Що треба знати про «модний пакт», підписаний під час саміту G7
Найкрупніша еко-коаліція у fashion-індустрії.
В

перше в історії на світовому рівні було піднято питання про захист екології у глобальному fashion-контексті, адже модна індустрія є однією з найбільш екологічно небезпечних. Виділення парникових газів і мікропластика, невпинно зростаюча кількість текстильних відходів при відсутності можливостей для їх повної переробки, забруднення повітря і ґрунту шкідливими хімікатами – і це далеко не повний перелік побічних ефектів виробництва одягу.

Стелла МакКартні

На саміті «Великої сімки» цю тему підняли з ініціативи президента Франції Еммануеля Макрона. За три місяці до заходу він доручив президенту конгломерату Kering Франсуа-Анрі Піно зібрати коаліцію з модних брендів і визначити для неї спільні цілі. У результаті прямі конкуренти fashion-ринку об’єдналися перед обличчям кліматичної катастрофи й підписали «модний пакт».

Франсуа-Анрі Піно та Еммануель Макрон

Можна виділити три ключові теми пакту: «припинення глобального потепління за допомогою реалізації плану по зниженню до нуля виділення в атмосферу парникових газів до 2050 року», «відновлення біологічного різноманіття та природних екосистем, турбота про види» та «захист океанів за допомогою ряду ініціатив, зокрема відмови від одноразового пластику».

Бекстейдж показу Versace у Мілані

Пакт підписали 32 компанії (близько 150 брендів), серед яких Gucci, Chanel, Coach, Kate Spade, Nike, Alexander McQueen, Prada, Hermès, Ermenegildo Zegna, Burberry, Nordstrom, Jimmy Choo, Versace, Galeries Lafayette, Prada, Gap, Zara і H & M. Слід відзначити, що в ініціативі відмовився брати участь головний конкурент Kering – концерн LVMH. Втім, пакт підписав бренд Stella McCartney, який нещодавно уклав контракт з LVMH.

Франсуа-Анрі Піно та Стелла МакКартні

Звичайно, до цього багато брендів вже зробили самостійні кроки у напрямку до сталого розвитку: Prada використовують лише перероблений нейлон, Versace, Michael Kors і Gucci відмовилися від натурального хутра, Nordstrom запустили секцію Sustainable Style. Очевидно, що об’єднання зусиль допоможе добитися набагато більшого. Будемо на це сподіватися разом із учасниками пакту. 

Українська модна індустрія теж не залишається осторонь від цієї теми. У межах Ukrainian Fashion Week активно розвиваються такі напрямки як Sustainable Fashion, просуваються ідеї сталого розвитку й відбуваються всілякі активності. Зокрема, в новому сезоні, який стартує вже 31 серпня, буде представлено новий проект #BESUSTAINABLE!, створений у колаборації з Sustainable Fashion Pad і Municipal Project, та низку інших ініціатив.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: