«Ми завжди вплітали народні інструменти в свою музику»: Катерина Павленко стала амбасадоркою фестивалю художніх промислів «ЕТНІКА»
21 серпня ви побачите автентичні музичні інструменти і почуєте, який він, суто український звук.


21 серпня з нагоди Дня Незалежності стартує фестиваль художніх промислів «ЕТНІКА», що проходитиме на подвір’ї Національного музею історії України. Як медіапартнер заходу JS продовжує спецпроєкт, присвячений різним ремеслам, які представлятимуть 12 медійних персон. Четвертою учасницею стала фронтвумен гурту Go_A Катерина Павленко, вона представляє промисел із виготовлення народних музичних інструментів.

«Це дуже цікавий проєкт, який демонструє різноманіття й багатогранність нашої матеріальної культури. Із самого початку існування нашого гурту ми «вплітали» у свою музику народні інструменти.

Ба більше, плануємо робити це й надалі, адже два роки тому в колективі з’явився Ігор Діленчук, що має величезну колекцію, яку ми поступово використовуємо в нових піснях», — коментує свою участь у фестивалі Катерина.

 

Зі свого боку майстер старосвітських музичних інструментів Андрій Паславський, який представлятиме свою роботу на «ЕТНІЦІ», розповів про свій шлях до створення унікальних старосвітських музичних інструментів:

«Декілька разів я помічав у Києві людей із саморобними музичними інструментами, і мені хотілось дізнатися, звідки у цього явища ростуть ноги. Я навчався на спеціальності «фольклористика» в КНУ, музичними інструментами цікавився ще з дитинства. Давно задумувався над тим, що академічна бандура, яку ми бачимо на концертах, це не зовсім народний інструмент. Сліпі бандуристи та кобзарі грали на інших, саморобних, видовбаних із суцільного шматка дерева.

Я довго шукав, де можна було б навчитися виготовляти старосвітські (народні) музичні інструменти. Випадково познайомився з майстром Юрієм Кочержинським із села Мощун, приїхав до нього і сказав, що хочу навчитися робити кобзу. Чоловік погодився допомогти мені, навіть дав вербову заготовку. Він дав мені стамеску, киянку та розказав, як працювати з заготовкою. Потихеньку справа пішла. То був тривалий процес — я почав робити свій перший інструмент в березні 2012 року, а закінчив його через 9 місяців.

Поки я зробив 13 інструментів. По майстрових мірках це ще дуже мало. Серед них бандури, так звані вересаївські кобзи та кобзи-мамаївки — середньовічний варіант української кобзи, на якій нібито грав козак Мамай.

А також половецький та давньоруський гудок — це такий прародич скрипки, давньоруські гусла. Далі продовжую вчитись, у кожному зробленому інструменті знаходжу місця, які міг би покращити, тому починаю робити новий».

Фото: Катерина Ніколайчук

Продюсерка: Діна Проценко

Стилістка: Анастасія Яценко 

Візажистка: Vitalia 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: