Баєр чи гемолог? Де і як безпечно купувати коштовності
Ірина Омельченко — ювелірна експертка, стилістка і гемологиня, сертифікована інститутом HRD Antwerp (Бельгія), SSEF та Gubelin (Швейцарія).

Світ розвивається неймовірно швидко. Постійно виникають нові тенденції: соціальні, економічні тощо. Відтак останнім часом модні конгломерати почали створювати на ринку штучний ажіотаж навколо бажання володіти тим чи іншим трендовим предметом. І щоб економити свій час і при цьому отримати цей жаданий предмет, клієнти почали звертатися до баєрів. Розберімо, що означає поняття «баєр».

Раніше баєрами називали штатних працівників у retail-компаніях, які здійснювали замовлення товарів, обираючи їх з асортименту брендів для того чи іншого бутика. Сьогодні ж баєрами себе називають неофіційні учасники ринку, що купують товари в магазинах, а після — перепродають їх клієнтам. Такий процес цілком можна уявити, коли йдеться про покупку одягу, але з чим ми маємо усі шанси зіштовхнутися, коли говоримо про коштовності та коштовні камені?

Ювелірні прикраси та коштовні камені — це особливий світ, доступ до якого не можуть мати всі охочі. Адже найважливішою умовою доступу до цього світу є знання, якими володіють лише професійні гемологи. Баєри ж нічого спільного із визначенням якості дорогоцінних каменів і прикрас не мають. Вони не мають спеціальної освіти, вони є звичайними торговцями, які шукають ювелірні прикраси, щоби якнайдешевше купити і, відповідно, якнайвигідніше продати.

Називаймо таких людей просто аматорами у світі дорогоцінного каміння. Так, вони цікавляться трендами, але ринок коштовних каменів — надто комплексна і складна сфера, інформацію про яку знайти на так просто. Хоча COVID-19 і змусив нас уперше в історіі вчитися жити online, жодні інтернет-курси не забезпечать навичками та професійною освітою, необхідними для вибору коштовних каменів і ювелірних прикрас. Ви ж не хотіли б потрапити у руки лікаря, що отримав освіту online?

Гемолог же — це професіонал у дуже вузькій сфері, який знається на якості дорогоцінних каменів, адже кожен дорогоцінний камінь — унікальний. І незважаючи на зовнішню схожість двох однакових діамантів, сапфірів, рубінів, смарагдів тощо, їхня вартість може відрізнятися в десятки і сотні разів. Тому важливо розуміти ризики, які ви будете нести у випадку відсутності компетенції продавця.

Баєри та шоу-руми не мають жодного зв’язку з брендами, прикраси яких вони представляють. Адже жодна міжнародна ювелірна компанія не надасть право продавати свій товар у шоу-румах чи через третіх осіб. І дуже часто власники таких компаній та топменеджери щиро здивовані тому, як їхній товар потрапляє у шоу-руми чи на сторінки баєрів у соціальних мережах.

Каблучка з рубіном та діамантами Lombardi by New Italian Art

Сьогодні, щоб продати товар, баєри та шоу-руми вдаються до різних маркетингових ходів та знижок. Але тут варто розуміти те, що вони можуть застосовуватися для продуктів fast-fashion та світу моди, не є актуальним у ювелірній справі. Оскільки кожен камінь унікальний по-своєму, а значить, його вартість не може бути прив’язана до retail-ціни. Бренди, що належать конгломератам та займаються випуском продуктів fast-fashion, структурували ціни, але колекції high jewelry не матимуть такої прив’язки.

Ще одним цікавим фактом є те, що, здебільшого, прикраси потрапляють у шоу-руми та руки баєрів шляхом second hand retail, коли в тій чи іншій країні люди здають брендові прикраси в скупку, баєри їх викуповують, чистять і продають як нові.

Так, баєри продають товар дешевше, ніж офіційний представник, оскільки йдеться про вживані прикраси, що були відреставровані і часто мають сумну історію (адже люди здають свої прикраси з тієї чи іншої причини, щоб отримати гроші).

Подумайте, адже коли йдеться про ринок автомобілів luxury-сегменту, сьогодні всі вже розуміють, що краще купити в офіційного дилера й отримати гарантії, ніж у «незрозумілому» місці придбати вживаний і не мати можливості замовляти до нього оригінальні деталі.

Інша справа, коли ви купуєте в офіційного представника у бутику, який зможе гарантувати вам, що ви придбали оригінальний новий виріб, а також забезпечити постгарантійне обслуговування.

Каблучка та сережки з сапфірами та діамантами Lombardi by New Italian Art

У баєрів ви можете замовляти тільки дорогу модну біжутерію, яку сьогодні створюють модні конгломерати. До неї можна віднести колекцію Van Cleef & Arpels Alhambra, Cartier Love та Juste un Clou. Це можуть бути аксесуари, у виготовленні яких використовують не дорогоцінні камені, а лише напівдорогоцінні та декоративні. У цьому випадку вам не потрібен гемолог, оскільки напівдорогоцінне каміння не потрібно перевіряти на предмет відповідності якості. І баєр, який займається перепродажем сумок чи годинників, виконає ваше замовлення. Питанням залишиться: чи буде це оригінал і новий виріб?

А ось якщо ви прагнете придбати прикрасу з дорогоцінними каменями, вам неодмінно стане в нагоді гемолог, який перевірить відповідність кожного коштовного каменя заявленим характеристикам у сертифікаті, а також візьме на себе всі ризики. А ви придбавши таку прикрасу, отримаєте гарантію того, що ваші кошти витратили раціонально і ви володієте прикрасою, що на довгі роки не тільки збереже свою цінність, але й примножить її.

Каблучка з діамантами Recarlo, Anniversary

Пам’ятайте, лише 5 % з усіх коштовних каменів, що видобувають, можна вважати інвестиційно привабливими. І які саме 5 %, достеменно знають тільки гемологи, що мають відповідну освіту. Люди, які отримали інформацію про дорогоцінні камені з Google та продають прикраси в шоу-румах, нічого спільного із ринком коштовних каменів та професією гемолога не мають. Тому, купуючи дорогоцінний камінь чи прикрасу, завжди віддавайте перевагу бутикам, колекції для яких відбирає гемолог. Не варто гнатися за можливістю купити дешевше, адже тут насамперед важливо купити правильно.

Каблучка з діамантами Recarlo, Anniversary Love

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: