В гостях у Санти: фінські канікули Сергія та Сніжани Бабкіних
Зимова казка для всієї родини із перших вуст зоряної пари.
Ц

е була наша перша в житті зимова поїздка на гірськолижний курорт! На лижі ми стали тільки минулої зими – і всі одночасно: Веселина, Артур, Снєжка і я. Фінляндію ми обрали тому, що захотілося зустріти Новий Рік якось інакше. Лапландія – це казка для дітей: Санта-Клаус, його село з оленями, хаскі. Також ми мали надію побачити північне сяйво, там це цілком можливо і трапляється. Ми залишилися в повному захваті від наших зимових канікул!

Транспорт:
Летіти в Леві, що на півночі Фінляндії, 3 години з Києва, а від аеропорту до готелю – буквально 15 хвилин! Леві – це невеличке містечко, збудоване під горою для туристів, які приїзжають туди кататися. 2 найбільших курортів Фінляндії – Леві та Рованьємі. Коли ми обирали між ними, то дізналися, що в Рованьємі рівніші траси, а також це центр, де розташована головна резиденція Санта-Клауса, а значить, там дуже багато людей. Це шумне та дуже популярне місце, а ми завжди вибираємо більш усамітнені локації, віддалені від центру та дискотек. Любимо, щоб було тихо й затишно, тому вирішили їхати до Леві.

Про Санту:
Є 2 варіанти поїздки до Санта-Клаусу: Санта в Рованьємі, до якого всі їдуть цілеспрямовано, і Санта в маленькому будиночку неподалік Леві. Ми прислухалися до друзів і вибрали не попсового Санту з величезними чергами в центрі, а поїхали до лісу, де нас зустрів олень Рудольф та ельфи, а потім вийшов і сам Санта та запросив до себе в будиночок.

Ми б рекомендували їхати до Санти в Леві!

Там ми провели щонайменше годину: багато розмовляли англійською, хоча з ним поруч була місіс Клаус, яка допомагала перекладати на російську. Діти і посиділи з ним, і потанцювали, і випили смачного фруктового чаю з печивом. Тож ми б рекомендували їхати до Санти в Леві! Інші наші друзі в той же день їздили в Рованьємі і не були так задоволені, як ми, адже туди довше їхати, довго стояти в черзі, а діти навіть не насолодилися розмовою з дідусем. Ось така наша порада тим, хто хоче потрапити в гості до Санта-Клауса.

Про їжу:
Їжа в Фінляндії дуже своєрідна. За тиждень там ми щиро скучили за нашою їжею, адже їхні страви специфічні. Так, риби у них багато, але вони готують її з додаванням різноманітних дивних соусах, що робить смак незвичним. Але перед від’їздом ми завітали до місцевого супермаркету та взяли з собою багато червоної риби. Вона дійсно смачна, адже засолюється зовсім по-іншому, не так, як у нас. Національна їжа теж незвичайна: лососеві та крабові супи, наприклад.

За тиждень там ми щиро скучили за нашою їжею, адже їхні страви специфічні.

А ще у них є фішка: картоплю варять виключно у мундирі та не чистять шкірку, тож вона залишається і в супі, і в гарнірі, і навіть в салаті – до цього також потрібно бути готовим. Але картопля-фрі – фантастична, нам дуже сподобалася. А ще ми були у захваті від простого й цікавого блюда. Сніжана сказала, що приїде до Харкова й обов’язково приготує його – це перекручені варені яйця з трохи підталим вершковим маслом! Все це кладуть на тарілочку і відправляють до холодильника – виходить дуже смачна «намазка». Єдиний новий та шалено смачний рецепт з Фінляндії!

Про одяг:
Вдягатися треба тепліше, адже, якщо на градуснику -3, то це далеко не наші -3. Загалом же температура -10, а в лісі, коли ми їздили до Санти, було навіть -19. Ми брали з собою лижні костюми та термобілизну – цього вистачить! Ну і ще трохи красивого одягу для святкової новорічної вечері. Також важливо закривати обличчя балаклавою – незамінна річ в Лапландії. Якщо ж ви вирушаєте на екскурсію до лісу, одягайте на себе все й одразу (посміхається). Ввечері температура падає ще більше і піднімається північний вітер. Суворі погоді умови (сміється).

Про особливості поїздки:
Ти прокидаєшся – темно, засинаєш – темно, у них 200 днів на рік триває зима, решта 156 – весна, літо та осінь. Захід і світанок дуже близько один до одного: сонечко буквально піднялося із-за обрію та майже відразу заходить. Починається світловий день о 11:30 та закінчується о 15:30. Постійно хочеться спати, тому спали ми неприпустимо довго, адже за цілий день з лижами втомлювалися серйозно. Наш готель знаходився на горі (Levi Panorama), тому у нас був прекрасний вид! А ще ми залишали спорядження для катання у себе в готелі, щоб після сніданку не спускатися за ним вниз.

Починали ми з найменшою гірки, а в процесі вирішили спробувати більш складні й буквально за декілька днів всі разом спускалися з найстрашнішої, як нам здавалося, гори! Останні 2 дні ми спокійно каталися, і діти їздили неймовірно! Але, якщо ви хочете стати на лижі, це краще робити в Україні. В першу чергу, через ціни, оскільки заняття з інструктором в Фінляндії коштують дуже дорого. Тому у нас потрібно вчитися, а у них – кататися!

Про екскурсії:
Нас також вразила поїздка до крижаного палацу. Їх є 2: перший – за мотивами казки Frozen, а другий – крижаний палац-готель, який щороку змінює тематику. Цього року все було присвячено «Грі Престолів». Це було незабутньо: ми сиділи на великих крижаних стільцях, їли з крижаних столів. Фігури з льоду дуже гарні – просто не віриш очам!

А ще в глухому лісі можна зустріти справжніх сибірських хаскі. Вони – робочі собаки, возять сані. Насправді, вони непримітні та невеликі, а ще температура повітря -5 для них не дуже комфортна – їм краще, коли -15-20. Навіть коротка поїдка з ними на санях виявилася захоплюючою. Там нам також показали «собакововка» – 90% вовка та 10% собаки. А ще ми вперше в житті побачили песця.

Поки що ми віддані порами року: якщо зима – то у нас має бути справжня зима! Канікули в Фінляндії – це кайф! Ти не просто лежиш – ти катаєшся, дихаєш, мерзнеш, бродиш, топчеш сніг. І краса просто приголомшлива! Небо, простори, дерева, обліплені снігом, незрозумілі снігові рослини – просто неймовірний клімат. Перебуваючи там, ти відчуваєш красу зими. Багато людей не люблять зиму, тому що у нас вона рідко буває повноцінної, класної, без слякоті та бруду. А там сніг – це сніг: він білий, сухий, хрусткий. Всім радимо відвідати Фінляндію взимку!

Перебуваючи там, ти відчуваєш красу зими.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: