Як діяти, коли на горизонті срач: ексклюзивна пам’ятка від JS та фахівчині Анни Чаплигіної
Зберігайте та користуйтеся, адже знадобиться ще не раз.

Анна Чаплигіна, фахівчиня з етикету та моделювання поведінки

Суперечкам у мережі немає ні кінця, ні краю. Ба більше, вони вже повноцінно переросли у статус «срачів». Є ситуації, коли ви стовідсотково не бажаєте долучатися до «палких обговорень», а інколи (будьмо відвертими) руки так і сверблять, щоб написати коментар, який «увійде в історію». Звісно, ми чинимо, як вважаємо за потрібне. Проте пам’ятайте, що той самий коментар може покласти край вашому доброму імені.

Тож долучатися чи ні? JS та фахівчиня з етикету й моделювання поведінки Анна Чаплигіна створили спеціальну пам’ятку з покроковим алгоритмом дій. Зберігайте та користуйтеся.

Для кого пам’ятка буде корисною?

Насамперед ця пам’ятка з техніки безпеки у просторі уваги допоможе тим, хто привертає до себе підвищений інтерес в мережі й медійному середовищі та має певний ресурс, тобто репутацію, вибудований образ, особистий бренд, гроші, зв’язки, здоров’я. Якщо для вас важливо не втратити це, а тим більше зберегти та примножити, то пам’ятка допоможе не витрачати свої сили (час та емоції) на непотрібні та неефективні суперечки, які часто переростають у срач.

А срач — це окреме поняття, що передбачає суперечку з елементами бруду.

Якщо ви займаєтеся комунікаціями в будь-якому вигляді (працюєте у сфері PR, вибудовуєте особистий бренд, з’являєтеся в цифровому просторі), вам доведеться захищати своє ім’я. Бо не вийде тихенько влізти у бруд і залишитися чистими.

Адже все, що можна заскринити, буде заскринено та використано проти вас.

Якщо вам не шкода свого доброго імені, репутації, грошей і зв’язків, робіть що завгодно. Однак чим вище підіймається людина, чим більше на ній відповідальності, тим обережніше їй потрібно поводитися в будь-якому публічному прояві.

Від чого може захистити дотримання порад із пам’ятки?

Ви можете детальніше розібратися в цьому питанні, прослухавши лекцію «Агресія в мережі: коли та як реагувати». Але на щодень буде корисна саме пам’ятка: у ній є чіткий покроковий алгоритм на випадок, якщо у вас немає можливості вчитуватися та вслуховуватися, однак потрібно швидко зрозуміти, як діяти.

Дотримання пам’ятки дозволить не потрапити до пасток, у які вас можуть затягнути навіть через вдалі провокації. Якщо ви заплямуєте себе, потрібно буде звертатися до кризового менеджера, який почне виплутувати вас із ситуації.

Щоб не рити собі яму, відійдіть від лопати. Та не лізьте в бійку й перекидання брудом.

Якщо не дотримуватися цієї пам’ятки, які будуть наслідки? 

Ви можете втрапити в халепу, яка нестиме репутаційні ризики, може зробити ваш публічний образ токсичним. Через це ви опинитеся в центрі скандалу, і з вами можуть розірвати ділові зв’язки.

Неконтрольована емоційність — це розкіш для людей, від яких нічого не залежить.

Якщо будуєте свій бренд або ви є частиною компанії, де можете дозволити собі мінімум особистісного прояву, треба зважати на кожне слово. Якщо ви людина, яка реально привертає до себе увагу, таких викликів буде невимовно більше. У вас не буде часу розбиратися в кожній окремій ситуації.

Тому людям, які мають вплив у медійному просторі, потрібні протоколи та пам'ятки, як швидко вибиратися з критичних ситуацій, ще краще — як їх не створювати.


Повноцінна лекція «Агресія в мережі: коли та як реагувати» є на особистому сайті Анни Чаплигіної

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: