Багато нулів та злободенні теми: ювілейний Art Basel-2019
Виставка відсвяткувала 50-річчя з моменту заснування.
A

rt Basel, безперечно, є найбільшим в світі ярмарком мистецтва на міжнародному арт-ринку. Близько 300 ретельно відібраних галерей з усього світу традиційно представляють найвидатніші сучасні доробки. Художники, колекціонери та критики щорічно в червні зустрічаються в Базелі, який на декілька днів перетворюється на головний світовий арт-центр. Мистецтво як мета та спосіб самовираження! Що було цікавого в цьому році та на які витвори мистецтва варто звернути увагу — в спеціальному огляді JS.

Art Basel вже давно виходить за межі традиційного уявлення про те, що являє собою класичний мистецький форум. І це незважаючи на поважний ювілей — 50 років! Інтернаціональна за своїм характером виставка не втрачає актуальності  та незмінно відображає злободенні проблеми, наприклад, рух #MeToo. Робота Андреа Бауерс — це 167 червоних панелей, що розповідають історії чоловіків і жінок, яких звинувачували в сексуальних домаганнях. Серед героїв Андреа — Кевін Спейсі та Гарві Вайнштейн.

Головний месседж інсталяції «Відкриті секрети, частина I і II, 2018, 2019» — підвищення обізнаності про рух #MeToo. Окрім позитивних відгуків, робота отримала й невдоволені коментарі — декілька жінок поскаржилися, що їх фотографії та імена використовувалися без наданої згоди. Як результат — Бауерс видалила частину червоної панелі й принесла вибачення за використання інформації. До речі, цей арт-об’єкт оцінено в 300 000 доларів.

Серед експозицій, що варті уваги, варто відмітити захоплюючу звукову інсталяцію Du Petit Risoud aux profondeurs du Lac de Joux норвезької художниці Яни Віндер. Вона створює чарівний зв’язок між тишею та звуками природи, який ми так часто втрачаємо.

Яна Віндер

Яна Віндер фокусується на різних способах взаємодії природи та намагається підкреслити, наскільки крихкий цей світ. В неї є чітка мета — вловити звуки, які найчастіше проходять повз нас. Від вітру, що проникає крізь соснові голки, до міхура риби, розташованої на поверхні озера Лас-Жу. Віндео лиш хоче, аби населення планети відчувало та поважало природу.

Беззаперечно, особливої уваги варте «Святе серце» Джеффа Кунса. Скульптура з серії Celebration хоча й не побила попередній рекорд майстра у 91 мільйон доларів, але була продана за шалені 15 мільйонів.

На цьогорічному Базелі можна було з легкістю придбати зелені гральні столи для гри в покер. Ціна за арт-об’єкт Nirvana від 42-річного Сюй Чженя складала понад 350 000 доларів. Цікаво, що представлені столи не є традиційними, адже виготовлені не з дерева та тканини, а піску, який використовують монахи з Тібету для щоденної медитації.

Художниця Алісія Фраміс також осмислила тему #MeToo та спеціально для Art Basel-2019 підготувала особливу сюрреалістичну інсталяцію Life Dress. Амстердамська майстриня організувала ансамбль із дев’яти жіночих образів, виготовлених з автомобільних подушок безпеки. Згідно з задумом, кожна з них призначена для захисту жінки, коли вона стикається з сексуальними домаганнями на робочому місці.

Alicia Framis, installation view of <i>LifeDress</i>, 2018, at Art Basel Unlimited 2019. Photography by Tim Schneider.

Повітряний компресор періодично збільшує різні сукні на відповідних манекенах, а на моніторах тим часом демонструються жінки в однаковому одязі та в непримітних офісних приміщеннях із мовчазними чоловіками навколо. Ефект десь у межах чорної комедії та виправданої тривоги, оскільки інсталяція змушує глядачів замислитися про близькість між модою та вразливістю жінки. Інсталяція оцінена у 200 000 доларів.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: