«Закриваємо все — від ідеї до найменшого гвинтика»: режисерки TRI.Direction про Нацвідбір «Євробачення» у Люксембурзі
Підгледіли залаштунки й дізналися багато цікавого про «кухню» конкурсу.

TRI.Direction

Україна готується до вибору свого представника на «Євробаченні — 2025», чиє ім’я ми дізнаємося 8 лютого. А тим часом креативне тріо TRI.Direction — режисерки Наталія Лисенкова, Наталія Ровенська та Марія Григоращенко — працюють над національним відбором «Євробачення» в Люксембурзі.

Це вже не перший досвід дівчат на міжнародній арені. 2023 року вони створювали шоу для виступу Alyosha та Rebecca Ferguson у Ліверпулі під час українсько-британського «Євробачення».

Режисерки розповіли про те, як українська команда творить історію на головних сценах Європи, що значить для них цей проєкт і з якими викликами зіштовхнулися цього разу.

Як обрали саме вас на роль креативної команди Нацвідбору «Євробачення» в Люксембурзі?

До нас звернувся Валерій Мірочнік, CEO компанії One2Remember, яка працює в Європі. Він має багаторічний досвід у роботі з «Євробаченням» і запропонував нам взяти участь у тендері на створення концепції та реалізації люксембурзького національного відбору. Чесно кажучи, участь у тендерах — це не зовсім те, що ми зазвичай любимо робити.

Але цього разу нас підкупила одна важлива деталь: умови передбачали, що ми будемо реалізовувати проєкт як українська команда.

Це означало, що вся робота мала здійснюватися разом із нашими перевіреними партнерами — стилістами, хореографами, креативниками, підрядниками та знімальною командою, з якими ми вже давно співпрацюємо та яким довіряємо.

Ми одразу зрозуміли, якщо беремо участь у цьому тендері, то маємо можливість створити щось дійсно унікальне разом із людьми, які розуміють нас і з якими ми працюємо на одній хвилі.

Що стало вирішальним фактором у виборі вашої команди?

Процес був досить стандартним для тендеру: ми мали подати ідею, концепцію та детальний бюджет на її реалізацію. Разом із командою ретельно підготували всі необхідні матеріали. Щодо вирішального фактора — це, звісно, залишається таємницею тендеру.

Але, наскільки нам відомо, ключову роль зіграла якість нашої підготовки.

Ми представили концепцію, яка вразила своєю деталізацією та розумінням усіх аспектів проєкту. Так само ретельно підготували бюджет, що продемонстрував наш підхід «під ключ» — від найдрібніших деталей, як-от взуття учасників, до відтінків графіки, логістики техніки та організації кожного етапу реалізації.

Як поєднуєте ваш досвід із місцевими вимогами та традиціями, щоб упоратися із культурними та технічними викликами?

Ми виграли тендер, і тепер наша велика команда займається повною реалізацією шоу. Замовником виступає канал RTL, і їхня команда є своєрідними провідниками у світ Люксембургу, його традицій та особливостей. Однією з головних умов для них було залучення місцевих спеціалістів до проєкту. Наприклад, частина танцівників — локальні артисти, а також у хорі та в команді гримерів є представники Люксембургу. Це важливий момент: вони хотіли створити колаборацію, а не просто віддати все на реалізацію зовнішній команді.

Ще одним викликом є мовний аспект. Люксембург — багатомовна країна, де використовують французьку, німецьку, люксембурзьку та англійську мови.

Тому національний відбір транслюватиметься двома, а інколи навіть трьома мовами. Основними стануть англійська та люксембурзька. Це накладає певні вимоги до сценарію, роботи ведучих тощо. У нас є українська сценаристка, яка розробила основну концепцію сценарію, а потім разом із представником каналу RTL адаптує його, додавши місцеві жарти та культурні відтінки.

Щодо поєднання нашого досвіду із місцевими особливостями, то, звісно, наша команда має великий досвід у створенні масштабних телевізійних проєктів. Це дає нам впевненість у кожному етапі роботи. Хоча повна організація національного відбору в іншій країні — новий виклик для нас, ми розуміємо, як діяти в будь-якій ситуації, завдяки досвіду та неймовірній команді.

Хочеться підкреслити, що навіть подумати про реалізацію такого проєкту було б неможливо без нашої продюсерської команди — Анни Вовк, Валерія Мірочника та технічної продюсерки Наталки Желудової. Дуже важливо бути частиною сильної команди, адже «Євробачення» — не просто пісенний конкурс, а складний телевізійний продукт із безліччю деталей.

Створити такий продукт в іншій країні, враховуючи її специфіку, — це справжнє мистецтво.

Які складнощі виникають на цьому етапі підготовки?

Бути головними режисерами національного відбору для іншої країни — зовсім інший рівень відповідальності. У своїй країні ти добре розумієш усі процеси й особливості, а тут доводиться враховувати безліч нових нюансів. Ми повністю відповідаємо за все — від ідеї до реалізації кожної деталі: звучання, костюми, колірна гама, реквізит, сценічний дизайн тощо. Кожна дрібниця має значення, і це додає масштабності та складності роботі.

Окремим викликом стала комунікація.

Уся співпраця з люксембурзькою стороною відбувається англійською мовою, яка для них, як і для нас, не є рідною. Безумовно, цікавий і корисний досвід, але він вимагає додаткової уваги та зусиль.

Ще одним важливим аспектом стало знайомство з артистами й учасниками національного відбору.

Це зовсім інші особистості, інша культура, інші історії.

Нам довелося ретельно вивчати бекґраунд кожного учасника, їхні досягнення, стилістику, щоб правильно підкреслити ці моменти у профайлах та презентаціях. Ми проводили Zoom-зустрічі з усіма учасниками, презентували ідеї, обговорювали деталі. Окрім цього, був цікавий досвід роботи з артистами, запрошеними для інтервал-актів. Їхній ентузіазм і серйозне ставлення до цієї події вразили нас.

Яке місце для розвитку своєї команди на міжнародній арені ви бачите сьогодні?

Насправді ми не ставимо перед собою мету повністю перейти на європейський ринок чи закривати «двері» для українського. Наш фокус і майбутнє — це Україна, її шоубізнесовий простір і розвиток нашої індустрії. Цей проєкт, звичайно, розширює наші горизонти, відкриває нові можливості й дарує цінний досвід, зокрема у спілкуванні з міжнародними командами та представниками інших країн.

Але для всієї команди це не є кардинальним «левелапом».

Більшість процесів і підходів тут відбуваються на тому самому високому рівні, який ми маємо в Україні.

Говорячи про майбутнє, ми бачимо себе як українських режисерів світу. Наша мета — творити проєкти без кордонів, за винятком одного дуже важливого й принципового кордону з росією. Але світ для нас — це простір для творчості.

Фото: особистий архів TRI.Direction

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: