Нова ера споживання предметів розкоші після COVID-19
Топ-3 тренди посткарантинного світу в контексті люкс-сегмента.

Звідусіль лунає, що світ остаточно змінився. Частково це правда, однак світ стрімко змінювався і до пандемії, тож наша задача — якнайшвидше адаптуватися до нових реалій. Розпитали співзасновницю бренда One2Three Jewelry Анастасію Яворську про тренди у споживанні предметів розкоші загалом та ювелірних прикрас зокрема.

Незважаючи на те, що пандемія COVID-19, яка трапилася з нами за останні півроку, майже не залишила шансів багатьом галузям, а продаж предметів розкоші скоротився за цей час на чверть у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Згідно з даними Bain & Company, є кілька тенденцій, враховуючи які багато брендів мають шанси на «одужання». Ось трійка головних трендів в споживанні, на які варто звернути увагу.

Перший пацієнт

 

Першим у війні з «короною» впав Китай і він же першим почав одужувати. Зараз можна сказати, що китайський ринок знаходиться на шляху до відновлення. На початку 2020 року в Піднебесній почався значний спад предметів розкоші і ювелірних виробів.

Майже кожному бренду класу люкс довелося тимчасово закрити або скоротити години роботи своїх магазинів. Це призвело до двозначного скорочення продажів, якщо рахувати річні обороти компаній. Як вважають у Bain & Company (міжнародна консалтингова компанія, яка спеціалізується на стратегічному консалтингу з 1973 року) ринок розкоші в Китаї почав відновлюватися швидше, ніж це очікувалося, і це не може не радувати великі ювелірні Дома, адже саме Китай є їхнім ключовим ринком.

35% клієнтів світового ринку предметів розкоші і ювелірних виробів у 2019 році були китайцями, саме вони і забезпечили 90% росту світового ринку.

У лютому відсутність китайських туристів відчули у Louis Vuitton, зокрема, в універмазі Galeries Lafayette в центрі Парижа. Також різко впали продажі в магазинах безмитної торгівлі та деяких інших, де 80% клієнтів складають китайці. Також не варто забувати про те, що поки що мешканці Піднебесної не мають можливості вишиковуватися в паризький Louis Vuitton або Cartier стрункими рядами і всі покупки роблять у себе на батьківщині. Перші фото зі стабільно довгими чергами вже облетіли всі ЗМІ.

Всі в мережу

 

Зростання онлайн-покупок — тема не нова, але те, як споживачі робили онлайн-покупки під час пандемії, може закріпитися в звичках. Дедалі більше споживачів дізнаються про нові онлайн-магазини і сервіси, тож попит на ці опції буде рости. Тут є й мінус — у зв’язку із збільшенням обсягів покупок онлайн може затягнуться час доставки, адже поштові служби можуть не справлятися з новим потоком посилок.

Фахівці Bain & Company радять керівництву люксових брендів і виробникам ювелірних виробів вкладати якомога більше в онлайн-продажу і маркетинг.

Також у звіті йдеться, що бренди повинні будуть використовувати всю свою винахідливість і внести корективи у цінову політику, якщо хочуть вижити, оскільки спостерігається зниження купівельної спроможності багатьох клієнтів середнього класу.

Етика і sustainable

 

В останні роки словосполучення «сталий розвиток» став модним в сфері роздрібної торгівлі, і деякі бренди дійсно слідували філософії sustainable jewelry. Однак тема сталого розвитку для багатьох так і залишилася лише хорошим рекламним ходом, не більше.

І саме «корона» зробила так, щоб виробники дійсно замислилися про повний життєвий цикл свого продукту, а також про перевиробництво.

Дедалі більше брендів зараз переходять на перероблене золото і дорогоцінні камені. І якщо це робиться не з любові до природи, а тільки лише з комерційних міркувань, то і це добре.

В опитуванні Global Powers of Luxury Goods 2019 зазначалося, що молоді покупці охоче підтримують соціальні та екологічні ініціативи ювелірних брендів, особливо це стосувалося етичних виробничих процесів.

Зокрема опитування показало, що Tiffany & Co. є прикладом компанії з виробництва предметів розкоші, яка залучає молодих і перспективних клієнтів, підкреслюючи відповідальні джерела матеріалів ювелірного бренда, а також соціальну і екологічну роботу, благодійні фонди, які, наприклад, допомагають зберегти рифи і підвищують обізнаність у сфері відповідального видобутку корисних копалин.

Але головний висновок Bain & Company полягає в тому, що, попри падіння купівельних настроїв (наприклад, індекс довіри споживачів США впав у квітні до 86,9 пункту з переглянутого значення 118,8 в березні, а це найнижчий рівень з 2014 року), ситуація обов’язково відновиться одразу після настання певної стабілізації. У компанії вважають, що криза, пов’язана з COVID-19, допоможе змінити ринок предметів розкоші та ювелірних виробів.

І це буде саме та трансформація на благо (для природи і споживачів), якої не вдавалося домогтися в «мирний» час.

 

Авторка: Анастасія Яворська 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: