Ukrainian IT-stories: бізнес-простори Іллі Кенігштейна
Він повернувся в Україну з Ізраїлю 12 років тому із впевненістю, що у нашої країни є майбутнє та здатність створювати інновації. Ілля заснував мережу концептуальних бізнес-просторів Creative States, яка росте рекордними темпами і стрімко змінює ландшафт офісної нерухомості, й розповів JS, де шукає натхнення і як створює емоційні продукти.
„ У нашої країни великий потенціал. Так, чекає багато роботи, але українці сміливі, розумні, відкриті до інновацій. “
Ілля Кенігштейн, 47 років, засновник і CEO мережі бізнес-просторів Creative States
одружений, дочка Олівія, 5 років; бакалавр бізнес-адміністрування (BBA) Єврейського університету в Єрусалимі

Розкажіть про свій бізнес, в чому його головна перевага на ринку?

Ми створюємо бізнес-простори нового часу. Через 6-7 років навіть в Україні в таких офісах працюватимуть усі. Creative States пропонують не тільки робочі місця, а й доступ до розвиненої інфраструктури. Це комфортні переговорки (є навіть дитячі!) і скайп-руми, кухня і свій шеф-кухар, спальні капсули, happy hours для резидентів, система спеціальних пропозицій від сервісів-партнерів. Також ми можемо взяти на себе всі рутинні турботи: рекрутинг персоналу, юридичні питання, покупку офісної техніки. У нас панує дух свободи, в повітрі витають нові ідеї: ми всіляко підтримуємо колаборації та нові проекти резидентів. Атмосфера, як в Кремнієвій долині в її найкращі роки.

Як довго виношували ідею та скільки часу пішло на реалізацію, як швидко монетизувався стартап?

Вперше ідея створювати креативні офіси з класною інфраструктурою, які формують навколо себе ком’юніті, з’явилася у мене в 2014 році. Тоді в Україні не було подібних проектів. У 2016-му я запросив до проекту партнера і ми запустили бізнес. Цільовою аудиторією були зростаючі компанії. Наша пропозиція була ефективною, звільняла резидентів від рутинних проблем, давала можливість розвиватися. На ринку це швидко зрозуміли, і бізнес пішов в гору.

Наша пропозиція була ефективною, звільняла резидентів від рутинних проблем, давала можливість розвиватися. На ринку це швидко зрозуміли, і бізнес пішов в гору.

Creative States, мій нинішній проект, народився на початку січня 2019 року. Вже наприкінці березня з’явилася перша локація – в Києві, в БЦ Senator на Московській. Її ми побудували за 60 днів, перетворивши весь процес на реаліті-шоу: знімали відео і викладали на YouTube. Так ми привернули увагу до Creative States. У червні запустили другий простір мережі. Він відкрився на 29-му поверсі вежі А в БЦ Gulliver. 70% робочих місць були зайняті ще до запуску. Зараз будуємо Creative State of Arsenal. Це буде найбільша наша локація – її площа становить майже 4000 кв.м.

У чому секрет успішної реалізації, на ваш погляд?

Ми керуємо кожним простором як окремою компанією. Це у поєднанні з індивідуальним підходом у продажах і розвиненою інфраструктурою дозволяє виводити локації на самоокупність через 3-4 місяці після запуску. Повернення вкладень, за нашими прогнозами, станеться через 3,6-4 роки.

Чого не вистачає стартапам, які гинуть на рівні ідеї?

Вони не горять своїми проектами і не намагаються створити те, що дійсно потрібно людям.

За чиїми успіхами стежите у вашій галузі?

Райана Сімонетті (Ryan Simonetti), CEO і кофаундера Convene.

Хто із сучасних геніїв бізнесу вас надихає?

Все той же Райан Сімонетті, CEO і кофаундер Convene.

Три питання, які ви б йому задали?

Чому ви працюєте тільки на ринку рішень класу А? В своєму маніфесті ви говорите, що місце, в якому людина працює, дуже важливе. Де ви перебували, коли вигадали Convene? Яка з ваших «фішок» абсолютно унікальна на ринку й чому ніхто не зможе її повторити?

Ваші головні корисні звички в бізнесі і в житті? І навпаки: які особисті якості гублять бізнес-починання, на ваш погляд?

Корисна у всіх сенсах звичка – біг. Я захопився ним ще в Ізраїлі, в непростий для себе період, тож пробіжки мені допомогли. Через кілька кілометрів відчуваєш, як відкривається друге дихання, з’являються нові сили, а потім відбувається викид ендорфіну – і погляд на речі змінюється на краще. На пробіжці можна вигадати геніальну ідею або вирішити проблему, яка давно турбувала. Щодо другого: я звик довіряти людям. Одного разу ця якість мене вже підвела в бізнесі – через віру в людей я втратив компанію.

Чим мріяли займатися 5 років тому?

Як я вже говорив вище, що 5 років тому, в 2014-му, я вперше задумався про запуск сучасних бізнес-просторів, які б змінювали уявлення про офіси.

У якій сфері ще б хотіли себе спробувати?

Зараз я прийшов до того, про що давно мріяв. Захоплення можуть з’являтися і зникати, але головний проект залишиться.

Заробити великі гроші в молодому віці – чи є в цьому мінуси?

Так, в молодості не завжди знаєш, як ними розпоряджатися. Є ризик втратити все, не вміючи розподіляти витрати. Але існують і плюси: в такому віці всі ми сміливіші, більш амбіційні, а разом з грошима це може привести до ще більшого успіху.

Чи сильно змінився спосіб життя після успішного старту?

Я вже не перший рік в бізнесі, мій спосіб життя вже давно не змінювався.

За розвитком кого з колег слідкуєте?

Convene, Knotel, WeWork, IWG.

Ваш щоденний reading list, 5 треків в плейлисті та настільна книга?

Книги зараз читаю рідко, не вистачає часу. Але щоранку читаю новини і Facebook, дізнаюся, що сталося за ніч.
Мій топ треків 2019: John Digweed – все мікси серії Transitions, Hernan Cattanio – все мікси серії Resident, Bedouin – Kindisch Stories, Guy J – взагалі все, Miroslav Vrlik – Pyramid Peaks (Sylvermay’s Chill Mix), Matan Caspi & R3cycle – Amphibious, Stan Colev – Ayahuasca.

Опишіть ваш робочий графік.

Графік ненормований, багато зустрічей. Намагаюся за день відвідати обидві локації Creative States: стежу за тим, як йдуть справи, спілкуюся з командою. Зараз ще один обов’язковий пункт: проконтролювати будівництво нового Creative State of Arsenal, поспілкуватися з підрядниками, дізнатися, як просувається процес.

Скільки часу проводите у соцмережах?

Активно використовую Facebook як майданчик, де можна говорити про те, що хвилює, висловлюватися на будь-які теми, ділитися планами і знаходити однодумців. Але намагаюся там багато часу не проводити. Дуже ціную час зі своєю сім’єю, а не безцільний скролінг стрічки. Був Instagram, але я його закинув. Є Linkedin як візитівка. Інші соцмережі не вів і не веду.

Digital detox відмінно перезавантажує, дозволяє поглянути на бізнес по-новому.

Як відпочиваєте?

Їду в далекі і мальовничі краї, відключаю всі месенджери, залишаюся наодинці з природою, з собою, з дружиною і дочкою. Якраз нещодавно відпочивав у Карпатах: в горах легше дихається і думається. До цього подорожували північною Італією. Якщо немає можливості вирушити у подорож, сідаю в машину і їду на дачу, теж без зв’язку. Такий digital detox відмінно перезавантажує, дозволяє поглянути на бізнес по-новому. В самоті народжуються нові ідеї та проекти.

Чи стежите за модою? Які бренди є у вашому гардеробі?

Віддаю перевагу smart casual. Серед улюблених брендів – Abercrombie, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Hollister.

Хочете розвиватися в Україні або переїхати до іншої країни, якщо буде така можливість?

У мене був такий досвід – я поїхав до Ізраїлю в 1991 році, а остаточно повернувся до України тільки в 2007-му. І я змінився, і країна стала іншою. Зараз я хочу розвивати бізнес в Україні, тут я можу застосувати свої знання і досвід. У нашої країни великий потенціал. Так, попереду багато роботи, але українці сміливі, розумні, відкриті до інновацій. Ми вміємо швидко створювати неможливі проекти і не зупиняємося перед труднощами.

Наскільки сильною вважаєте Україну на світовому IT-ринку?

Україна поки робить перші кроки на шляху sharing economy. Але нам не вистачає довіри – радянське минуле дається взнаки. У бізнесі всі сприймають одні одних як конкурентів, а не як соратників. Це уповільнює рух уперед. Якщо говорити про технологічну складову – ми готові скласти конкуренцію світовим лідерам.

Нам не вистачає довіри – радянське минуле дається взнаки.

Що стосується офісного ринку, то тут я бачу, що люди набагато більше замислюються про комфорт робочого простору. Бізнеси, які оперують у цій сфері, пропонують вже не просто офіси, а розвинену інфраструктуру.

Головна порада починаючим підприємцям?

Не бійтеся робити помилки, не соромтеся їх та вчіться на них. Не будуйте своє майбутнє на досвіді минулого, уявляйте, яким має бути майбутнє.

У керівництві проекту не тільки ви? Якщо так – як розподіляються ролі в бізнесі між партнерами? Як уникаєте конфліктів між вами або вирішуєте їх?

Тільки я. Мій партнер у попередньому проекті відрейдерив у мене компанію, тому зараз я впевнений, що в бізнесі варто покладатися лише на себе. Якщо ж ви вважаєте, що без партнера не обійтися, завжди фіксуйте абсолютно всі домовленості.

Які плани на найближчу перспективу – рік, два, як бачите особистий розвиток і розвиток проекту?

Плани глобальні: стати беззаперечним лідером на ринку office hospitality в Україні та за її межами, продовжувати розвивати sharing economy в нашій країні. Скоро ми запустимо ще одну локацію в Києві – Creative State of Arsenal, з бізнес-с’ютами і трансформованим івент-холом. Ведемо переговори щодо відкриття Creative States в інших містах-мільйонниках. До речі, навесні 2020-го запускаємо Creative State of  Dnipro. Надалі плануємо експансію в інші країни.

Яку криптовалюту вибираєте, що взагалі думаєте про цей ринок?

Наразі криптовалюта лише починає розвиток, говорити про її перспективи поки зарано. Але можу сказати, що це дуже надихає. Наприклад, спостерігати, як Facebook, гігантська високотехнологічна корпорація, створює власну глобальну фінансову інфраструктуру з власною валютою Libra, яка надасть нові можливості мільярдам людей по всьому світу.

Чи інвестуєте ви кошти ще кудись, крім власного бізнесу? Або куди вважаєте за доцільне інвестувати?

Я інвестую в знання і подорожі. У свою сім’ю і в майбутнє своєї дочки. У всіх сенсах. Решта – марна трата грошей.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: