VICENZAORO January 2023: найактуальніші тенденції ювелірного мистецтва очима експерта
Ірина Омельченко — ювелірна експертка, стилістка і гемологиня, сертифікована інститутом HRD Antwerp (Бельгія), SSEF та Gubelin (Швейцарія).
В

ивчаючи ювелірний світ понад 15 років і відвідуючи найбільші ювелірні виставки, рік у рік я переконуюся, що італійське ювелірне мистецтво є одним із найкращих у світі. І це не просто слова, а результат сукупності факторів, що складалися сотні років. Саме в Італії знання і навички передаються від батька сину, саме тут ремесло перетворилося на мистецтво і набуло того найвищого рівня, досягти якого, як і раніше, можуть лише італійські майстри, які знову і знову перевершують самих себе. І виставка VICENZAORO JANUARY 2023, яку ми з командою Il Cammeo за традицією відвідали, тому чергове підтвердження.

Протягом століть саме в Італії створювали та працювали школи дизайну та ювелірного мистецтва. Тут, як правило, виробництво прикрас не поставлено на потік, як це відбувається у брендів, що належать конгломератам (Cartier, Van Cleef & Arpels та ін), а, як і раніше, віддають перевагу ручній роботі.

Тож саме в Італії у місті Віченца найкращі ювелірні бренди презентують свої нові колекції, які визначають тренди майбутнього року. Варто зазначити, що виставка VICENZAORO JANUARY 2023 стала однією з найуспішніших за всю 70-річну історію заходу, адже на ній були присутні понад 1300 експонентів із 36 країн світу. А це дозволяє говорити в деталях про перспективи та розвиток ювелірного мистецтва Італії.

Високі технології та ювелірне мистецтво

Кожна італійська компанія з особливим трепетом працює над створенням нових колекцій до кожної виставки, відстежуючи тренди та одночасно задаючи їх на ринку. І сьогодні, коли інновації та високі технології торкнулися усіх сфер нашого життя, ювелірне мистецтво представляє світові свою відповідь на цей глобальний тренд.

Так, наприклад, ювелірний бренд Mattia Cielo, відомий застосуванням титану, рухливих та гнучких елементів у своїх прикрасах, вразив оновленою колекцією Rugiada. Знаменитий стиль прикрас і застосування високих технологій у їхньому виготовленні тепер вміло комбінують із трендовими багетними діамантами. У колекції представлені чокери, сережки-hoops, браслети та каблучки-пружини, які виглядають ще більш виразно, стильно, статусно, ніж раніше, з використанням діамантів класичної круглої форми огранки.

Mattia Cielo

Ювелірний бренд Roberto Coin представив на виставці колекцію Princess Flowers у новій інтерпретації із використанням титану неймовірних відтінків: блакитний, синій, зелений, рожевий. Цей високотехнологічний матеріал дозволяє прикрасам мати більші розміри і вражаючі об’єми і, крім того, вироби отримують фантастичні барви.

Roberto Coin

Ще один ювелірний бренд, відомий використанням високих технологій, — Chimento. Варто відзначити колекції, як-от Stretch, де браслети еластичні та створені з безлічі мініатюрних частинок; Armillas та Armillas Acqua, які вражають тонким опрацюванням поверхні золота; Forever Unico, відома використанням запатентованої технології Size-Fit, що дозволяє каблучкам змінювати розмір. Нова колекція Chimento під назвою X-Tend — це данина одному з головних трендів — ланцюгам. Завдяки застосуванню технологій, як-от мікросплав та електроформінг, дорогоцінні ланцюги колекції поєднують у собі масивність (як тренд), але при цьому залишаються легкими у своїй вазі та досить комфортними, щоб носити їх щодня.

Chimento

Chimento

Діаманти назавжди

COVID–19 та повномасштабна війна в Україні завдали незворотних наслідків на ринку коштовних каменів. Адже камені високої якості і без того були рідкісним скарбом на ринку, оскільки обсяги їхнього видобутку постійно знижувалися. Тепер причина того, що попит на ринку перевищує пропозицію, пояснюють, з одного боку, тим, що процес видобутку за останні 3 роки постраждав від перерв у діяльності компаній через COVID, а з іншого — тим, що у квітні 2022 року були введені санкції щодо російської компанії «АЛРОСА», яка контролювала 30 % ринку видобутку діамантів.

Якщо ж говорити не про пропозицію, а про попит, у всі часи кризи та військові конфлікти мотивували людей купувати прикраси, а саме інвестувати кошти у найстабільніший та найміцніший еквівалент – діаманти, рубіни, сапфіри, смарагди. Крім того, подібні ситуації впливають на свідомість клієнтів та їхні уподобання. Так, сьогодні і зріле, і молоде покоління обирають саме прикраси з діамантами, тобто віддають перевагу вічним цінностям.

Leo Pizzo

Говорячи більш точно про уподобання у виборі діамантів, то це камені фантазійних форм огранки. Саме тому найкращі ювелірні доми представили на виставці у Віченці найкрасивіші колекції прикрас із діамантами. Особливої ​​уваги варта колекція коштовностей з діамантами різних форм огранки (pear, marquise, baguette), яку представив ювелірний дім Leo Pizzo.

Але при цьому покоління міленіуму переглянуло свій погляд на вічну класику. Так, вони знову обирають теніс-кольє, але воліють носити його не з вечірньою сукнею, як це було колись, а щодня із футболкою та джинсами, светром чи лаконічним топом. Вони обирають теніс-браслети, але не тільки з діамантами круглої форми огранки, а з діамантами багетної форми або форми emerald. І, звичайно ж, свою популярність зберігають каблучки-eternity з діамантами як круглої, так і фантазійних форм огранки. І якщо представники зрілого покоління носили такі каблучки у якості обручок, то сьогодні ми можемо бачити тренд носити такі каблучки на вказівному або великому пальці, підкреслюючи свій стиль.

Головні ювелірні тренди–2023

Нехай на виставці VICENZAORO представили далеко не всі італійські бренди, адже багато із них самостійно проводять закриті презентації нових колекцій, можна все ж таки виділити наступні ключові тренди:

  • Фантазійні форми огранки діамантів вийшли вперед. Діамант круглої форми огранки є класикою та ідеалом, але покоління міленіуму обирає форми pear, marquise, emerald, baguette. На американському ринку, наприклад, цього року особливим попитом почали користуватися діаманти форми огранки marquise.
  • Діамантові чокери у різних варіантах (рухливі та жорсткі, витончені та об’ємні) на піку популярності.
  • Браслети, як і раніше, залишаються актуальними: діамантові теніс-браслети, браслети-пружини, жорсткі та широкі cuff-браслети, еластичні браслети-резинки… Носити браслети рекомендують поєднуючи 3–4 одночасно на одному зап’ясті, проявляючи власну фантазію та смак.
  • Ланцюги: кольє, браслети, сережки та каблучки у формі ланцюгів не втрачають свою актуальность, адже цей стиль у прикрасах ідеально поєднується сьогодні з трендовими предметами в одязі.
  • Кулони «спускаються» вниз, але лише візуально: мода на більші за розміром кулони змінює їхнє розташування на тілі, тому підвіси стають довшими, а кулони розташовуються нижче.
  • Багатошаровість: рекомендовано одночасно носити 2–3 підвіси з кулонами різної довжини.
  • Прикраси із жовтого золота поступово витісняють прикраси із білого золота. Жовте золото сьогодні набуває все більшої популярності не тільки в Америці, але вже й у Європі.

Marco Bicego

Тенденції на виставці VICENZAORO JANUARY 2023 говорять про те, що все більше компаній та клієнтів з усього світу купують прикраси, які виконують свою справжню місію — прикрашати. Такі коштовності тепер все частіше приходять на зміну luxury-аксесуарам, нав’язаним великими конгломератами, які називають прикрасами не витвори ювелірного мистецтва, а біжутерію, створену нехай і із золота, але на конвеєрі й у нескінченній кількості. Світ же пішов іншою дорогою, і сьогодні у пріоритеті прагнення наголосити на індивідуальності, а не приналежності до того чи іншого гучного імені бренду.

Roberto Coin

Можу сказати із упевненістю, що саме Італія має неперевершений потенціал: унікальний ювелірний дизайн, тонкий смак у маркетингу та найвищу якість ювелірної продукції у світі. Ось чому немає сьогодні рівних італійським ювелірним майстрам. І саме тому прикраси made in Italy прославились усюди — від Європи до Азії та Америки!

Leo Pizzo

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: