Locals: cьогодення та майбутнє українського fashion-ритейлу: коментарі інсайдерів
Редакція JS поспілкувалася з представниками INTERTOP Ukraine, Luisa Spagnoli, Dirk Bikkembergs та NICCO Tessuti.

Fashion-ритейл — один із напрямків, на який безпосередньо вплинула кризова ситуація, що не оминула жодну країну світу. 

Карантин вплинув на функціонування усіх процесів — від налаштування продажів та переведення персоналу в дистанційний формат роботи до поставки товарів. Редакція JS продовжує обговорювати актуальні нині питання у сфері моди із представниками провідних компаній.

INTERTOP 

 

Валерія Толочина, маркетинг-директорка INTERTOP Ukraine

Бліц-опитування

Чи вносили ви корективи в бюджет? Так /ні.

Так, ми відкоригували бюджет та маркетинг-план на сезон. Іншого варіанту просто не мали. Рекламні кампанії на 100% переведені в онлайн. Активність в соціальних мережах не зменшили і навіть дещо збільшили.

Чи скорочували ви працівників? Так/ ні/ тимчасово зменшили платню.

Віра в силу своїх людей — одна з цінностей INTERTOP Ukraine. Тому перші антикризові дії були спрямовані саме на підтримку команди! Як у напрямку захисту здоров’я — це, насамперед, можливість віддаленої роботи та засоби захисту, так і фінансово —  збереження робочих місць та оплати праці (з невеликими коригуваннями, що відповідають ситуації).

Чи змінили функціонал працівників задля оптимізації? Так /ні.

Ми закрили 143 магазини INTERTOP Ukraine. На щастя, маємо онлайн-платформу. І сьогодні 100%  фокусу кожного працівника йде на розвиток eCom. 24/7 ми на зв’язку з клієнтами, працюємо над сервісом та UX, почали швидше доставляти замовлення, покращуємо контент та розширюємо асортимент. Загалом нам є, з чим працювати, і персонал магазинів активно долучився до процесу.

Чи працює зараз ваш офіс?  Так, працюємо в закритому режимі/ ні/ працює лише керівництво.

Під час карантину команда працює віддалено. Завдяки ІТ-команді маємо все необхідне для цього. Це підтверджують і результати внутрішнього дослідження. Відтак, 97% співробітників INTERTOP Ukraine підтвердили, що їм вистачає інструментів для віддаленої роботи.

Що стосується офісу, наразі він зачинений всі дні, крім вівторка та п’ятниці. А ці 2 дні виходить обмежена кількість співробітників та керівників, для виконання завдань, що потребують фізичної присутності. Всі норми безпеки при цьому виконуються.

1. Які антикризові рішення наразі запровадили? Наскільки важко «виживати»?

Мабуть, це одна з найважчих криз.

Вперше за 26 років існування бізнесу INTERTOP Ukraine одночасно зачинені всі магазини, ще й на такий тривалий час. Але у нас добре розвинена онлайн-платформа, де минулого року трафік був понад 37 мільйонів відвідувань. А також база лояльних клієнтів понад 1,6 мільйона, тож маємо працювати, щоб їх не підвести! Сьогодні наш фокус на еСоm, і це головне антикризове рішення. До речі, ми запропонували наш онлайн-майданчик колегам за ринком. Ми пропонуємо зручне підключення партнерів, і ця пропозиція стосується не лише категорій одягу та взуття: ми готові максимально розширити асортимент та додати суміжні категорії. Наприклад, розділи б’юті, білизна чи одяг для сну — це те, що може бути цікавим для наших клієнтів. Сподіваюсь, разом нам вдасться подолати кризу. Заявки на партнерство можна надсилати на [email protected].

2. Більшість компаній в індустрії зараз практикують точене управління, тобто прийняття ситуативних рішень у межах запропонованих умов. Як саме такий підхід проявляється у вас?

Ми маємо кілька варіантів розвитку подій і намагаємося гнучко реагувати на зміни. У такій ситуації навіть великий бізнес має працювати, як маленький стартап.

3. Онлайн-активність збільшилась? Ваші нововведення в цьому напрямку? Зокрема, які заходи безпеки використовуєте, аби не наражати на небезпеку працівників та клієнтів?

Так, онлайн-активність збільшується, зокрема, через відсутність можливості піти в магазин. Можу поділитися деякими цифрами. У березні 2020-го в порівнянні з лютим 2020-го на intertop.ua зайшло на 4% більше користувачів, ба більше, було зафіксовано зростання нових користувачів на 11%. При цьому необхідно пам’ятати, що в контексті трафіку лютий один з пікових місяців в fashion-ритейлі — це фінальний етап розпродажу, коли діють максимальні знижки на сезонні колекції. А якщо порівняти березень 2020-го з березнем 2019-го, то користувачі на intertop.ua виросли на 51%, а кількість нових відвідувачів збільшилась на 72%. Непогане зростання.

Під час карантину ми зробили всю онлайн-доставку безкоштовною для клієнта, а також посилили заходи безпеки – маски та рукавички є обов’язковими.

4.  Ваш прогноз на найближчі півроку?

Завжди з оптимізмом дивлюсь у майбутне і не люблю розповідати «страшилки». Тому тут краще промовчу.

5. Які висновки вже зробили і які абсолютно нові рішення плануєте впроваджувати в майбутньому з огляду на неминучу кризу та глобальну нестабільність у світі?

Вже розповіла про відкриття онлайн-платформи intertop.ua для колег за ринком. Це новий підхід! Раніше всі закривались від конкурентів, сьогодні ми показали приклад співпраці та партнерства нового рівня. Лише за кілька днів ми отримали понад 100 заявок на підключення! І це тільки початок. Можливо, в співпраці сила нашого суспільства і порятунок. Побачимо.

6. Як щодо вечірок та інших заохочувальних активностей після завершення карантину?

Поки що всі івенти плануємо онлайн, от зараз думаємо, як наш традиційний INTERTOP Shopping Fest діджиталізувати. А коли карантин завершиться та коли світ переможе хвороби, ми точно це відсвяткуємо гучною вечіркою! Життя продовжується.

7. Як щодо баїнгу? Всі тижні моди/виставки скасовано, чи спланували ви вже нову схему закупівель на наступний сезон? Загалом, яким чином наразі вирішуєте питання із замовленням нових колекцій?

Так, це виклик, особливо для ринку fashion. Але ми на зв’язку із партнерами, вони з розумінням ставляться до ситуації.

Більшість питань, зокрема, й корегування замовлень, можна вирішити дистанційно, ми ж у ХХІ столітті.

 

Luisa Spagnoli

 

Ольга Мухіна, представниця бренда Luisa Spagnoli в Україні

Бліц-опитування

Чи вносили ви корективи в бюджет? Так /ні.

Так, без цього неможливо бачити чітку картину, ефективно керувати та приймати рішення.

Чи скорочували ви працівників? Так/ ні/ тимчасово зменшили платню.

Так, скоротили одну позицію та зменшили платню більшості персоналу.

Чи змінили функціонал працівників задля оптимізації? Так /ні.

Так, функціонал деяких працівників змінився, ми стали гнучкішими та підлаштовуємося до ситуації.

Чи працює зараз ваш офіс?  Так, працюємо в закритому режимі /ні / працює лише керівництво.

Наразі в офісі працює керівництво та частина команди, яка займається обробкою онлайн-замовлень.

1. Які антикризові рішення наразі запровадили? Наскільки важко «виживати»?

Через зменшення продажів утричі, ми переформатувалися на таку роботу: працюємо з постійними клієнтами через месенджери та відправляємо замовлення «Новою Поштою»; робимо виїздні примірки; приймаємо онлайн-замовлення на нашому сайті та сторінках у соцмережах, а також запроваджуємо інтеграцію з онлайн-платформою і плануємо запуск найближчим часом.

2. Більшість компаній в індустрії зараз практикують точечне управління, тобто прийняття ситуативних рішень у межах запропонованих умов. Як саме такий підхід проявляється у вас?

У нашій компанії методи управління не змінилися.

3. Онлайн-активність збільшилась? Ваші нововведення в цьому напрямку? Зокрема, які заходи безпеки використовуєте, аби не наражати на небезпеку працівників та клієнтів?

Онлайн-активність, звісно, збільшилась, але її неможливо порівняти з офлайн-активністю. Щодо безпеки, ми дотримуємося всіх необхідних заходів.


4. Ваш прогноз на найближчі півроку?

Все залежить від того, як швидко ми вийдемо з карантину та відновимо роботу офлайн-магазинів, але навряд чи зможемо за півроку відновитися після кризи.

Треба прийняти той факт, що вже не буде, як раніше.

Зараз ми з нашим головним офісом в Італії обговорюємо нові можливості та перспективи роботи, програму підтримки та нові стандарти роботи.

5. Які висновки вже зробили і які абсолютно нові рішення плануєте впроваджувати в майбутньому з огляду на неминучу кризу та глобальну нестабільність у світі?

Висновків декілька: завжди треба мати «фінансову подушку», частіше переглядати статті видатків та постійно думати над новими каналами продажів.

6. Як щодо баїнгу? Всі тижні моди/виставки скасовано, чи спланували ви вже нову схему закупівель на наступний сезон? Загалом, яким чином наразі вирішуєте питання із замовленням нових колекцій?

Ми встигли обрати колекцію наступного сезону осінь-зима у лютому та з успіхом провели показ в межах Тижня моди у Мілані. Коллекція FW`20-21 буде представлена в повному обсязі, наразі вона вже відшита та акумулюється на складі в Перуджі. Щодо нової схеми баїнгу — ми домовились з італійськими колегами здійснювати його онлайн, але перенесемо на місяць пізніше — на липень, оскільки є нові підготовчі моменти, які потребують часу. Колекція сезону SS`21 буде видозміненою та включатиме в себе багато позицій цього сезону, оскільки не всі встигли забрати товар зі складу, а продажі протягом 2-х місяців були рекордно низькими по всім магазинам світу. Для споживача це означає, що великих знижок на колекцію SS`20 не буде. Ще багато питань залишаються без відповіді з італійської сторони, але головне — підтримувати одне одного, все інше можна вирішити.

 

Dirk Bikkembergs

 

Вікторія Козлова, співвласниця One Group, представниця бренда Dirk Bikkembergs в Україні

Бліц-опитування

Чи вносили ви корективи в бюджет? Так /ні.

Так. Враховуючи стрімке падіння продажів, без коректив у бюджеті наразі не вижити.

Чи скорочували ви працівників? Так/ ні/ тимчасово зменшили платню.

Незважаючи на складність ситуації, ми не стали скорочувати працівників, адже цінуємо їх і несемо відповідальність за кожного. Проте заробітню плату довелося тимчасово зменшити.

Чи змінили функціонал працівників задля оптимізації? Так /ні.

Наразі активність працівників зменшили до мінімуму.

Чи працює зараз ваш офіс?  Так, працюємо в закритому режимі/ ні/ працює лише керівництво.

Офіс не працює. Уся комунікація зосереджена в онлайн-режимі. Звісно, за умови онлайн-замовлення, працівники із департаменту продажів відправляються до бутика, аби підготувати та відправити те чи інше замовлення.

1. Які антикризові рішення наразі запровадили? Наскільки важко «виживати»?

Значно скоротили витрати і зосередили увагу на онлайн-продажах. Для цього маємо наш Instagram, а також сайт.

2. Більшість компаній в індустрії зараз практикують точене управління, тобто прийняття ситуативних рішень у межах запропонованих умов. Як саме такий підхід проявляється у вас?

Саме так ми і діємо. Наразі активно функціонує відділ маркетингу, а також SMM. Працівники зосереджені на активізації онлайн-продажів і оперативній доставці замовлень до клієнта. Зазвичай це «Нова Пошта», або ж доставляємо особисто, дотримуючись усіх правил карантину. Словом, діємо за ситуацією.

3. Онлайн-активність збільшилась? Ваші нововведення в цьому напрямку? Зокрема, які заходи безпеки використовуєте, аби не наражати на небезпеку працівників та клієнтів?

Наразі йдеться лише про точечні продажі онлайн. Аби активізувати продажі, створений тимчасовий сайт, безпосередньо для бренда Dirk Bikkembergs, із товарами, що наразі представлені у бутиках. Щодо заходів безпеки, вони є обов’язковими — від обробки товарів до захисник масок та рукавичок для працівників, що готують та відправляють товар.

4.  Ваш прогноз на найближчі півроку?

Ми залежні від ситуації наразі. Складно навіть сказати, чи вдасться привезти до столичного бутика нову колекцію бренда. Подивимось, як розвиватимуться події.

5. Які висновки вже зробили і які абсолютно нові рішення плануєте впроваджувати в майбутньому з огляду на неминучу кризу та глобальну нестабільність у світі?

По завершенню карантину світ вже буде іншим.

Люди почнуть більше цінувати те, що у них вже є, і тих людей, які поруч.

Менше купуватимуть речей, будинків, машин, але прагнутимуть отримувати більше емоцій. Що стосується ритейлу, безсумнівно, зростуть онлайн-продажі. Загалом із ситуації, що склалася, можна зробити кілька висновків: необхідно доносити покупцям філософію бренда; акцентувати увагу на сімейних цінностях; посилити маркетинг в соціальних мережах і вивести на новий рівень роботу з блогерами; для якісної роботи потрібно створювати сильну команду, що йде до однієї спільної мети; всі кризи приходять і йдуть, тож потрібно мислити максимально позитивно, тоді все вийде.

6. Як щодо вечірок та інших заохочувальних активностей після завершення карантину?

Час покаже.

7.  Як щодо баїнгу? Всі тижні моди/виставки скасовано, чи спланували ви вже нову схему закупівель на наступний сезон? Загалом, яким чином наразі вирішуєте питання із замовленням нових колекцій?

Оскільки ми робимо замовлення в Італії, наразі усі взаємодії зупинилися. Поки нічого не замовляємо. Але це не критично, адже в Україні продажі рекорди не б’ють. Очікуємо, коли пік епідемії закінчиться, і будемо спілкуватися з партнерами. Думаю, приймемо максимально правильне рішення, яке задовольнить обидві сторони.

 

NICCO Tessuti

 

Анна Межуєва, власниця компанії NICCO Tessuti та NICCO Atelier

Бліц-опитування

Чи вносили ви корективи в бюджет? Так /ні

Звісно, певні корективи внесли.

Чи скорочували ви працівників? Так/ ні / тимчасово зменшили платню

Так, довелося зменшити зарплатню в середньому на 30-40%.

Чи змінили функціонал працівників задля оптимізації? Так /ні

Враховуючи те, що працюємо не у звичайному режимі, зробили посади більш багатофункціональними.

Чи працює зараз ваш офіс?

Так, офіс працює.

1. Які антикризові рішення наразі запровадили? Наскільки важко «виживати»?

Ми посилили роботу відділу маркетингу, а також активізували онлайн. Насправді, планували зайнятися цими питаннями ще до карантину, але тепер з’явилася можливість сконцентруватися на повну.

2. Більшість компаній в індустрії зараз практикують точене управління, тобто прийняття ситуативних рішень у межах запропонованих умов. Як саме такий підхід проявляється у вас?

Що стосується NICCO Tessuti — ми створили канал на YouTube із онлайн-оглядами тканин та фурнітури. Окрім того, відпрацювали ескізи та оперативно відшили Home collection для NICCO Atelier.

3. Онлайн-активність збільшилась? Ваші нововведення в цьому напрямку? Зокрема, які заходи безпеки використовуєте, аби не наражати на небезпеку працівників та клієнтів?

Так, онлайн-активність відчутно збільшилася, але буквально тиждень тому, до цього було затишшя. Серед актуальних нововведень — інтернет-магазин, канал на YouTube, доставка за адресою. Що стосується заходів безпеки — вони досить класичні, але обов’язкові: систематично проводимо дезінфекцію, а в межах офісу дотримуємося дистанції один з одним.

4. Ваш прогноз на найближчі півроку?

Зовсім скоро розпочнеться активна робота. Люди надто втомилися від побуту.

Впевнена, що у фешн-сфері відбудеться зліт успішних брендів, слабкі, в свою чергу, здадуться.

5. Які висновки вже зробили і які абсолютно нові рішення плануєте впроваджувати в майбутньому з огляду на неминучу кризу та глобальну нестабільність у світі?

Висновки прості: працювати з крутими людьми і якісним продуктом — на це завжди буде попит. Я не переживаю з цього приводу, тому що впевнена в своєму продукті.

Криза кризою, а красу ніхто не відміняв.

6. Як щодо вечірок та інших заохочувальних активностей після завершення карантину?

Із нетерпінням чекаємо на них.

7. Як щодо баїнгу? Всі тижні моди/виставки скасовано, чи спланували ви вже нову схему закупівель на наступний сезон? Загалом, яким чином наразі вирішуєте питання із замовленням нових колекцій?

Оскільки ми здійснюємо закупівлі заздалегідь, і виставки наступного сезону я вже відвідала, не переймаюся з цього приводу! Закупівлі тканин здійснюються задовго до майбутнього сезону, єдине, що ми не встигли отримати, — це тканини із колекцій, приблизно 40%, але я думаю, що найближчим часом цей момент врегулюється.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: