми, які відкладалися в довгу шухляду.

6. Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Займатися своєю справою і жити в режимі.

7. Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату?

Не віримо в це аж ніяк. Для івент-бізнесу — це зовсім не бізнес.

8. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Займатимемось PR і комунікаціями, як і раніше.

 

Картина Неклєва

 

Картина Неклєва, власник агентства S*EVENT

1. Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину? Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

Логика подсказывает, что 100 друзей на вечеринке потенциально опаснее 1 000 000 человек в метро, поэтому мероприятия запретили первыми, а разрешат последними. Но здесь я понимаю государственных мужей, остановить движение в городе — это политический шаг, а запретить мероприятия — всего лишь подпись под документом.

Организаторы мероприятий стали первыми безработными, а вот кризис будет во всех сферах.

Мы зависим от клиентов из всех индустрий, а значит, кризис коснется и нас. Но сфера развлечений будет восстанавливаться максимально быстро, весь наш бизнес построен на кураже, а значит мы вернемся в строй максимально шумно.

2. Який перший івент плануєте після карантину?

Время такое, когда выбирать не приходится. Мы сейчас находимся в нескольких тендерах, кроме этого надеемся на те проекты, которые еще не отменили и не перенесли. Если честно, такое количество отдыха подсказывает, что будем рады любому состоявшемуся проекту. Пока по плану у нас проекты за рубежом, надеюсь, они там выйдут из ситуации быстрее.

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували, а скільки перенесли?

Пока у нас все звучит с формулой – перенесли. Но вот самый близкий из перенесенных был «Вечер премьер с Катей Осадчей», ждем теперь сентябрь.

В процентном соотношении у нас 100% переносов, реальный результат скоро узнаем.

4. Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

Мы пообщались с клиентами и предложили свою волонтерскую помощь в благотворительных инициативах, а также помогаем в разработке планов на год и антикризисных решений.

5. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта, прокрастинація тощо)?

Наша команда работает без изменений, правда, в гораздо меньшем объеме. Хвостов у нас не было, как показал очередной кризис, структура у нас максимально приспособлена к нестандартным ситуациям. Работаем удаленно и ждем ясности по поводу сложившейся ситуации.

6. Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Если честно, я не понимаю, в чем проявляется паника и хаос. Вполне разумные рекомендации по соблюдению карантина. Тот момент, когда нужно просто припрятать свое личное мнение до лучших времен и помочь стране максимально быстро выбраться из ситуации.

Спокойствие — самый эффективный инструмент.

С экономическими последствиями тоже будем разбираться без паники и хаоса. Другого выбора не будет.

7. Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату?

Нет, наша команда не верит в онлайн, до тех пор, пока онлайн не будет транслировать эмоции и впечатления напрямую в мозг. Сейчас — это обычная передача звуковых волн и пикселей. Онлайн — вполне разумная, но явно недостаточная платформа для полноценных вечеринок.

8. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Будем продолжать быть частью этой системной ошибки над человечеством. Начнем писать концепт празднования годовщины COVID-19.

 

Ксенія Єфремова

 

Ксенія Єфремова, керуючий партнер та директорка агентства Same & Friends

1. Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя?

Ну, це точно питання не до мене, бо все залежить від дати офіційного скасування карантину та від епідеміологічної ситуації в країні. Але я думаю,  що не раніше, ніж за півроку після закінчення офіційного карантину, бо ще довгий істотний відсоток людей просто боятиметься жити насиченим соціальним життям.

Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину?

Півроку, якщо не буде другої хвилі епідемії восени, про яку говорять деякі експерти.

Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

Криза вже є, крім івентів, ми займаємося й іншими видами маркетингових комунікаций, і там теж вже скорочено бюджети. Багато бізнесів зупинилися майже в один день по всьому світу, їм зараз не до маркетингу.

2. Який перший івент плануєте після карантину?

Наразі ми виступаємо організаційним партнером ініціативи «Одноразовий медичний халат медику», який започаткувала українська дизайнерка Світлана Бевза.

На сьогодні до проєкту волонтерского пошиву одноразових халатів-комбінезонів із спанбонду долучилась велика кількість відомих прізвищ та брендів української фешн-індустрії, серед них — Іван Фролов (Frolov), Катя Сільченко (The Coat), Lake, Любов Макаренко (Sayya), TAGO, Крістіна Бобкова (BOBKOVA) та багато інших. Менш ніж за 2 тіжні ми зібрали кошти, організували логістику, відшили та направили в лікарні майже 2000 одноразових медичних комбінезонів і засобів індивідуального захисту. В найближчі два тижні направимо ще близько 5000. Отже, коли це все скінчиться, я влаштую вечірку для всіх учасників цього проєкту та всіх крутих людей та волонтерів, які допомогають нам в цьому, і ми обов’язково будемо танцювати, пити вино та святкувати життя!

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували, а скільки перенесли?

Презентацію продукту люксових товарів, наразі не маю права назвати бренд. Що стусується скасування і переносів заходів – 50%-50% приблизно. Але перенесли на невідомий термін, таким чином доля перенесених проєктів достеменно невідома.

4. Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

З квітня скоротили зарплатні на 30% в середньому, частина колективу пішла у відпустку за власний кошт.

5. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нстратегії, освіта, прокрастинація тощо)?

Нові стратегії, соціальна діяльність, інвестуємо ресурс агенції в соціальні проєкти.

6. Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Мій особистий секрет боротьби із тривогою – це активність і рух, спілкування з людьми та келих вина за вечерею.

7. Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату?

Цей формат, як на мене, підходить тільки для ділових подій, причому не для всіх.  На ділових подіях, окрім офіційної частини, є ще зазвичай нетворкінг, який часто є однією із основних цілей організації всієї події.

Онлайн не може замінити оффлайн в повній мірі.

Коли людина приходить на бренд-івент, вона має змогу відчути цей бренд у всьому, що її оточує: у світлі сцени, у музиці, яка із цієї сцени лунає, у якості звуку, який на цій сцені встановлено, у якості спікерів, у посмішці бартендера, який наливає їй вино чи каву, у температурі цього вина та у його якості, або ж у якості кави та посуду, в якому ця кава подається, у якості і кількості інших гостей, які її оточують і з якими вона може поспілкуватися, тощо.

8. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Буду й далі пити вино щовечора та любити людей!

 

Олександра Дергоусова

 

Олександра Дергоусова, засновниця Dergousova Agency

1.  Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину? Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

Звісно, криза торкнеться всіх сфер, а особливо івент-індустрії. Після карантину ця сфера відновлюватиметься довше за інші, але зараз вона має великий плюс — відносно невеликі загальні витрати, які легко скоротити.

Тож вижити можна, але про прибуток на певний час варто забути.

На мою думку, локальні заходи (весілля, дні народження, презентації тощо) відновляться наприкінці цього року, а цілковите «повернення» відбудеться не раніше 2021 року.

2. Який перший івент плануєте після карантину?

Дуже складно відповісти на це питання, оскільки зараз клієнтів турбують зовсім інші проблеми.

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували, а скільки перенесли?

Поки що в мене лише переноси, і всі з відкритою датою. Такого івенту, якого б я дуже очікувала, не було.

4.  Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

У часи будь-якої кризи існує три головних правила: перше — скоротити витрати, друге — створити максимально ефективну команду, а третє — працювати вдвічі більше. Наразі ми розвиваємо свої навички, аби, коли все це закінчиться, взятися до роботи зі свіжою головою та новими ідеями.

5. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта, прокрастинація тощо)?

По-перше, я закінчую всі справи, до яких у мене ніколи не доходили руки. Також приділяю час новим стратегіям і генерую класні ідеї. До того ж за теперішніх умов я можу використовувати ще більше часу для творчості. Тут головне — відчувати внутрішню гармонію, щоб бути максимально ефективним у своїх діях.

6.  Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Як на мене, єдиний спосіб зберегти спокій — прийняти поточну ситуацію і зрозуміти, що такі «некрасиві» стани, як паніка і хаос, руйнують нас і наше здоров’я. А в боротьбі з поганими думками мені допомагають медитація, прогулянки на свіжому повітрі та, що дуже важливо, контроль власного дихання.

7.  Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату?

Я вважаю, що онлайн-івентів зараз забагато. Відбулося таке перенасичення цим форматом, що люди і його перестали цінувати.

Хочеться тиші та живого спілкування, а не ось це все.

Хіба що прямі ефірі можуть бути цікавими для мене, адже вони дозволяють по-новому подивитися на людей.

8. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Працюватиму в тому ж режимі, що й зараз, а також отримуватиму максимум задоволення від цього періоду. Насправді це незабутній час, коли ми нарешті маємо зробити те, чого ніяк не могли зробити раніше.

 

Людмила Голубицька

 

Людмила Голубицька, власниця агентства GG Project

1.Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину? Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

Ми сподіваємося, що у нашій сфері криза буде не дуже помітною. Усі дуже скучили за живим спілкуванням, красивими подіями, святами та вечірками. Коли це буде? Хочеться, аби у червні все почало відновлюватися, адже людям важко стільки сидіти вдома. Особливо, нашим майбутнім молодятам, котрі так чекають на свій особливий день.

2. Який перший івент плануєте після карантину?

Перший івент після карантину обов’язково буде для нашої команди та партнерів.

Така собі маленька summertime party, щоб надихнутися та з головую зануритися в проєкти, адже вихідних опісля ще довго не буде.

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували, а скільки перенесли? 

На квітень та травень було заплановано багато креативних подій, але усі карти відкривати не будемо, адже вони просто переносяться на інші дати. Тож обіцяємо, що побачите від нас ще багато надихаючих та красивих івентів, на яких і JetSetter обов’язково буде серед гостей. А якщо говорити про відсоткове співвідношення, то 90% перенесли, а 10% відмінили.

4. Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

Ми працюємо майже у режимі non-stop щодня. Так, все перейшло на онлайн-спілкування, конференції у Zoom, але це нам не заважає продовжувати креативити та планувати заходи.

Наразі у нас є все для того, щоб підготувати ваше свято.

Коли закінчиться карантин, ми дуже легко та швидко продовжимо нашу роботу, але вже у звичайному та улюбленому форматі – не вдома, а на локаціях.

5. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта, прокрастинація тощо)?

Звичайно, з’явилося більше часу на себе. Прочитати цікаві книжки, подивитися нові та старі фільми. Привести до ладу фото та робочі відеоархіви, на це часу ніколи не вистачало. Онлайн спорт щоденно. Завжди є чим зайнятися, щоби не сумувати та не проживати день марно.

6. Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Ми не з тих, хто панікує, адже знаємо, що скоро все стабілізується. Найголовніше – це родина. Щоб було спокійно нам, треба щоб було спокійно родичам, тож лайфхак простий – будьте на зв’язку із близькими.

Завжди плануйте свій день і кожного дня робіть щось корисне для себе та рідних.

7. Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату? 

Ми – це про щирі та радісні емоції. Їх не можливо максимально отримати та насолодитись через екран ноутбука, або телефона. Наші клієнти та друзі дуже люблять святкувати і вони спроможні самі організувати собі івент онлайн. Онлайн можно проводити спортивні, освітні, кулінарні заходи. Просто випити вина із друзями по фейстайму. Провести прямий ефір в інстаграмі. А святкувати потрібно «насправді». GG Project – це свято, котре завжди з тобою, але у реальному житті.

8. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви… 

Пропишемо концепції для івентів та весілль до 2025 року мінімум.

 

Олег Єфремов

 

Олег Єфремов, засновник агентства Chief Executive

1.  Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину? Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

Повернемося аж у вересні. Не знаю, у кого як, але моя сфера не потребує жодного відновлення: як все було до карантину, так і залишилось.

2. Який перший івент плануєте після карантину?

Планую захід на Сицилії наприкінці травня. Вийде чи ні — дізнаюсь у середині наступного місяця.

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували, а скільки перенесли?

На щастя, нічого скасовувати чи переносити мені не довелося.

4.  Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

Жодним. Я протягом чотирьох місяців працюю над івентом, який відбудеться на Сицилії, і взагалі не бачу сенсу в переформатуванні. Якщо у травні життя в Італії вируватиме, то все відбудеться за планом. А якщо ні — то ні.

5. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта, прокрастинація тощо)?

Займаюсь власним садом: підрізаю троянди й дерева, вичісую газон тощо. Також приділяю ще більше часу своєму песику Демчику. За період карантину я встиг привести до ладу архіви, слайди, комп’ютер. А вчора навіть прикрасив дім до Великодня! У майбутніх планах: гардероб і маленький будиночок.

6.  Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Я не відчуваю ні паніки, ні хаосу.

Щодня знаходжу нове заняття, щоб не з'їхати з глузду, а новини дивлюся після шостої години вечора.

За межі свого поселення виїжджаю лише раз на 10 днів — у магазин. Взагалі єдине, що змінилося для мене в умовах карантину, — зникла можливість подорожувати світом. А з людьми я й так багато не спілкувався.

7.  Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату?

Ні, не організовував. Я можу зрозуміти, коли Оля Полякова розповідає казки в онлайн-режимі, чи коли хтось святкує день народження, зібравши «гостей» у Zoom. А що собою являє онлайн-івент? «Добрий день, проходьте, ось вам велкам дрінк, а тут у нас дівчата в масках, які називаються «хостес»… Маячня, як на мене.

8. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Повністю перероблю будинок. Заміню всі меблі та перетворю його на справжню цукерочку.

Денис Ринський

 

Денис Ринський, засновник Global Events, організатор Event Industry Forum

1. Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину? Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

За моїми відчуттями відлига від «режимного» формату життя буде тривалою і займе щонайменше 4-6 місяців. Однак я би розмежував поняття звичне, насичене і світське життя. Спочатку ми повернемось до звичного життя, котре потроху почне насичуватись забутими благами, а вже потім, можливо, воно знову називатиметься світським.

Однозначно відбулась переоцінка цінностей, і це, на мою думку, один з небагатьох суттєвих плюсів кризи.

Важливо, щоби почав працювати корпоративний сектор — бізнес, котрий є замовником подій. Коли в них повернуться бюджети, івент-агенції отримають свої замовлення. Якщо не видумають новий світовий експеримент, активність в галузі повернеться ближче до кінця року. Звісно ж, у різних нішах івент-ринку динаміка буде різною.

Що стосується питання кризи, є різні події, і не всі їхні формати відносяться до розваг та відпочинку. Багато заходів просто обов’язкові і вони повернуться, щойно це буде дозволено. Разом із тим, думаю, цілі підходи до організації заходів будуть переглянуті. Цінність подій, креатив і сенс, ефективність менеджменту, увага до клієнта — все це постане у новій якості і формі. Якщо і буде криза, то вона призведе до нового витку в розвитку індустрії подій.

2. Який перший івент плануєте після карантину?

Для індустрії потрібен емоційний імпульс — відчуття того, що ніщо не втрачено, галузь піднімається після удару і знову готова творити. Ймовірно, ми зберемо усіх учасників індустрії як мінімум в межах Західного регіону, де ми активно працюємо, і зробимо гучну вечірку. Це дуже важливо для кожного спеціаліста. Далі слід провести низку подій для корпоративного сегменту з метою презентації готовності івентора знову створювати заходи для компаній.

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували, а скільки перенесли?

Ми готували масштабний благодійний івент для побудови відділення у дитячій клініці для трансплантації кісткового мозку. Це мав бути великий концерт з нагоди річниці банку, усі гроші з якого мали піти на цю велику мету. Його довелося скасувати, адже як іноземні партнери, так і усі українські учасники проєкту з очевидних причин не змогли брати участь у ньому. Це було дуже прикро.

Відмінились близько 80%. При цьому не тільки події березня-травня.

На стоп поставили навіть події літа і осені через невизначеність ситуації з карантином.

Сподіваюсь, що частину з них вдасться повернути, щойно повернуться сприятливі умови і можливість для переговорів

4. Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

Каратин став для нашої команди періодом для швидких роздумів та пошуку напрямків для функціонування. Оскільки, окрім івентів, компанія вже 6 років займається кейтерингом, нам вдалося знайти рішення щодо переформатування служби виїзного харчування на своєрідний гастрономічний стартап з приготування та доставки страв з курятини у Львові. @куркаGO, створена і запущена за неповних 12 днів, стала для частини команди новою реальністю. Призначений для збереження колективу в активній формі, стартап швидко почав подавати ознаки успішного проєкту і точно стане одним з напрямків нашої діяльності у майбутньому. Разом із експериментами частина команди продовжує працювати над івент-проектами, котрі не відмінились, або ж з’явились у період карантину.

5. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта, прокрастинація тощо)?

Основна увага присвячена переформатуванню структури роботи, захисним системам бізнесу в плані фінансів, стратегічному плануванню та позиціонуванню компанії у реаліях зміненого ринку. Також більше часу з’явилось на самоосвіту та спорт.

6. Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Спокій треба зберігати завжди, а от порада у будь-яких ситуаціях — завжди діяти нестандартно і нетипово, мислити позитивно, намагатись не піддаватись масовим настроям і не дивитись телевізор.

7. Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату?

Буду відвертий: я не вірю в онлайн-івенти. Переживання, емоції, змінений стан та будь-який інший ефект від присутності на справжній події не замінити нічим. У цьому я, мабуть, залишусь «старовіром» і дочекаюсь свого часу.

8 Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Я буду продавати курку, вивчати інтернет-маркетинг і займатись спортом.

 

Ірина Турбаєвська

 

Ірина Турбаєвська, власниця агентства ZMG

1.  Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину? Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

Думаю, що повернемося вже восени, але звичного світського життя одразу, звісно, не відчуємо. Це буде новий формат, відмінний від того, який був до карантину. Але я все одно дуже чекаю на Ukrainian Fashion Week, премію Best Fashion Awards, грандіозний концерт Ірини Білик, відкриття улюблених барів і ресторанів тощо.

А криза зараз у всіх сферах. Головне, щоб її не було в голові.

2. Який перший івент плануєте після карантину?

Перший івент планую 7-го липня в Італії. Насправді, я вірю, що зможу потрапити туди ще раніше, на травневі. Я взагалі оптимістка: щодня після медитації я уявляю щасливих людей у їхніх улюблених місцях.

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували, а скільки перенесли?

Я дуже чекала на відкриття ресторану «Редкая птица». Це новий проект Дмитра Заходякіна і Аліни Косічкіної. Восени задум обов’язково реалізується і ми влаштуємо грандіозну вечірку. А також ми не встигли зробити ще один сюрприз на день народження Шури Олійник (тож знай, Шуро, що після карантину він чекатиме на тебе). У відсотковому відношенні: скасували — 30%, а всі решта перенесли.

4.  Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

Криза — це час, коли ми приймаємо найсміливіші рішення.

Я максимально скоротила витрати та всі свої плани прописала на листочку.

5. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта, прокрастинація тощо)?

Безперечно, родині й самоосвіті. Я неймовірно кайфую, коли проводжу час зі своїми дітьми. Зараз, наприклад, вчу їх грати в настільний теніс. А для себе я багато читаю, слухаю лекції і дивлюся вистави. І дякую всім, хто наразі проводить онлайн-тренування! Особливо мене надихає студія Territory of Yoga.

6.  Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Мій перший лафхак — це щоденна медитація Soul Sync. Другий — настільний теніс, а третій — танці. Я можу танцювати на кухні, коли щось готую, або під час прогулянки на свіжому повітрі. А ще я обожнюю дивитися фільми, вподобала #списоккеллера, вже переглянула більшість із рекомендованих стрічок.

7.  Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату?

Так, 3-го квітня у нас був яскравий івент. Напередодні дня народження Шури ми записали кліп, де кожен заспівав по рядочку з її улюбленої пісні Zivert. Коли вона побачила це відео в мережі, дякувала нам зі сльозами радості на очах. А ввечері того ж дня всі ми, з помитими головами, святкували її день народження в Zoom.

8. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Якщо це все ж таки відбудеться — але я твердо впевнена, що ні, — я нарешті сяду на шпагат, почну танцювати тверк, навчусь монтувати відео, вивчу ще одну іноземну мову й коротко підстрижусь (до речі, я не стриглася з першого класу). А ще вийду заміж за дипломата, адже лише за умови наявності дипломатичного паспорта можна виїхати з країни, і відправлюся до своєї улюбленої Флоренції, де на мене вже давно чекають.

Юлія Смідович-Монакова

 

Юлія Смідович-Монакова, співзасновниця та директорка агентства Fashion Office

1. Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину? Передрікаєте кризу й у вашій сфері також? 

Маю звичку розглядати завжди три варіанти: оптимістичний, реалістичній та песимістичний. Отже, сподіваюся, що до світського та робочого режиму ми зможемо повернутися вже наприкінці травня, або на початку літа. Думаю, якщо ми дотримуватимемося рекомендацій лікарів, то скоро зможемо насолодитися літніми терасами, невеличкими камерними івентами та офлайн-шопінгом у шоу-румах улюблених українських дизайнерів. Але завжди щось може піти не так. Можливі й варіанти продовження карантину та відкриття світського сезону, наприклад, восени.

Вважаю, що кризи у сфері fashion pr як такої не буде.

Навпаки, бренди намагаються швидко реагувати, змінювати стратегію, розробляти нові ходи. Усі в соцмережах, вся увага в онлайн. Навіть ті компанії, які раніше не приділяли багато уваги піару, зараз звертаються до агентств. Зараз – час піар-спеціалістів. Діджитал піар та реклама актуальні як ніколи. Але у сфері fashion-ритейлу економісти все ж прогнозують спад та очевидні зміни правил гри, навіть можливі зміни головних гравців на ринку.

2. Який перший івент плануєте після карантину? 

У нас в агенціі вже готові онлайн-презентації, концепти та плани кількох івентів для українських дизайнерів – хочемо бути максимально мобільними і підготовленими до закінчення карантину. Всі скучили за світським життям та живим спілкуванням.

3. Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували остаточно, а скільки перенесли? 

Абсолютно всі івенти, які ми планували, були перенесені, жодного не скасували. Це переважно відкриття бутиків та презентації нових колекцій. Той, хто зараз напружено працює, буде переможцем у пост-карантинному світі.

4. Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу? 

Звісно, наша команда працює вдома, але крім цього глобальних змін не так багато. Для Fashion Office івенти є малою часткою великої справи – створення та просування брендів. Тому нам пощастило, що більша частина завдань давно просувається в онлайн-площині. Важливий недолік – складна логістика та призупинення авіасполучення (це тимчасово впливає на зйомки, селебріті-дресінг та поставки байєрам). Ми розмірковуємо над більш віртуальними проявами брендів – частіше знімати відео-лукбуки, кампейни на веб-камеру, брати участь у прямих ефірах, діджитал шоу-румах тощо. Наразі активно спілкуємося та обмінюємося досвідом з колегами піарниками з інших країн, і що цікаво – усі кажуть, що криза дала поштовх для творчості та нових ідей, працювати дедалі цікавіше.

4. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта тощо)? 

Нові тактичні плани, швидкі онлайн-проєкти – тобто те, що можна зробити тут і зараз.

5. Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос? 

Багато читати та мати власну думку.

6. Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату? 

Здається, їх зараз так багато, що інколи це не йде на корись бренду.

Вважаю, що онлайн-прояви (як і офлайн) повинні бути насичені сенсом.

Якщо це дійсно цікаво — це гарний піар. Ми вже організовуємо для наших брендів онлайн-виступи, але ставимося до вибору формату та підготовчого процесу уважно.

7. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Зможу зробити дуже багато справ, сидячи вдома.

 

Аліна Глазова

 

Аліна Глазова, засновниця агентства GLAZOVA.event

1. Поділіться прогнозами: коли ми знову повернемося до звичного насиченого світського життя? Як довго відновлюватиметься сфера після завершення карантину? Передрікаєте кризу й у вашій сфері також?

Я ще на початку березня прогнозувала, що нас це не обійде, і коли вперше ввели карантин до 3 квітня, було зрозуміло, що так швидко усе не скінчиться. Наразі я думаю, що деякі обмеження зможуть частково зняти в середині травня — але це залежить від того, наскільки «чемними» ми будемо протягом цього місяця.

Ми опинились в ситуації, коли будь-яке рішення влади нам не сподобається.

Або наші лікарні «луснуть» від кількості хворих, або в людей закінчаться гроші та почнуться голодні бунти. Я особисто очікую на повернення до більш-менш нормального життя у вересні, адже літом все ще буде дуже тяжко. Я працюю у сфері івентів — я організатор весіль та приватних тематичних вечірок. Або, як правильно говорити зараз, тимчасово безробітна. Моя діяльність на даний момент поза законом, але я вважаю, що світ повернеться до свят — хіба що їхня кількість та формат зміняться після епідемії.

2. Який перший івент плануєте після карантину?В мене немає зараз запланованих подій.Який найочікуваніший івент були вимушені остаточно скасувати? У відсотковому співвідношенні скільки заходів замовники скасували остаточно, а скільки перенесли?

Для мене зима і весна — це не сезон. Робочий пік в мене завжди припадає на кінець літа та осінь. Тому мені не довелось скасовувати івенти.

3. Яким чином переформатували роботу на період карантину задля збереження або навіть розвитку бізнесу?

Я не бачу жодної перспективи в розвитку приватних онлайн-івентів, адже для того, щоб випити вина по скайпу, організатор вам не потрібен. Тому я навіть не намагаюсь зробити якусь радикально іншу пропозицію для сучасних умов. Я або буду робити живі івенти, коли це закінчиться, або буду шукати нову роботу. Два роки тому я вийшла із агенції і почала працювати самостійно, набираючи команду під конкретний проект. Це обмежує кількість проектів, які я можу взяти, але це робить мене мобільною та найменш уразливою. Тому наразі я закінчую справи із минулими проектами та розвиваю інші навички — адже в мене є ще одне джерело заробітку: я пишу тексти та роблю презентації для інших бізнесів.

4. Чому наразі приділяєте найбільше уваги (робота над незавершеними справами типу «зроблю пізніше», нові стратегії, освіта тощо)?

Мій головний девіз — відчепись від себе. Коли в мене немає натхнення — я дивлюсь Нетфлікс.

Не треба займатись насильством, адже ми зараз в ситуації, до якої жоден з нас не міг бути готовим.

Якщо чесно, я не розумію, як можна розробляти стратегію, коли ти взагалі не розумієш, з якими новинами прокинешься завтра?

5. Ваш лайфхак, як зберігати спокій, коли навколо паніка і хаос?

Посміхатись! Мене рятує гумор, адже здоровий сміх ще ніколи не завадив. Я можу годинами дивитись відео на ТікТок, передивлятись меми та намагаюсь і сама жартувати. Як можу. Все одно я вже нічого не можу змінити — тож треба радіти тому, що в мене є їжа, інтернет, гаряча вода та мякий диван. Поки що є.

6. Вже організовували онлайн-івенти? Ваші думки з приводу цього мегапопулярного наразі формату?

Ні. Я роблю дійсно класні офлайнові івенти. І продовжуватиму робити (я в це вірю).

7. Якщо карантин продовжать ще на півроку, ви…

Поїду кукухою (сміється). Думаю, що цього не станеться, адже гроші скінчаться вже навіть у найрозумніших.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: