Підтримую лікарів
Ukrainian IT-stories: унікальна технологія заміни обличчя від RefaceAI
Із перших уст СЕО Романа Могильного та інвестора проєкту Сергія Токарева.

RefaceAI — український стартап, який здобув популярність завдяки програмам Doublicat і Reflect. Doublicat дозволяє перенести ваше обличчя на гіфку, замінивши обличчя персонажів фільмів або серіалів. Про програму вже встигли написали Forbes, Mashable і TheVerge. Наразі у додатка понад 1 мільйон користувачів. Між іншим Reflect — веб-сервіс та мобільний додаток для створення якісного face swap на зображеннях лише у кілька кліків. Інструмент активно підхопило reddit-ком’юніті, а одну зі створених за допомогою сервісу світлин опублікував у себе у Твіттері Ілон Маск. Вирішили не відставати від Ілона й особисто розпитали засновників проєкту — СЕО Романа Могильного та інвестора Сергія Токарева, — про їхню унікальну технологію, її можливості та перспективи.

Роман Могильний, CEO RefaceAI

 

На ринку з’являється дедалі більше додатків, які застосовують технології із заміни обличчя (face-swapping technology). Розкажіть, чим ваш додаток відрізняється від аналогів та в чому головна перевагу вашого проєкту на ринку?

Почнемо з того, що у нас у нас не один додаток, а є кілька продуктів, які базуються на одній технології заміни облич. Технологія, як і компанія, має назву RefaceAI. В основі нашої технології метод машинного навчання GAN (Generative Adversary Nets), машинне навчання — це те, що зараз називають штучним інтелектом.

Тому казати про переваги варто в розрізі технології. Існують технології, що роблять заміну облич або ж Face Swap. Зазвичай вони дуже поганої якості. А ті, що гарної якості (наприклад, ви могли бачити з Обамою), дуже складні у виробництві. На виробництво одного такого відео йдуть дні роботи. Якщо коротко, то технологія міняє одне конкретне обличчя на інше, і тільки з цими обличчями це можливо, оскільки нейронні мережі учать спеціально під них. Тобто з іншими обличчями цей маневр вже не спрацює. Ба більше, для такого підходу потрібні тисячі фото, знання машинного навчання і обробки відео, а також понад тиждень часу і потужна техніка.

RefaceAI працює так, що з нашими додатками ви можете міняти будь-які обличчя, а не тільки якісь конкретні, які заздалегідь задані програмою. Нам не потрібні тисячі фото користувача — досить однієї фотографії людини, щоб вставити його обличчя у будь-яке відео або гіфку.

Також наша технологія краще працює при поворотах обличчя, незалежно від кольору, світла тощо.

За цим принципом працює й наш додаток Doublicat — користувач вибирає будь-яку гіфку, бере одне фото і натисканням однієї кнопки отримує якісний своп. Doublicat ми офіційно запустили на початку року. Реліз наробив багато галасу, адже вперше заміна облич на гіфках стала такою доступною і такої високої якості.

Doublicat еволюціонував з Reflect — іншого нашого додатка, але вже для заміни облич на фото. Зараз ми працюємо над Reface Studio, який плануємо використати для розвитку бізнес-напряму. Наша технологія також працює по API, тобто її легко можна додати у свій додаток або на сайт.

У нас є кейси співпраці з брендами, фотостоками, кіноіндустрією, над чим ми активно працюватимемо й надалі.

Як довго ви виношували ідею і скільки часу пішло на реалізацію?

Створювати технологію із заміни облич ми почали у 2017 році, до цього працювали з машинним навчанням і штучним інтелектом в інших напрямах. Менше ніж через рік ми запустили свій перший додаток для заміни облич Reflect і відразу почали удосконалити технологію для роботи з відео. Вже в 2019-му в нас був готовий Doublicat, а зараз є нова модель технології для роботи з відео.

Ми намагаємося не просто думати над ідеями, а пробувати і тестувати: спілкуємося з аудиторією, партнерами, клієнтами — словом, ніколи не стоїмо на місці.

Скiльки наразі у вас користувачів та в яких країнах застосунок користується найбільшою популярністю?

У Doublicat на даний момент 1 мільйон завантажень, найбільша аудиторія в США, Франції, Україні, Індії, Бразилії, Великобританії та Іспанії.

Як розподіляються ролі у вашому бізнесі між партнерами? Як уникаєте конфліктів між вами або як вирішуєте їх?

У кожного є своя зона відповідальності. Наш СTO Олесь Петрів відповідальний за технічну частину, Ярослав Бойко (СОО) — за операційні моменти, Діма Швець (СВО) відповідає за розвиток бізнесу, Ваня Алцибєєв (СРО) — за продукти і продуктову команду, а я — за рух усіх складових і подальший вектор цього руху.

Конфліктів у нас не виникає, оскільки важливі рішення ми приймаємо разом, а робочий процес у кожного свій і команда теж своя.

Скільки людей працює в компанії? У чому, на ваш погляд, «суперсила» вашої команди?

Наразі в команді RefaceAI 40 людей. Наша суперсила в тому, що ми зібрали дружну команду, що складається з неймовірних людей, з сімейною атмосферою, в якій суперсили кожного працюють на спільний результат.

Команда RefaceAI: Дмитро Швець, Кирило Сигида, Іван Алцибєєв, Назар Шматко, Олесь Петрів, Ярослав Бойко, Денис Дмитренко, Роман Могильний

 

За чиїми успіхами стежите у вашій галузі, хто вас надихає? 

Пітер Тіль. І тут зрозуміло, чому, адже це один з найкрутіших IT-бізнесменів сучасності. Мені імпонує його підхід до бізнесу та світогляд загалом. Якщо говорити про натхнення з інших сфер, то це Майкл Джордан. Будучи крутим спортсменом (а таких було багато до і після нього), він зміг побудувати свою бізнес-імперію, монетизувати власне ім’я та купити NBA- команду.

Плани на найближчу перспективу, як бачите розвиток проекту?

Зараз ми допрацьовуємо RefaceStudio — веб-додаток для заміни облич на відео, орієнтований на рекламні агентства, бренди, відеопродакшени і кріейторів у соціальних мережах та YouTube. Сервіс буде доступний за підпискою і допомагатиме створювати більш креативний контент без великих витрат на продакшн. Якщо говорити про Doublicat, то ми постійно щось додаємо і пропонуємо користувачам оновлення, зараз ще рухаємося у бік розвитку B2B — працюємо над тим, що ми можемо запропонувати бізнесу. Це може бути брендований контент і кастомізовані креативні механіки, розроблені під конкретний бренд. Якщо ж говорити глобально, то плани у нас нескінченні. Враховуючи те, що ми займаємося складними технологіями, які наразі мало доступні користувачам, ми прагнемо до їхнього спрощення і наближення до життя кожного.

Надалі ми плануємо створювати нові технології, які в результаті будуть зібрані на одній платформі й дозволятимуть вивести спілкування між людьми на новий рівень, своєрідний TikTok 2.0.

Якщо зараз ми почали із заміни облич, то потім замінити можна буде геть усе.

 

Опишіть ваш робочий графік.

Мій графік зараз такий: я прокидаюся — і я вже в офісі. В умовах карантину складно зберігати так званий work/life balance.

У звичайний час я в робочому режимі з 9 ранку і до останнього.

Коли займаєшся стартапом, є певна свобода, але водночас ти завжди у більш-менш робочому режимі, адже багато що швидко міняється, розвивається, тож треба бути завжди на зв’язку з командою і зовнішнім світом.

Як відпочиваєте?

Допомагає спорт, читання, а щоб зовсім перемкнутися — граю в PS4. Також намагаюся якнайчастіше бачитися з друзями, хоча останнім часом це стало складніше. Причому справа тут не в карантині, а в обсязі роботи, який тільки росте. Дуже вдячний друзям за те, що вони завжди мене розуміють і продовжують підтримувати.

Назвіть топ книжок/лекцій/фільмів, які вплинули на ваш світогляд.

«Атлант розправив плечі» Айн Ренд: попри те, що загалом все дещо перебільшено, у книзі є багато здорових ідей, тож є чому повчитися. За цією ж логікою «Джерело» тієї самої авторки. «Від нуля до одиниці» Пітера Тіля — хороша настанова для бізнесменів. Ще в юному віці прочитав «Кар’єра менеджера» Лі Якоккі – цікаво було дізнатися зсередини, як створювали Mustang, а потім виводили Chrysler з кризи. Завдяки цій книзі зрозумів, що бізнес – це завжди виклик, який потрібно прийняти.

З фільмів можу виділити «Пірати Кремнієвої долини» і «Соціальна мережа», де дуже чесно і відкрито показано становлення сильних світу цього.

Також рекомендую курс «Як створити стартап», який читали у Стенфордському університеті, зараз його можна знайти на Prometheus з українськими субтитрами.

Сергій Токарев, інвестор RefaceAI

 

 Розкажіть про проект у цифрах: скільки вклали, заробили і плануєте заробити?

RefaceAI знаходиться на етапі стрімкого розвитку. Інформація про розмір інвестицій зараз не розголошується. Щодо самого додатка Doublicat, то ідея заробітку безпосередньо на ньому вторинна. Звісно, у нього є реклама, існує pro- версія, яка дозволяє відключити цю рекламу, підвантажувати в додаток власні гіфки, збільшувати кількість облич для роботи.

Але насправді Doublicat – це презентація, демонстрація широкій публіці й потенційним клієнтам технології машинного навчання, яку розробила команда RefaceAI.

І ось тут відкриваються справжні перспективи, зокрема, робота з відео, використання технології в кіно, рекламі, комп’ютерних іграх і у безлічі інших напрямків. Приклади вже існують: функція «кіноселфі» в додатку Multiplex, колаборація з Artificial Talent тощо. І з кожним днем цих прикладів стає більше.

Сьогодні RefaceAI відомий двома застосунками – Reflect, що обробляє фото та Doublicat, що обробляє гіфки. Що буде далі?

Опитування користувачів показують, що всі жадають отримати аналогічний додаток, який замінюватиме обличчя на відео. І дійсно, зараз команда активно працює над цим питанням. Це логічне продовження, розвиток технології та найбільш перспективний напрямок для її монетизації. Чи з’явиться цей додаток в AppStore і Google Play? Поки збережемо інтригу.

Як вважаєте, чого не вистачає стартапам, які гинуть на рівні ідеї?

Насамперед таким стартапам бракує системного мислення і довгострокового планування. У сьогоднішніх реаліях самої ідеї не достатньо. Пройшли й ті часи, коли було досить хорошого готового продукту. Ринок перенасичений.

Сьогодні «злітають» проєкти сильних команд, в яких, окрім ідеї і технічних фахівців, є фінансисти, маркетологи, піарники, і кожен відповідає за свій напрямок.

І ось коли вони спільно вибудовують детальний план створення і розвитку проєкту, самостійно ставлять собі чіткі KPI, які моніторить уся команда, тоді у стартапа з’являються шанси на успіх.

Наскільки сильною вважаєте Україну на світовому IT-ринку та інших новітніх сферах? 

Україна має серйозний потенціал стати одним з ключових IT-хабів Європи. Тут живуть одні з найкращих світових IT- фахівців, яких намагаються схантити навіть гіганти Кремнієвої долини. Тут дуже високий рівень STEM-освіти. Тобто у той час, коли у всьому світі тренд на технологічні професії тільки набирає обертів, тут це вже працює. Ще один плюс виникає з аутсорсингової сфери. Коли перед великими корпораціями стоїть дилема: переплатити в США або отримати низькоякісний продукт з Африки, вони вибирають середній варіант і звертаються до фахівців з України.

Якість продуктів тут значно вища, ніж в країнах, що розвиваються, а вартість роботи в рази нижча, ніж в Штатах.

Ну й наостанок  – потенціал України тільки розкривається. Українське IT-середовище наповнене ентузіазмом і новими ідеями, а головне, бажанням втілювати проєкти у життя.

Та незважаючи на це, в останні роки багато компаній йдуть на повні релокейти до інших регіонів. Зокрема, на Кіпр, де податкова система значно полегшує життя компаніям, що працюють з інтелектуальною власністю. Чи не розглядають такий шлях ваші проєкти?

Дійсно, на ринку сьогодні досить подібних прецедентів. Я сам є партнером Кіпрського IT- форуму і бачу, як багато українських компаній з’являється в Лімассолі. Але я сподіваюся, що для України це явище тимчасове. Тут теж все розвивається: і технології, і ринок, і законодавство.

Вважаю, що вже у найближчому майбутньому Україна наслідуватиме приклад провідних IT-країн і організує можливості для розвитку галузі, які дозволять говорити не лише про збереження і збільшення власного потенціалу, але й про релокейти до України з інших країн.

Можливо, навіть з Кіпру. Я вірю, що спільними зусиллями це майбутнє настане дуже скоро.

З якими проектами крім RefaceAI ви працюєте?

Цих проєктів досить багато. Але останнім часом найцікавішими напрямами для мене стали відеотехнології. Окрім RefaceAI, у цій сфері варто відмітити компанію Zorachka. У списку її досягнень власна відеоплатформа, система відеобезпеки і домашні камери відеоспостереження.

Найближчим часом компанія готує великий реліз нового продукту, який може зробити революцію у сфері відеотехнологій.

Також мене дуже цікавить розвиток IT-індустрії в Україні і пошук перспективних стартапів, які мають потенціал зайняти лідируючі позиції у своїй ніші. А таких, повірте, чимало. Зовсім нещодавно я був членом журі на хакатоні HackCorona in Ukraine. Багато представлених проєктів гідні бути реалізованими, отримати визнання і стати комерційно успішними. Ба більше, деякі з них відкривають нові, досі порожні ніші.

Куди вважаєте доцільним інвестувати зараз, коли світова економіка переживає кризу, а суспільство знаходиться під тиском пандемії та її наслідків?

Це складне запитання, що включає сотні чинників. Завжди необхідно детально проаналізувати проєкт, з яким ти як інвестор збираєшся працювати. Визначити його загальні перспективи. А потім вже вирішувати, які цілі ти переслідуєш, які терміни і засоби маєш у розпорядженні. Адже все у світі міняється. Кризи та епідемії закінчуються, а їм на зміну приходять нові виклики. Тому в довгостроковій перспективі можна розглядати все, що має потенціал.

Щодо короткострокової вигоди, то можу сказати з власного досвіду спілкування з початківцями-стартаперами: хто навмисно переслідує мету «потрапити на хвилю» й отримати вигоду в моменті, той зазвичай прогорає.

Які види відпочинку вам близькі? Як часто намагаєтесь перемкнутися на відпочинок?

Моя пристрасть – відкриття усього нового та пізнання себе. У цьому дуже допомагають подорожі та друзі, які готові підтримати найнеймовірнішу ідею. Кілька років тому ми вирішили відтворити всесвіт Mad Max. Підготували спеціальні монструозні машини і відправилися на ралі в пустелю Гобі. Кілометри відкритого простору, вітер і пил в обличчя. Заходи і світанки в пустелі. Зараз думаємо про те, щоб повторити, але вже у Болівії. Взимку їздив до Перу на Аяуаска. Підготовку я почав заздалегідь ще в Києві, але не можу сказати, що перший досвід виправдав очікування.

Ще я дуже люблю Burning Man і ту атмосферу, яка там панує. Це саме та утопія, до якої в душі прагне уся сфера IT.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: