Вічні цінності: інвестиції, які зберігають вартість незалежно від обставин
Ірина Омельченко — ювелірна експертка, стилістка і гемологиня, сертифікована інститутом HRD Antwerp (Бельгія), SSEF та Gubelin (Швейцарія).
С

віт змінюється із неймовірною швидкістю: змінюються життєві обставини, уподобання та пріоритети, але є цінності, які залишаються незмінними. І повномасштабна війна в Україні стала тим чинником, який продемонстрував, що саме є вічним, позачасовим, непорушним…

Про це згадувати непросто, але з перших днів війни у ​​свідомості кожного українця були думки про те, що насправді цінного в критичній ситуації він може взяти із собою у будь-яку точку світу, якщо це буде потрібно. І тут ми усвідомили, що нерухомість і все, що в ній зосереджено, а також брендовий одяг, люксові сумки в одну мить втратили свою цінність. Навіть наявність кількох дорогих автомобілів, які неможливо продати у стресовій для всієї країни ситуації, — жодної цінності не мала. Адже достатньо було мати один надійний транспортний засіб. Кожен із нас розумів, що з собою можна взяти тільки те, що при своїй компактності має найбільшу вартість та цінність, зокрема — ювелірні прикраси та коштовне каміння. Адже, виїжджаючи за межі України, неможливо вивезти зароблені кошти готівкою через суворі обмеження.

Lombardi by New Italian Art

Окрім того, приїхавши на автомобілях класу luxury до Європи багато українців так само були змушені просити про допомогу. Ви бачили очі європейців та їхнє щире нерозуміння: навіщо просити фінансову підтримку, якщо у вас такі автомобілі.

Усі цінності, які розсипалися у нас на очах, були нав’язані модними конгломератами, а також великими автомобільними корпораціями. І були націлені на пострадянський простір, арабський світ та Азію, де люди, часом купуючи футболку з написом Balmain або Balenciaga були готові переплатити 200 євро за напис.

Адже ці бренди і вигадали тренд на «логоманію», щоб клієнти, купуючи одяг, ставали його живою рекламою.

Недарма представники покоління, яке пережило час Другої світової війни, назавжди запам’ятали: важливо володіти тим, що назавжди збереже свою цінність. Люди вкладали кошти в прикраси із золота, розуміючи, що це те, що вони завжди заберуть із собою і зможуть продати у будь-якій точці світу. Мабуть, саме тому на кожному чоловікові цього та наступного покоління завжди можна було побачити масивний золотий ланцюжок, браслет чи то великий золотий перстень.

Recarlo

Потім світ змінювався, народилося покоління міленіуму, яке ніколи не переживало жодних труднощів. Вони віддавали перевагу моді та трендам. Вони ніколи не замислювалися над справжніми цінностями, адже їх виростили «конгломерати», нав’язуючи їм смаки та уподобання.

До речі, можливо, саме тому представники покоління міленіалів здебільшого виїхали з України, адже вони не мали досвіду, як переживати складні часи.

Lombardi by New Italian Art

Так чи інакше, забувши про досвід наших батьків та їхніх батьків, суспільство прагнуло демонструвати свої символи статусу і сліпо слідувало моді. І лише сьогодні, у критичній для нашої країни ситуації, відбулося повне переосмислення цінностей. Нарешті ми почали згадувати про те, що протягом усієї історії людства вважалося, що велич сім’ї — це її ювелірна спадщина — те, що передається із покоління до покоління, не лише зберігаючи свою цінність, а й збільшуючи її.

Коштовності – це назавжди.

Ми згадали і про те, що королівські сім’ї завжди мали унікальні колекції коштовностей, які передавалися від батьків до дітей та онуків, будучи гарантією їхнього забезпеченого майбутнього.

Lombardi by New Italian Art

Сьогодні також добре знаємо, якщо говорити про прикраси гучних брендів, як-от: Cartier, Van Cleef & Arpels, Dior, Chanel, їхня вартість ніколи не буде повернута навіть на 50 %. Це лише модний аксесуар, і в разі перепродажу на вторинному ринку його оцінять відповідно до ваги золота. А ось ювелірна прикраса з дорогоцінними каменями – це інвестиція.

Можу сказати: часто саме чоловіки, обираючи прикрасу для своєї жінки, дбають про те, щоб виріб мав цінність, тобто був вартий того, щоб називатися інвестицією. Адже чоловіки доволі раціонально підходять до фінансових питань. Тоді як жінки часто просять у чоловіка у якості подарунка модний одяг, сумки, біжутерію, щоб продемонструвати, наприклад, своїм подругам та оточенню їх як status symbol. Тобто вже неможливо зрозуміти, чи хоче жінка насправді мати той чи інший модний предмет. Чи все-таки до цього її підштовхнули нав’язані хибні переконання?

Recarlo

Важливо пам’ятати, що, наприклад, каблучка із діамантом, діамантовий теніс-браслет або діамантове кольє — це те, що ніколи не вийде з моди. Окрім того, згодом такі прикраси збільшать свою цінність і, відповідно, вартість. За умови, що їх обрали для вас професіонали. Вони назавжди збережуть у собі ту емоцію, з якою було їх піднесено у подарунок. Це те глибоке і дійсно цінне, що залишиться після вас вашим дітям.

При покупці або створенні таких прикрас вам потрібна консультація геммолога, який стане гарантом грамотного вкладення ваших фінансів.

Це має бути людина, яка має знання, досвід роботи на міжнародному ринку дорогоцінних каменів і готова взяти на себе відповідальність за якість обраної прикраси або дорогоцінного каменя.

Коли йдеться про прикраси з унікальними великими дорогоцінними каменями найвищих характеристик, раціональним рішенням буде створити прикрасу за індивідуальним дизайном, скориставшись послугами ювелірного ательє. Тому якщо у вас є заповітна ювелірна мрія, я як гемолог зможу знайти для вас дорогоцінні камені, характеристики та якість яких будуть найкращими на світовому ринку. А найкращі італійські дизайнери та ювелірні майстри розроблять індивідуальний дизайн й оправу для коштовних каменів, підкресливши красу кожного із них і створивши ексклюзивну, справді неповторну прикрасу, яка буде вартою того, щоб називатися шедевром ювелірного мистецтва і, як сімейна реліквія, передаватися із покоління в покоління.

Lombardi by New Italian Art

Можливо, те, що відбувається сьогодні у світі, поверне всіх представників молодого покоління до справжніх цінностей. Коли замість «поклоніння» модній сумці вони обиратимуть ювелірну прикрасу з дорогоцінними каменями, бажаючи не просто демонструвати всьому світу, скільки виріб коштує, а й думаючи про те, яку цінність він несе. Я щиро вірю, що війна навчить нас багато чому: бути більш раціональними, відповідальними і ставитися до справжніх цінностей із розумінням і увагою. А сумка, нехай навіть із шкіри крокодила, назавжди так і залишиться лише сумкою.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: